اعتراض عراق به واگذاری کرسی سوریه

۰۷ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۵ کد : ۱۹۱۴۳۰۸ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس «هوشیار زیباری»، وزیر امور خارجه عراق در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری «اسکای نیوز»، تأکید کرد که واگذاری کرسی سوریه به معارضان در اتحادیه عرب نقض قانون اتحادیه و اقدامی بی سابقه بوده است.

زیباری با اشاره به پایبندی عراق به منشور اتحادیه عرب تأکید کرد که این اقدام اتحادیه نقض قانون است و این مسأله از سوی مشاوران اتحادیه عرب نیز تأیید شده است.

وی افزود: در نشست 6 مارس گذشته در قاهره اتحادیه عرب از مجلس ملی معارضان سوری خواست هیئتی اجرایی تشکیل دهند که معارضان این کار را انجام ندادند بنابراین واگذاری کرسی سوریه به آنها از لحاظ قانونی با اصل منشور اتحادیه عرب در تضاد است.

وی خاطر نشان کرد که اسم اتحادیه «اتحادیه کشورهای عربی» است و کسانی که به عنوان نماینده مردم  این کشورها در اتحادیه باید حضور داشته باشند حکومت ها هستند.

وزیر امور خارجه عراق افزود: ما مخالفتی با معارضان نداریم ولی واگذاری کرسی سوریه به آنها موجب خواهد شد که هر گروه معارضی با ادعای نمایندگی مردم خود بیاید و خواستار کرسی کشور خود شود.

اجلاس بیست و چهارم اتحادیه عرب امروز در دوحه آغاز شده است و ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه با حضور «معاذ الخطیب» رئیس مستعفی ائتلاف و «غسان هیتو» نخست وزیر حکومت موقت در این نشست حضور خواهند داشت.

کلید واژه ها: اتحادیه اتحادیه عرب عرب معارضان سوریه کرسی


نظر شما :