سفرای کشورهای اسلامی آتش بس فوری در غزه را خواستارند

اروپا منتظر چیست؟

۲۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۲۳۰۹۹ خاورمیانه انتخاب سردبیر
علی رضوان پور در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در اروپا منتظر چه چیزی هستید؟ عبدالرحیم آلفارا، سفیر و رئیس نمایندگی دولت فلسطین در اتحادیه اروپا، بلژیک و لوکزامبورگ، گفت: اگر زیاد صبر کنیم، تعداد کشته‌ها به زودی به ۲۰۰۰۰ نفر خواهد رسید.
اروپا منتظر چیست؟

نویسنده: علی رضوان پور، مدرس دانشگاه و تحلیل گر مسائل اروپا

دیپلماسی ایرانی: در نشستی که سفرای کشورهای اسلامی در بروکسل مقر اتحادیه اروپا برگزار کردند، به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد از جامعه جهانی و شخص دبیر کل سازمان ملل متحد خواسته شود به ادامه کشتار مردم بی دفاع غزه پایان داده شود. 

در این ارتباط سفیر مصر گفت: «ما باید این چرخه کشتار سیستماتیک و هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه را متوقف کنیم. سفرای کشورهای اسلامی در بروکسل روز دوشنبه خواستار آتش بس «فوری، کامل و بدون قید و شرط» در غزه شدند و از اتحادیه اروپا خواستند که اسرائیل را وادار کند تا «حملات نظامی وحشیانه» خود را متوقف کند و به سرعت اجازه ارسال کمک های بشردوستانه به فلسطینی ها را بدهد. این فوری ترین پیام به همکاران ما در اتحادیه اروپا است: ما باید این چرخه کشتار سیستماتیک و هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه را متوقف کنیم.» 

در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک، سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در روز دوشنبه خشونت‌های مداوم اسرائیل در مناطق تحت محاصره را محکوم کردند که طبق گفته وزارت بهداشت تحت کنترل حماس در غزه، تاکنون بیش از 11000 نفر کشته شده‌اند. 

این نمایندگان از اتحادیه اروپا و اعضای آن خواستند که اسرائیل را مجبور کند به آتش بس فوری و کامل متعهد شود

تا به امروز 12000 نفر از جمله 5000 کودک و 3000 زن درغزه کشته شده اند. در اروپا منتظر چه چیزی هستید؟ عبدالرحیم آلفارا، سفیر و رئیس نمایندگی دولت فلسطین در اتحادیه اروپا، بلژیک و لوکزامبورگ، گفت: اگر زیاد صبر کنیم، تعداد کشته‌ها به زودی به 20000 نفر خواهد رسید. در بیانیه خود، نمایندگان سازمان همکاری اسلامی همچنین خواستار بازگشایی فوری کریدورهای بشردوستانه به غزه – برای رساندن تدارکات نجات دهنده به بیش از 2 میلیون نفر ساکن در نوار ساحلی – و حمایت بین المللی از فلسطینی ها شده اند.

محمد محمود ابراهیم خلیل از موریتانی، رئیس کنونی شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، گفت: «همان طور که صحبت می‌کنیم، تعداد همچنان افزایش می‌یابد و بمباران مناطق مختلف در غزه همچنان بدون مهلت در میان جمعیتی که قبلاً از نیازهای حیاتی خود محروم شده‌اند، همچنان ویران می‌کند.» عبداللهی مصری افزود: «آنهایی که مخالف آتش بس فوری هستند، کسانی که از حق دفاع از خود اسرائیل صحبت می کنند، عملاً چک سفیدی به اسرائیل می دهند تا به کشتار گسترده مردم بی گناه در غزه ادامه دهد». سازمان همکاری اسلامی روز شنبه نشستی را با اتحادیه کشورهای عربی در عربستان سعودی برگزار کرد که در آن رهبران مسلمان و عرب پیش نویس قطعنامه مشترکی را برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح و پایان دادن به محاصره اسرائیل در غزه تهیه کردند.

کلید واژه ها: غزه اروپا اتحادیه اروپا فلسطین حمله اسرائیل به غزه فلسطینیان کشورهای اسلامی کشورهای عربی


( ۱ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۱
اروپا شکست خورده در گیری های اوکراین واسرائیل است۔میتوان گفت که تحت نظر سیاسی ونظامی امریکا وناتو در اینده اداره خواهد شد۔۔از نظر اقتصادی وضعیت مبهمی در اینده دارد۔در اینده توان اداره مستقل خود را بدون کمک امریکا که خود مشکلات عمده اقتصادی وسیاسی داخلی وخارجی دارد ندارد۔از فلسطین کشتار غیر انسانی وسیعی شده است۔ انها نظاره گر بوده اند وبه به چه چه گوی اسرائیل بدستور دیگران۔و همگان باور دارند ولی شکست خورده نبرد نظامی غزه واسرائیل بدون شک اسرائیل است۔بمباران یک مجموعه انسانی در منطقهای که یک سیستم دفاع هوائی ندارد موفقیت نظامی نیست۔خود نظامیان اسرائیل اگاه هستند۔ انها با نیروی هوائی اهدائی کشتار انسانی از زنان وگودکان کردند۔من فکر نمی کنم چنین کشتاری توسط کشوری با دانش نظامی بگونه عمدی در قرن بیست صورت گرفته باشد۔از اروپا توقع نظر مستقل نباید داشت۔نظامیان وسیاستمداران اروپائی این تشخیص دارند که بین کشتار وجنگ موفقیت وشکست نظامی وسیاسی واقتصادی تشخیص صحیح بدهند۔یکی دوقرت فلاسفه واندیشمندان اروپائی در گوش سیاستمداران اروپائی راه روش انسانی در گوش حمار خواندند۔اروپا انسان بشو نیست۔
ابراهیم قدیمی ۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۷
به در گفتیم که دیوار هم گوش کند۔
ناظر سیاسی ۲۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۲
اروپا با وجودتشکیل اتحادیه اروپایی و پول واحد، در سیاست و امنیت بین الملل هیچ توانایی برای ایفای نقشی مستقل از واشنگتن ندارد. کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و... در عرصه های ذکر شده علیل و ناتوانند. گویا وزارت خانه های دفاع و امورخارجه اروپایی هر روز صبح به دستورالعمل صادره از همتای آمریکایی خود نگاه کرده و بر اساس آن مانند سرباز و کارمند آمریکا انجام وظیفه می کنند. دوره حقارت تاریخی اروپا وحتی ژاپن و کره جنوبی است.