دولت اعتدال برنامه های تل آویو را بر هم خواهم زد

خشم اسرائیل از انتخاب حسن روحانی

۲۴ تیر ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۱۸۵۴۳ اخبار اصلی خاورمیانه
نویسنده خبر: جهاد الخازن
تنها چیزی که می‌توان نسبت به درستی آن اطمینان داشت این است که ایران و اعراب و مسلمانان متفق القول از اسرائیل و حکومت فاشیستی آن متنفرند.
خشم اسرائیل از انتخاب حسن روحانی

دیپلماسی ایرانی: حسن روحانی، رئیس جمهوری منتخب ایران در طول ربع قرن اخیر بر روی پرونده هسته ای ایران کار کرده و مقاله ها و کتاب های بسیاری دارد که شاید مهمترین آنها کتابی است که به فارسی در سال 2011 در هزار صفحه منتشر شد که در آن به نظریات سیاسی میشل فوکو توجه شده بود. (میشل فوکو، فیلسوف فرانسوی است که بر روی علوم سیاسی و چگونگی شناخت قدرت و همچنین چگونگی از استفاده از سلطه برای تسلط اجتماعی مطالعات فراوانی انجام داده است.)

من فوکو را نمی شناسم و کاری هم از او نخوانده ام. همین اطلاعات من از منابع مختلف و رجوع به منابع گوناگون برای من کفایت می کند که بگویم روحانی در عمل و رفتار چهره معتدل و میانه روی است، مگر این که نومحافظه کاران و تبهکاران طرفدار جنگ و شر امریکایی و لابی و دار و دسته لیکودی اسرائیل که می خواستند فردی تندرو در ایران به قدرت برسد تا بهانه ای برای پیشبرد سیاست های ضد ایرانی شان داشته باشند بخواهند مانع از فعالیت او شوند و در برابر راهش سنگ اندازی کنند. آنها اکنون شاهد روی کار آمدن روحانی معتدلی هستند که جنگیدن با ایران را بیش از پیش سخت کرده است.

امروز از سایت های اسرائیلی یا همان طرفداران جنگ و جنایت بخش هایی از مطالبی را انتخاب کرده ام که نشان می دهد تا چه اندازه از این که فضا برای اعتدال باز شده است، ناخرسندند. به آنها توجه کنید:

  • آیت الله جدید همان آیت الله قدیم است تحت عنوانی کوچک تر که رائول مارک گیرشت، یهودی لیکودی تندرو که به امریکا مهاجرت کرده است، نوشته و در ابتدای مقاله خود پیروزی روحانی را زیر سوال برده و می گوید که خوشحالی از این پیروزی در تهران و غرب زیاد طول نخواهد کشید چرا که روحانی هم پیمان رهبر ایران است اگر چه ملت ایران او را در کسوت یک چهره معتدل انتخاب کرده اند! مطلبی سراسر متناقض که نشان از خشم صهیونیست ها از پیروزی روحانی دارد.
  • رئیس جمهور جدید همان ایران است؟ موضوعی است که مدعی است ایرانی ها گمراه شدند چرا که روحانی منتخب رهبر ایران است!
  • رئیس جمهور معتدل؟ مقاله ای است که کاترین جان لوپز نوشته که در برابر عنوان مقاله خود علامت استفهام گذاشته تا بگوید که روحانی معتدل نیست. کاترین که یادداشت خود را در روزنامه وال استریت ژورنال، روزنامه بزرگ مالی که اخبارش بیشتر مواقع صحیح است و صفحه نظراتش زیر نظر لیکودی های تندروی صهیونیست است، نوشته همچنین به این نکته اشاره می کند که اسرائیلی ها یکی پس از دیگری بیش از پیش متمایل به افراط و تندروی می شوند.  
  • معتدل نیست، عنوان مقاله دیگری است که در آن آمده: ایران رئیس جمهوری جدیدی انتخاب کرده که خودش تفسیری از خودش دارد. در این مقاله تاکید شده که روحانی ستون نظام است، او کسی است که آیت الله ]امام[ خمینی را در فرانسه به هنگام تبعید همراهی کرد و با او به ایران برگشت و دائما در ساختار حکومت جمهوری اسلامی حضوری فعال داشت. یک لیکودی افراطی دیگر می گوید که روحانی معتدل است چون که روابط خوبی با علی اکبر هاشمی رفسنجانی دارد.  
  • در مقاله ای دیگر یک لیکودی دیگر می گوید که غرب خودش را فریب می دهد هنگامی که می گوید که اعتدال در حکومت ایران نمایان شده و به کاخ سفید برای این که می خواهد با ایران گفت وگو کند، حمله می کند.
  • حقیقت رئیس جمهور "میانه روی" جدید ایران، عنوان مقاله دیگری است که در آن به مدیا و رسانه های غربی به دلیل ترویج اندیشه اعتدال حسن روحانی به شدت می تازد و می گوید که احتمالا در روند مذاکرات با ایران در اردوگاه غرب شکاف ایجاد شود و مواضع غربی ها در برابر اسرائیل و سوریه تغییر کند.

تنها چیزی که می توان نسبت به درستی آن اطمینان داشت این است که همه ایران و اعراب و مسلمانان در یک نظر یکسان از اسرائیل و حکومت فاشیستی آن متنفرند.

 روحانی در عمل و رفتار چهره معتدل و میانه روی است، مگر این که نومحافظه کاران و تبهکاران طرفدار جنگ و شر امریکایی و لابی و دار و دسته لیکودی اسرائیل که می خواستند فردی تندرو در ایران به قدرت برسد تا بهانه ای برای پیشبرد سیاست های ضد ایرانی شان داشته باشند بخواهند مانع از فعالیت او شوند و در برابر راهش سنگ اندازی کنند.

در ده ها مقاله های دیگر نیز مشابه همین حرف ها زده شده که به عنوان برخی از آنها اشاره می کنم:

  • پیروزی روحانی پیروزی نظام است
  • کارهای ایران یشتر از حرف هایش حرف می زند
  • انتخاب معتدل به بلندپروازی های ایران کمک می کند
  • کسانی که به انتخابات ایران خوش بین هستند

و در آخر، شاید مقاله ای که بیش از همه نیات اسرائیلی ها را روشن می کند، این عنوان را به روی خود داشت: به عراق برای مقاومت در برابر نفوذ ایران کمک کنید.

باند نومحافظه کاران تلاش کرد با کشتن میلیون ها عراقی و مسلمان عراق را به زیر سلطه خود در آورد اما در آخر این کشور را تسلیم شیعیانی کرد که متمایل به ایران هستند، همان نومحافظه کارها اکنون از همین عراق کمک می خواهند که در برابر ایران بایستد. اینها همگی دشمنان اعراب و مسلمانان هستند که نه می توان با آنها صلح کرد نه به توافق رسید.

منبع: الحیات / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

جهاد الخازن

نویسنده خبر

جهاد الخازن، روزنامه نگار مشهور فلسطینی است که مقالاتش بارها جنجال برانگیز شده اند تا آن جا که معمر قذافی، رهبر سابق لیبی یک بار تلاش کرد او را ...

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: روحانی اسرائیل


نظر شما :