منطقه وارد فاز جدیدی می شود

حضور ناو امریکایی در خلیج فارس به بهانه مقابله با توانایی موشکی ایران؟!

۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۰ کد : ۱۹۸۱۰۸۴ خاورمیانه انتخاب سردبیر
بیان جبر الزبیدی در یادداشتی می نویسد: خبرهایی که برخی خبرگزاری های جهانی مخابره کرده اند، حاکی از آن است که این تجهیزات نظامی برای مقابله با توانایی موشکی ایران وارد آب های خلیج فارس شده اند که اگر واقعا صحت داشته باشد می تواند درگیری های منطقه ای را تشدید کند و یک رویارویی نظامی جدیدی را موجب شود که این بار کل منطقه را شعله ور خواهد کرد.
حضور ناو امریکایی در خلیج فارس به بهانه مقابله با توانایی موشکی ایران؟!

دیپلماسی ایرانی: در منطقه چه می گذرد؟! در حالی که دنیا سرگرم خبر عقب نشینی نیروهای امریکایی از سوریه و افغانستان است و تحلیل های بسیاری در این باره منتشر شده، باید این اظهار نظر صریح رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، دونالد ترامپ را نیز مد نظر داشت که گفت امریکا دیگر بدون ما به ازا پلیس منطقه نخواهد بود. 
تنش ها در منطقه خلیج فارس با ورود ناو هواپیمابر امریکایی «جان استینس» که موشک اندازهای «موبایل بای» و دو توپ «دیکاتور» و «میچر» به علاوه یک زیردرایی هسته ای نیز آن را همراهی می کنند، افزایش یافته است، این ناو برای از سوال 2001 تا کنون برای نخستین بار است که وارد آب های خلیج فارس می شود. ناو جان استینس در آن سال سهم به سزایی در جنگ افغانستان و جنگ سرنگونی حکومت صدام حسین ایفا کرد. 

خبرهایی که برخی خبرگزاری های جهانی مخابره کرده اند، حاکی از آن است که این تجهیزات نظامی برای مقابله با توانایی موشکی ایران وارد آب های خلیج فارس شده اند که اگر واقعا صحت داشته باشد می تواند درگیری های منطقه ای را تشدید کند و یک رویارویی نظامی جدیدی را موجب شود که این بار کل منطقه را شعله ور خواهد کرد. 
حضور نیروهای امریکایی فقط محدود به خلیج فارس نیست، بلکه شاهد تقویت حضور نظامی امریکا در عراق به ویژه در پایگاه بزرگ این کشور در اربیل هستیم که در مساحتی به وسعت 8 دونم (هر دونم معادل 2500 مترمربع است) برپا شده است که شامل انواع سلاح ها از جمله موشک های هوشمند و توپخانه های سنگین و تانک و زرهی و 1500 خودروی نظامی سنگین می شود. علاوه بر آن امریکا در عراق 12 پایگاه نظامی رسمی و مخفی در اختیار دارد. این را هم بیفزاییم که امریکایی ها حضور اعلام نشده ای در منطقه الرمانه در الانبار دارند که نزدیک به چاه های گاز الغازی است. 

حضور نیروهای امریکایی که خودشان می گویند مبتنی بر استراتژی تسلط میدانی است و عقب نشینی شان از سوریه حلقه مهمی در درگیری های منطقه ای محسوب می شود. 

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

بيان جبر الزبيدي، وزير كشور در دولت اياد علاوي و وزير دارايي در دولت اول نوري مالكي بوده است. وي از سال 2010 تا 2014 نماينده پارلمان عراق و ...

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: عراق دونالد ترامپ خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ورود ناو امریکایی به خلیج فارس


( ۷ )

نظر شما :

اس400 iran ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۴:۰۴
باند فرود و برخاستن را میبینید؟فقط لازم است یک پهپاد مسلح ایران خودش را بکوید به روی باند فرود و برخاستن خود به خود و اتوماتیک وار این ناو هواپیما بر عظیم اتمی میشود کشتی ماهی گیری اتمی عظیم.