بدون برقرارشدن نظمی در غزه، شمال هم به سامان نخواهد رسید

هشدار یک ژنرال پیشین ارتش اسرائیل: ایران منتظر ماست

۰۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۲۷۳۴۷ اخبار اصلی خاورمیانه
گیلاد درباره لبنان و ایران می گوید: آن دشمن بزرگی که در انتظار ما نشسته، ایران است که کشوری است در آستانه هسته ای شدن.
هشدار یک ژنرال پیشین ارتش اسرائیل: ایران منتظر ماست

دیپلماسی ایرانی: آموس گیلاد Amos Gilad، سرلشکر پیشین ارتش اسرائیل نسبت به پیامدهای کشتار هدفمند فرماندهان حزب الله هشدار می دهد و می گوید: "اگر در جنوب (یعنی غزه) نظمی برقرار نشود، ما وخیم تر و وخیم تر می شویم."
وی اخیرا با رادیوی 103FM  درباره گفت وگوهای ادامه دار برای توافق بر سر گروگان ها و نیز تنش ها با لبنان سخن گفته است.

گیلاد می گوید: "ضرورت دارد که هم اکنون گروگان ها را به خانه برگردانیم. این اولویت نخست ماست. بدون بازگشت آنها، هیچ پیروزی ای وجود نخواهد داشت. رسانه ها، هرکس را که در این زمینه ناتوان بماند، افشا خواهند کرد و آنها بخشوده نخواهند شد. غزه هم همانند یودا و سامریه خواهد شد. ما در حال زدن حماس هستیم و همه ساختار نظامی آنها را منهدم کرده ایم."

وی می افزاید: "اگر نخست وزیر اسرائیل به یحیی سنوار بگوید که بیشترین شمار گروگان ها را آزاد کن و او بداند که بعد از آن کشته خواهد شد، روشن است که چنین پیشنهادی را نخواهد پذیرفت. حماس یک دشمن قسم خورده است و عهد بسته که اسرائیلی ها را نابود کند. برای آنها، این یک حکم مذهبی است."

گیلاد درباره لبنان و ایران می گوید: "آن دشمن بزرگی که در انتظار ما نشسته، ایران است که کشوری است در آستانه هسته ای شدن. راه حل این است که به یک توافق دست یابیم، خودمان را تقویت کنیم و از این جنگ درس بگیریم یا اینکه همچنان زخم بخوریم. اگر به یک توافق دست یابیم، نیروهای رضوان در مرز نخواهند بود؟"

وی می افزاید: "جایگزین هایی هم وجود دار که باید آنها را مد نظر قرار دهیم. در اینجا یک موضع سیاسی وجود دارد و ما نمی توانیم بدون آنکه ابتدا نظمی را در جنوب برقرار کنیم، در شمال هم به سامانی برسیم. هر بار که ما یک هدف مهم را در لبنان می زنیم، آنها تلاش هایشان را افزایش می دهند و تنها نتیجه اش این است که ما وخیم تر می شویم."

گلیاد نتیجه می گیرد: "ما باید منافع مان را در نظر بگیریم و ببینیم چه جایگزین هایی در اختیار داریم. اگر آمادگی یک حمله گسترده به لبنان را داریم، پس خوب است که آنها را نابود کنیم. اگر نه، "نابودسازی" تنها یک وسیله است و نه یک هدف."

منبع: جروزالم پست / تحریریه دیپلماسی ایرانی/۱۱

کلید واژه ها: اسرائیل ایران ایران و اسرائیل حمله ایران به اسرائیل جنگ با ایران جنگ با اسرائیل حزب الله حزب الله لبنان اسرائیل و حزب الله اسرائیل و لبنان حمله اسرائیل به غزه جنگ غزه


( ۳ )

نظر شما :