در قضیه فلسطین

لطفا کمی هم از یمنی ها یاد بگیرید

۲۷ تیر ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۲۷۱۷۲ اخبار اصلی خاورمیانه
اکبر فیجانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: سران و مقامات کشورهای جهان و بعضی از مردم بی تفاوت باید معنی انسانیت و وجدان بیدار را از یمنی ها یاد بگیرند. آنها در دفاع از ملت مظلوم فلسطین با عملیات مکرر نظامی ابهت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را شکسته و در خلیج عدن و دریای سرخ آنها را عملا فلج کرده اند و حتی در دریای عرب بارها کشتی های دشمن را هدف قرار داده اند و به نقاطی در سرزمین های اشغالی نیزحمله کرده اند. و جالب این است که ملت یمن بعد از سال ها جنگ و در اوج فقر تحمیل شده توسط نظام سلطه، با تظاهرات میلیونی همواره از فلسطینیان حمایت کرده و اقدامات نظامی دولتشان در دفاع از آنها را تایید کرده اند.
لطفا کمی هم از یمنی ها یاد بگیرید

نویسنده: اکبر فیجانی، مدرس دانشگاه 

دیپلماسی ایرانی: وجدان بیدار و عملگرایی یمنی ها در دفاع از فلسطینیان باید الگو شود. 

به علت بی عملی سازمان های بین المللی و سکوت اکثر دولت ها و بی اطلاعی یا بی تفاوتی بعضی از مردم جهان، اسرائیل همچنان به نسل کشی فلسطینیان و دیگر جنایات خود ادامه می دهد. 

کجا هستند مدعیان حقوق بشر و داعیان عدالت و آزادی؟ آنهایی که تا یک قاتل جانی یا جاسوس خادم استعمارگران و خائن به ملت خود زندانی یا اعدام می شود، سروصدایشان از کانال رسانه های دشمنان بشریت گوش ها را کر و اذهان بی خبر یا کم اطلاع را مشوش می کند؟ صرف نظر از افرادی که فریب خورده و تحت تاثیر بمباران تبلیغاتی نظام سلطه از واقعیات بی خبرند و از حقیقت دور مانده اند، آیا آن به اصطلاح فعالان حقوق بشر از جنایات هولناک اسرائیل بی اطلاع هستند یا اصلا وجدان و انسانیت در آنها چنان خفته است که با صدای انفجارهای مرگبار و ویرانگری که گوش فلک را هم کر می کند بیدار نمی شود؟ 

سران و مقامات کشورهای جهان و بعضی از مردم بی تفاوت باید معنی انسانیت و وجدان بیدار را از یمنی ها یاد بگیرند. آنها در دفاع از ملت مظلوم فلسطین با عملیات مکرر نظامی ابهت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را شکسته و در خلیج عدن و دریای سرخ آنها را عملا فلج کرده اند و حتی در دریای عرب بارها کشتی های دشمن را هدف قرار داده اند و به نقاطی در سرزمین های اشغالی نیزحمله کرده اند. و جالب این است که ملت یمن بعد از سال ها جنگ و در اوج فقر تحمیل شده توسط نظام سلطه، با تظاهرات میلیونی همواره از فلسطینیان حمایت کرده و اقدامات نظامی دولتشان در دفاع از آنها را تایید کرده اند. مردم یمن پیوسته نشان داده اند که مسئله فلسطین نباید با گذشت زمان عادی یا فراموش شود. به عنوان مثال، همچون سایر نقاط این کشور، برای چندمین بار استان صعده یمن صبح روز جمعه 22/4/1403 شاهد تظاهرات میلیونی در حمایت از غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود. 

طبق گزارش های رسمی، عملیات یمنی ها امنیت و اقتصاد اسرائیل را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده است. 

رهبر انصارالله یمن در روز پنجشنبه 21/4/1403 اعلام کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تاکنون 155 کشتی آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل هدف قرار گرفته‌اند و این حملات باعث به صفر رسیدن تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی شده است. او گفت مسئله خطرناک، بی‌تفاوتی کشورها نسبت به تحولات فلسطین است. 

همه باید باور کنیم که بی‌تفاوتی نسبت به مسئله فلسطین و مسائل سایر جوامع مظلوم جهان نه تنها با اصول انسانی منافات دارد بلکه برای بشریت مسئله ای خطرناک است. 

سکوت در برابر ستم به همنوعان است که باعث گسترش ظلم و بی عدالتی در سطح جهان می شود.

کلید واژه ها: یمن فلسطینیان فلسطین حمله اسرائیل به غزه جنگ غزه اکبر فیجانی یمن و فلسطین یمن و اسرائیل دریای سرخ فلسطین و اسرائیل اسرائیل و فلسطین


نظر شما :