تنش خطرناک تر می شود

پشت پا به اخلاق با تحویل بمب های خوشه ای به اوکراین

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۲۰۶۴۲ اخبار اصلی اروپا
بر اساس آمار رسمی بین ۲ تا ۶ درصد مواد منفجره پس از حمله اولیه فعال باقی می مانند. هنوز طبق گفته امریکا، این میزان در طرف روسیه بیش از ده برابر خواهد بود.
پشت پا به اخلاق با تحویل بمب های خوشه ای به اوکراین

دیپلماسی ایرانی: ایالات متحده امریکا با ریاست جمهوری جو بایدن که مجبور به مشاهده برتری روسیه در توپخانه شده بود، با موافقت با تامین این سلاح های بحث برانگیز که در بسیاری از کشورها استفاده از آنها به علت آسیبی که به مردم غیرنظامی وارد می کند، ممنوع است، مانع اخلاقی را پشت سر گذاشت.

مهمات خوشه ای که در میدان جنگ بسیار موثر هستند، یک نقص بزرگ دارند. هنگامی که در لحظه برخورد به طور کامل منفجر نمی شوند، مناطق مورد نظر را برای همیشه آلوده می کنند و به طور کاملاً بی رویه به مردم غیرنظامی آسیب می زنند. 

بر اساس آمار رسمی بین 2 تا 6 درصد مواد منفجره پس از حمله اولیه فعال باقی می مانند. هنوز طبق گفته امریکا، این میزان در طرف روسیه بیش از ده برابر خواهد بود.

شدت نبردهای متعارف در حال انجام، ذخایر امریکا را تحت فشار قرار داده، تا جایی که راه را برای این تحویل های بحث برانگیز برای متعادل کردن برتری روسیه در توپخانه هموار کرده است. این اعتراف به ضعف مربوط به همه متحدان غربی اوکراین است. بیش از یک سال پس از آغاز تهاجم روسیه، نشان می‌دهد که روسیه همچنان در تلاش است تا از مناقشه به‌طور کامل استفاده کند.

راهبرد حملات سیستماتیک آن علیه مناطق مسکونی که در ربع قرن گذشته در چندین صحنه عملیات آزمایش شده است نیز این را ثابت می کند. امروز، اوکراین را روز به روز، شب به شب در وحشت فرو می برد.

جنگ ترسوها علیه شهرهای اوکراین آشکارترین جنایت جنگی است که ارباب کرملین در آن مقصر است اما امریکا نیز بی تقصیر نیست و با دادن سلاح های مرگبار بیشتر به اوکراین بر آتش جنگ بنزین می ریزد. حالا هم با دادن بمب های خوشه ای بر بی اخلاقی خود در جنگ ها صحه گذاشته است.

منبع: لوموند / تحریریه دیپلماسی ایرانی 

کلید واژه ها: بمب های خوشه ای اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین روسیه و اوکراین امریکا ایالات متحده امریکا روسیه و امریکا روسیه و اوکراین و امریکا امریکا و اوکراین


( ۴ )

نظر شما :