علی‌رغم توقع نتانیاهو

ترامپ هم از جنگ غزه ناراضی است

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۲۷۵۳۹ اخبار اصلی خاورمیانه
با این حال به نظر می‌رسد ترامپ نیز مانند بایدن و هریس از ادامه جنگ اسرائیل در غزه ناراضی است و این موضوع کار را برای نتانیاهو برای مشروعیت بخشیدن به آن سخت می‌کند. 
ترامپ هم از جنگ غزه ناراضی است

دیپلماسی ایرانی: پس از دیدارهای جداگانه ای که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سفر هفته گذشته به ایالات متحده داشت و با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و معاون وی کامالا هریس برگزار کرد، وی در آغاز عصر روز فلوریدا با رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری خواهان در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، دونالد ترامپ دیدار کرد. به گفته نتانیاهو این بهترین دیدار در سفر به آمریکاست. خبرنگارانی که همراه نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن آمده بودند نتوانستند در کاخ مارئه لاگو، محل دیدار ترامپ با نتانیاهو، حضور یابند. هم‌زمان در شهر پالم بیچ که این عمارت در آن قرار دارد، معترضان طرفدار فلسطین علیه نتانیاهو تجمع کردند. 

از ترامپ در مورد روابطش با نتانیاهو سوال شد و او پاسخ داد: «روابط ما هرگز بد نبوده است. هیچ رئیس جمهوری وجود ندارد که به اندازه من برای اسرائیل کار کرده باشد. ما همیشه رابطه خوبی داشتیم، در غیر این صورت، من یک سلاح مخفی دارم.» ترامپ در حالی که سارا (نتانیاهو) را در آغوش گرفت، اضافه کرد: «تا زمانی که من آن را دارم، مشکلی پیش نخواهد آمد.» ترامپ در این دیدار تاکید گرد که ربوده‌شدگان هرچه سریع‌تر باید آزاد شوند. نتانیاهو نیز به نوبه خود به مذاکرات درباره گروگان گیری اشاره کرد و گفت: «اسرائیل احتمالا در روزهای آینده هیئتی را به رم می فرستد.» وی با بیان اینکه به دلیل فشار نظامی بر حماس تغییرات خوبی صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: «زمان نشان خواهد داد که فشار نظامی ما را به توافق نزدیک‌تر خواهد کرد یا خیر؟» 

با این حال به نظر می‌رسد ترامپ نیز مانند بایدن و هریس از ادامه جنگ اسرائیل در غزه ناراضی است و این موضوع کار را برای نتانیاهو برای مشروعیت بخشیدن به آن سخت می‌کند. 

ترامپ همچنین به سخنان هریس در مورد جنگ انتقاد کرد و گفت:« نظرات هریس درخصوص اسرائیل، یک  بی‌احترامی بود. من به نتانیاهو گفتم زمان توافق رسیده است.» 

در بیانیه ای که توسط دفتر ترامپ پس از این دیدار منتشر شده، آمده است که: «ترامپ متعهد شده است که در صورت بازگشت به کاخ سفید برای صلح در خاورمیانه و مبارزه با یهودستیزی تلاش کند.» 

ترامپ در دیدار با نتانیاهو نیز به عملکرد دولت بایدن حمله کرد و گفت: «متاسفانه دولت بایدن کاری در مورد مهار ایران انجام نداده است. ما می‌توانستیم یک هفته بعد از انتخابات با ایران به توافق برسیم و همه خوشحال می‌شدند، اما آن‌ها کاری نکردند. ایران در زمان من دست به تروریسم نمی‌زد، زیرا پول نداشت، کسی نفت آن‌ها را نمی‌خرید. اگر ما با ایران معامله می‌کردیم، برای همه خوب بود – همچنین برای ایران، همچنین خاورمیانه نجات می‌یافت.» 

وی سپس افزود: «هریس از بایدن بدتر است. ما به جنگ جهانی سوم بسیار نزدیک شده‌ایم و این دلیلی است بر اینکه باید کشورما توسط افراد لایق اداره شود.»

منبع: وای نت / تحریریه دیپلماسی ایرانی/۱۱

کلید واژه ها: اسرائیل فلسطین جنگ غزه حمله اسرائیل به غزه ایران و اسرائیل ایران و امریکا ایران و امریکا و اسرائیل بنیامین نتانیاهو جو بایدن کاملا هریس دونالد ترامپ


( ۱ )

نظر شما :