فرانسه از مسلمانان می ترسد!

هدف شوم الیزه از توهین‌های گاه و بی‌گاه به ساحت مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص)

۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۹۹۶۶۷۴ اروپا انتخاب سردبیر
سید مصطفی هاشمی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: حضور گسترده مسلمانان در فرانسه به عنوان آخرین جبهه اروپایی و روند رو به رشد جمعیت مسلمانان در فرانسه به نگرانی‌ها در کاخ الیزه دامن زده و سیاست های سخت‌گیرانه‌ای که کاخ الیزه در سال های گذشته علیه مسلمانان اتخاذ کرده، مانع از افزایش نرخ جمعیت مسلمانان در فرانسه نشده است. 
هدف شوم الیزه از توهین‌های گاه و بی‌گاه به ساحت مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص)

سید مصطفی هاشمی، دانش آموخته دکترای ژئوپلیتیک

دیپلماسی ایرانی: از دلایلی که هر از گاهی روسای جمهوری وقت فرانسه به بهانه آزادی به پیامبر گرامی اسلامی توهین می کنند، این است که بعد از فتح اندلوس و ورود مسلمانان به این منطقه، مسلمانان با هدف ورود به اروپای مرکزی به سمت اروپای شرقی حرکت کردند اما ارتفاعات نرماندی مانعی مهم در برابر آنها محسوب می‌شد و همین عامل سبب شد که فرانسه خط پایانی بر گسترش حضور مسلمانان در اروپای مرکزی باشد. 

مضافا بر آن در سده گذشته و در زمان استعمار فرانسه بر کشورهای مسلمانان آفریقایی؛ بسیاری از مسلمانان برای کار به فرانسه مهاجرت کردند و در این کشور ساکن شدند، تبعیت فرانسه را کسب کردند، زندگی تشکیل دادند و در این کشور ماندگار شدند.

حضور گسترده مسلمانان در فرانسه به عنوان آخرین جبهه اروپایی و روند رو به رشد جمعیت مسلمانان در فرانسه به نگرانی‌ها در کاخ الیزه دامن زده و سیاست های سخت‌گیرانه‌ای که کاخ الیزه در سال های گذشته علیه مسلمانان اتخاذ کرده، مانع از افزایش نرخ جمعیت مسلمانان در فرانسه نشده است. 

در کنار این مسئله کاخ الیزه با مسئله کاهش نرخ رشد جمعیت فرانسویان غیرمسلمان مواجه است و این کاهش نرخ رشد جمعیت غیرمسلمانان فرانسوی پیر شدن نرخ جمعیت غیرمسلمانان فرانسوی را باعث شده است. پیری جمعیت غیرمسلمان و حرکت رو به رشد جمعیت مسلمانان فرانسوی باعث شده در صورت تداوم این روند، احتمال برتری جمعیتی مسلمانان فرانسه نسبت به غیرمسلمانان این کشور وجود داشته باشد. 

تجربه نشان داده دولت‌های فرانسه و روسای جمهور این کشور، هر از چندگاهی با حمایت از نشریات فرانسوی درخصوص توهین به پیامبر گرامی اسلام، به دوقطبی شدن جامعه فرانسه کمک می کند و دامن می‌زند و باعث گسترش خشونت در این کشور می‌شود. افزایش سطح خشونت و اقدامات افراط‌گرایانه و تروریستی برای حمله به غیرمسلمانان فرانسوی از سوی مسلمانان این کشور، زمینه را برای اعمال فشار و ایجاد محدودیت های بیشتر دولت فرانسه نسبت به مسلمانان این کشور فراهم کنند. 

باید اضافه کرد که حمایت مقامات فرانسوی در خصوص توهین به شخصیت پیامبر گرامی اسلام، به اعتبار، حیثیت و اعتماد به نفس میلیون‌ها مسلمانی که در این کشور زندگی می‌کنند لطمه می‌زند و اعتماد به نفس آنها را برای مواجهه با غیرمسلمانان فرانسوی تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

دولت فرانسه درصدد است با این سیاست خود، ضمن ارائه تصویری خشن از مسلمان این کشور در چهره آحاد مردم فرانسه، این تصویر را در ذهن مسلمانان فرانسوی ایجاد کند که به عنوان شهروندان درجه دو در این کشور زندگی می‌کنند و حتی در صورت برتری جمعیتی آنها در سالهای آینده، از حق حضور در طبقه الیت و هیات حاکمه این کشور بی‌بهره‌اند.

ترکیب  مجلس نمایندگان فرانسه نشان دهنده این واقعیت است، به طوری که از جمعیت ۶۷ میلیون نفر که ۱۰ میلیون نفر آنها را مسلمانان تشکیل می‌دهند، مسلمانان این کشور فاقد حق برخورداری کرسی نمایندگی در مجلس هستند و تمام ۵۷۷ کرسی نمایندگی مجلس فرانسه به غیرمسلمانان تعلق دارد.

کلید واژه ها: فرانسه مسلمانان فرانسه توهین به پیامبر اکرم (ص) در فرانسه امانوئل مکرون مسیحیت


( ۷ )

نظر شما :

علی ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۹
علاوه بر جمعیت مسلمانان وجود مساجد با سرمایه گذاری کشورهای عربی با علمای با تفکرات خاص و بازگشت تکفیریها به وطن خود به رشد اسلام هراسی کمک کرده است و در فرانسه بلژیک و انگلیس و روسیه و... بیشتر نمو پیداکرده
اسلام ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰
بهتر نیست ایران لغو قرارداد پژو با ایران خودرو به فرانسه اعتراض کند؟ این همه سال استعمار ایران‌خودرو توسط فرانسه کافی نیست؟ یا فقط بلدید به ترکیه و آذربایجان حمله لفظی کنید اما صدایتان برای فرانسه که پیامبر توهین می کند در نمی آید. صدایتان به ارمنستانی که کشته شدن سردار سلیمانی را به ترامپ تبریک می گوید در نمی آید.‌حداقل اردوغان شجاعت داشت با اینکه منافع با آمریکا و اسرائیل داشت بر سر فلسطین و کاریکاتور حضرت محمد اعتراض شدید کرد. شما چه؟ فقط روزتان با توهین به ترک شب می شود. از خودتان هم خجالت نمی کشید؟ به پیامبر فرانسه توهین می کند شما ساکت مانده آید می ترسید فرانسه به شما اخم کند.
محمد ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۲۲:۵۹
حرف شما درست ، ولی قبول کنید ما با قرائت های مختلفی از اسلام مواجه هستیم که متاسفانه برخی از این نسخه ها هنوز هم تهاجمی هستند و حتی خود ما هم زخم خورده آن هستیم ، به عنوان مثال کدام ایرانی حاضر می شود نسخه های پانترکی و پان عربی ترکیه و عربستان را تحمل کند؟ مگر همین ترکیه نبود که با بازگشایی ایاصوفیه ، جهان غرب را به چالش جدید فراخوانده ؟ فریاد زدن نسخه های سیاسی از اسلام این پیامدهای بد را هم خواهد داشت ، به نظر می رسد دعوای تاریخی شرق و غرب خاورمیانه هنوز هم پس قرنها ادامه دارد ، روزگاری مسلمانان شرق مدیترانه توانستند بر غربی ها غلبه کنند ، زمانی دیگر پیروزی با غربی ها بود که البته این برتری تا امروز هم ادامه داشته است ، اما به نظر می رسد ترکیه قصد دارد دوباره خود را در جایگاه یک قدرت اسلامی ، هماورد اروپاییان بداند ، آتش بیاری در قره باغ هم می تواند در همین چهارچوب برسی شود
م. راد ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۰۷:۳۷
متن با این پاراگراف شروع می شود؛ " از دلایلی که هر از گاهی روسای جمهوری وقت فرانسه به بهانه آزادی به پیامبر گرامی اسلامی توهین می کنند، این است که بعد از فتح اندلوس و ورود مسلمانان به این منطقه، مسلمانان با هدف ورود به اروپای مرکزی به سمت اروپای شرقی حرکت کردند اما ارتفاعات نرماندی مانعی مهم در برابر آنها محسوب می‌شد و همین عامل سبب شد که فرانسه خط پایانی بر گسترش حضور مسلمانان در اروپای مرکزی باشد." قدر مسلم نویسنده هیچ اطلاعی از جغرافیای منطقه ندارد. اولا نرماندی در شمال غرب فرانسه و نزدیک مرز بریتانیاست. ثانیا اصولا در نرماندی هیچ گونه ارتفاعی وجود ندارد که بتواند مانع گسترش نفوذ مسلمانان به سمت شرق شود. مرز میان فرانسه و اسپانیا( یاهمان اندلس قدیم) رشته کوه های پیرنه است که البته مرتفع هستند. در شرق فرانسه هم البته رشته کوه های آلپ هستند اگر هم بتوان مانعی طبیعی برای نفوذ مسلمانان به سمت شرق در نظر گرفت. باقی مطلب نیز سرشار از اطلاعات نادرست و عجیب و غریب و بی و سر و ته است! انگار که هنوز در عصر پیشا اطلاعات بسر ببریم و توان جستجو و یافت اطلاعات واقعی را نداشته باشیم! با چنین مقدمه ای اساسا چگونه می توان باقی مطلب را خواند و جدی گرفت؟ منظور بنده صد البته تایید توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) که از تهامی جهات و جوانب ناپسند و شنیع و محکوم است نیست، اما خوب است برای بالا بردن کلاس و استیل کار خودتان حسایت و توجه و دقت نظر بیشتری راجع به مطالب منتشره به خرج بدهید. با احترام.
علی ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۲
اسلام جان همه این صحبتها و تریبیونهای اتشین اردوغان برای رد گم کنی (بیشترین روابط اقتصادی با فرانسه از ان ترکیه است (بیش از 6 میلیارد دلار)مانند روابط ان با اسراییل و ادعای حمایت از فلسطین و قبیح دانستن ان برای امارات و بحرین )حمایت از تکفیریها و مسایل مربوط به دریای مدیترانه و منابع ان و سیاست اخوانی سنی حنفی پانترکی است و نشان دادن خود به عنوان خلیفه مسلمین