حمله شدید قرضاوی به حزب‌الله و نوری مالکی

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۹۱۵۷۶۸ سرخط اخبار
تابناک نوشت:
 
یوسف قرضاوی چهره سرشناس جهان عرب در جدیدترین سخنرانی خود، شدیدترین حملات و انتقادات را متوجه حزب الله لبنان و نوری مالکی نخست وزیر عراق کرد.
 
به گزارش شیعه آنلاین، وی که روز گذشته در خطبه نماز جمعه مسجد عمر بن خطاب در دوحه پایتخت قطر سخن می گفت، اظهار کرد: حزب الله واقعی هیچ گاه به ظالمان کمک نمی کند اما این حزب که در لبنان است، حزب شیطان است زیرا به حکومت دیکتاتوری و ظالم سوریه کمک می کند!
 
او افزود: اگر این حزب از ملت سوریه که اهل حق هستند در برابر حکومت ظالم حمایت می کرد، اهل حق بود و حزب الله نامیده می شد اما اکنون که از دیکتاتور سوریه حمایت می کند، حزب شیطان است!
 
قرضاوی در ادامه گفت: ما از همه جهانیان و جامعه بین الملل از جمله ایالات متحده آمریکا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا و همه و همه می خواهیم که علیه آنهایی که ضد ملت سوریه مبارزه می کنند، بایستند!
 
این روحانی نمای مصری تبار  در ادامه نوری مالکی نخست وزیر عراق را نیز مورد حمله و انتقاد قرار داد و گفت: عراق به مردی مبتلا شده که در حد حکومت نیست اما ناخواسته به قدرت رسیده است. مردم از او نفرت دارند و او را لعنت می کنند. او اهل سنت را به اعدام محکوم می کند. او عراق را تکه تکه و پاره پاره کرد. شیعه و سنی و کرد و عرب را در عراق از هم جدا کرد اما در نهایت شکست خواهد خورد زیرا او یک دیکتاتور در کره زمین به شمار می رود و خداوند وعده شکست دیکتاتوران را داده است!
 
گفتنی است قرضاوی در ادامه از اعتراضات اهالی استان الانبار در غرب عراق که از سوی حزب منحله بعث و سازمان های اطلاعات و امنیت ترکیه، اردن، قطر و عربستان سعودی حمایت می شوند، حمایت کرد.

کلید واژه ها: عراق سوریه


نظر شما :