درگیری لفظی وزرای خارجه مصر و عراق

۱۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۳:۴۷ کد : ۱۹۱۳۷۲۵ سرخط اخبار

منابع آگاه اتحادیه عرب از درگیری لفظی وزیران خارجه عراق و مصر در نشست ضد سوری اتحادیه عرب خبر دادند و به تشریح آن پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری براثا، منابع آگاه اتحادیه عرب اعلام کردند که نشست ضد سوری روز گذشته این اتحادیه شاهد درگیری لفظی هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق و محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه مصر با یکدیگر بود.

این درگیری در پی بررسی پیشنهاد قطر و عربستان سعودی برای واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان سوری در این نشست رخ داد.

هوشیار زیباری در این درگیری خطاب به همتای مصری خود گفت: اتحادیه عرب متعلق به کشورهای عربی است نه گروه های مخالف. نباید یک کرسی به مخالفان سوری اختصاص داده شود در غیر اینصورت ما نیز باید یک کرسی برای جبهه نجات ملی (ائتلاف اصلی مخالفان مصری) در نظر بگیریم.

قرار بود در نشست ضد سوری روز گذشته اتحادیه عرب، وزرای امور خارجه قطر و مصر و رئیس اتحادیه عرب سرنوشت کرسی سوریه را در این اتحادیه تعیین کنند و در مورد واگذاری کرسی سوریه به ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه تصمیم گیری کنند.

قطر و عربستان از موافقان این اقدام بودند در حالی که عراق، الجزائر و لبنان مخالفت خود را با واگذاری کرسی اتحادیه عرب به مخالفان اعلام کردند.

کلید واژه ها: اتحادیه اتحادیه عرب عرب کرسی سوری سوریه


نظر شما :