ارتش رژیم صهیونیستی در پنجمین روز جنگ به سلاح‌های ممنوعه روی آورد

نسـل کشی در غـزه

۲۰ مهر ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۰۲۲۳۸۱ اخبار اصلی خاورمیانه
این روزها رژیم صهیونیستی پاسخ شکست سنگین و بی‌سابقه از حماس را با ریختن مداوم خون ساکنان نوار غزه می‌دهد. صهیونیست‌ها دیروز چهارشنبه صفحه جدیدی از جنایت علیه بشریت را باز کردند و علاوه بر استفاده از سلاح‌های ممنوعه مانند بمب‌های فسفری به دنبال به کارگیری «تسلیحات آخرالزمانی» هستند.
نسـل کشی در غـزه

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: این روزها رژیم صهیونیستی پاسخ شکست سنگین و بی‌سابقه از حماس را با ریختن مداوم خون ساکنان نوار غزه می‌دهد. صهیونیست‌ها دیروز چهارشنبه صفحه جدیدی از جنایت علیه بشریت را باز کردند و علاوه بر استفاده از سلاح‌های ممنوعه مانند بمب‌های فسفری به دنبال به کارگیری «تسلیحات آخرالزمانی» هستند.

در همین باره «رویتال گوتلیف»، قانونگذار صهیونیست وابسته به حزب لیکود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «موشک جریکو‍! موشک جریکو‍! هشدار استراتژیک. سلاح آخرالزمانی! این ایده من است.» آن طور که ایسنا گفته، جریکو، نام موشک بالستیک بین‌قاره‌ای رژیم صهیونیستی است که می‌تواند هر جایی از جهان را هدف قرار دهد. به صورت گسترده مشخص شده که اسرائیل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلاهک اتمی دارد در حالی که دولت رژیم صهیونیستی این مسأله را نه تأیید و نه رد کرده است. این قانونگذار همچنین در ادامه پست خود درباره موشک‌های اتمی، خواستار حمله و نابود کردن غزه شد و نوشت: «تنها یک انفجار که خاورمیانه را به لرزه در می‌آورد، می‌تواند اسرائیل را نجات دهد! زمان استقبال از آخرالزمان فرا رسیده است. موشک‌های قدرتمند را بدون محدودیت شلیک کنید. غزه را نابود کنید. با شعار نمی‌شود.

 با بمب‌های نافذ. بدون هیچ رحمی!» شبکه اجتماعی ایکس برای این پست تگ «احتمال نقض قوانین» درخصوص صحبت‌های خشونت‌آمیز قرار داد، اما آن را حذف نکرد چون به نظر می‌رسید، مورد قبول عده‌ای قرار گرفته است. این قانونگذار رژیم صهیونیستی همچنین در چند پست دیگر به دولت اسرائیل تأکید کرد تا بی‌رحمانه به غزه شلیک و آن را نابود کند. وی همچنین جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا را بابت سخنرانی شدیداللحنش علیه حماس مورد استقبال قرار داد.

اما اگر صهیونیست‌ها حرف‌های این چهره افراطی خود را هم گوش ندهند طی پنج روز گذشته جنایت‌هایی خلق کرده‌اند که تفاوتی با استفاده از موشک جریکو، بمب‌های نافذ و تسلیحات هسته‌ای ندارد. بامداد دیروز چهارشنبه منابع خبری با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در شمال‌غرب غزه اعلام کردند که در این حملات از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده شده است. فلسطین الیوم گزارش داد که رژیم صهیونیستی حملات هوایی و توپخانه‌ای وحشیانه‌ای علیه «حی الکرامه» واقع در شمال‌غرب غزه با بمب‌های ممنوعه انجام داد.

منابع خبری اعلام کردند که این حملات گسترده پی‌ در ‌پی بوده است و تعدادی از غیرنظامیان فلسطینی شهید یا مجروح شدند. گفته می‌شود این حملات به حدی شدید بوده است که تمام راه‌های منتهی به منطقه «حی الکرامه» مسدود شده و خودروهای امدادرسانی نمی‌توانند وارد منطقه شوند و به آسیب‌دیدگان کمک کنند. در سوی دیگر خبرگزاری رسمی لبنان هم اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بمب‌های فسفری را به اطراف دو شهرک الماری و المجیدیه واقع در مرزهای لبنان با شمال اراضی اشغالی شلیک کرد.

 این خبرگزاری اعلام کرد، نیروهای اشغالگر منطقه مزارع شبعا و ارتفاعات کفرشوبا در جنوب را با این تسلیحات ممنوعه بمباران کرده و همزمان با توپخانه محله بسطره و اطراف کفرشوبا را هدف قرار دادند. بر اساس توافقنامه ژنو در سال ۱۹۸۰ که بر ممنوعیت استفاده از فسفر سفید به عنوان سلاحی آتش‌زا علیه انسان و محیط زیست دلالت دارد، بمب‌های فسفری یک اسلحه ممنوعه بین‌المللی است.

 بخش بهداشت در غزه در آستانه فاجعه‌ای بزرگ

در شرایطی که صهیونیست‌ها با سلاح‌های ممنوعه عملاً نسل‌کشی را در میان انفعال جامعه جهانی به راه انداخته‌اند، بخش بهداشت در غزه در آستانه فاجعه‌ای بزرگ قرار دارد. رژیم صهیونیستی با شدت هر چه تمام‌تر به بمباران منازل، بیمارستان‌ها و کادر پزشکی در نوار غزه در طول ۲۴ ساعت ادامه می‌دهد و قوانین بین‌المللی را که این مسائل را جنایت‌های جنگی می‌دانند و بخش بهداشت را در آستانه یک فاجعه قرار می‌دهند، نادیده می‌گیرد. هدف قرار دادن مکرر بیمارستان‌ها و کادر پزشکی در نوار غزه که قبل از جنگ نیز وضعیت خوبی نداشتند، بخش بهداشت را در آستانه فاجعه‌ای بزرگ‌تر قرار می‌دهد. بویژه اینکه در روزهای گذشته در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه صدها نفر از فلسطینی‌ها شهید و صدها نفر نیز زخمی شده‌اند.

فعالیت بیمارستان بیت حانون به دلیل حملات ارتش رژیم صهیونیستی و فعالیت بیمارستان بین‌المللی چشم پزشکی غزه نیز به دلیل حملات متوقف شده است. تاکنون پنج نفر از امدادرسانان بیمارستان‌ها شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. نوار غزه با کمبود همه چیز مواجه است. حتی سردخانه دیگر گنجایش تعداد شهدا را ندارد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، حمله رژیم صهیونیستی تاکنون منجر به شهید شدن ۹۵۰ نفر شده که ۲۶۰ نفر از آنها کودک و ۲۳۰ نفر زن هستند و ۵۰۰۰ نفر نیز در پی این حملات زخمی شده‌اند.به موازات این فاجعه حوزه بهداشت و درمان در غزه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد دیروز چهارشنبه در تازه‌ترین آمار از تنش‌ها در این باریکه اعلام کرد که آوارگی دسته‌جمعی در ۲۴ ساعت گذشته در سراسر نوار غزه ادامه داشته و مجموع آوارگان اکنون از ۲۶۳ هزار و ۹۳۴ نفر فراتر رفته است و انتظار می‌رود این تعداد باز هم افزایش یابد.
 
حقوق بشر دوگانه امریکایی

در شرایطی که مردم غزه از شنبه هفته جاری شاهد بی‌سابقه‌ترین جنایت‌ها علیه خود هستند، دولت بایدن هم در یک معیار دوگانه با تهدید تهران، دمشق، حزب‌الله، گروه‌های مقاومت عراقی، یمنی و... در خصوص عدم دخالت در جنگ صهیونیست‌ها علیه غزه، خود به شکل آشکار حمایت همه‌جانبه‌ای را از این رژیم به عمل آورده است؛ نمایش توخالی بایدن با چشمان اشکبار و ادعای قلبی شکسته برای صهیونیست‌ها سبب شده تا رئیس‌جمهور امریکا، هر گونه همکاری و شراکتی در جنایت این روزها در غزه را توجیه کند؛ از حمایت تسلیحاتی و دیپلماتیک گرفته تا اعزام ناوگروه و جنگنده. در همین باره بامداد دیروز چهارشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی از ورود اولین هواپیمای حامل مهمات وکمک‌های نظامی امریکایی به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این تجهیزات و مهمات پیشرفته بوده و با استفاده از آنها می‌توان حملات گسترده انجام داد و برای تمام سناریوها آماده بود. منابع خبری اعلام کردند که این هواپیما در پایگاه نظامی«نبطیم» به زمین نشسته است. همچنین برخی رسانه‌ها تصاویری از یک پایگاه رژیم صهیونیستی منتشر کردند که نشان می‌دهد جنگنده‌های این رژیم با موشک‌های امریکایی نظیر «هلفایر» مردم غزه را هدف قرار می‌دهند. به طور همزمان وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که سه‌شنبه‌شب آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا با رئیس رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرده و بر حمایت از این رژیم تأکید کرده است. البته وزیر خارجه امریکا دیروز چهارشنبه به منظور دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی وارد سرزمین‌های اشغالی ‌شد. در همین راستا متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد، سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور پس از حمله بی‌سابقه جنبش حماس که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست شده، برای اعلام همبستگی با رژیم صهیونیستی است. میلر همچنین تصریح کرد: «این امر پیامی برای اعلام همبستگی با اسرائیل خواهد بود.»

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا نیز اعلام کرده که مجموعه کوچکی از نیروهای ویژه این کشور در زمینه برنامه‌ریزی و اطلاعات در عملیات علیه جنبش حماس به رژیم صهیونیستی کمک می‌کند. پیرو این نکته، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر دفاع امریکا گفت‌وگویی تلفنی با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی داشته است. پیش‌تر، روز سه‌شنبه «جو بایدن» رئیس‌جمهور امریکا گفته بود که امریکا در حال ارسال تجهیزات نظامی بیشتر، از جمله مهمات و هواپیماهای شناسایی به اراضی اشغالی برای تقویت سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی است. خبرگزاری اسپوتنیک همچنین گزارش داد که یک مقام ارتش امریکا به این خبرگزاری گفت، آستین به نیروهای عملیات ویژه ارتش امریکا دستور داده است برای ارائه کمک‌های اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی کرده و آن را ارائه کنند. این مقام رسمی امریکا گفت: وزیر دفاع پیشنهاد کمک به نجات گروگان‌ها را در گفت‌وگوی تلفنی با گالانت به او ارائه کرده و به ستاد فرماندهی مشترک عملیات ویژه دستور داد که برنامه‌ریزی برای حمایت‌های اطلاعاتی از ارتش رژیم صهیونیستی را پیش ببرند. به گفته او، رژیم صهیونیستی تمامی عملیات‌هایی را که با کمک ارتش امریکا همراه باشد، پیش خواهد برد اما این به معنای حضور نظامیان امریکایی در میدان نیست.
 

کلید واژه ها: اسرائیل آمریکا جو بایدن بنیامین نتانیاهو حماس حزب الله لبنان سوریه ایران نوار غزه فلسطین


( ۷ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۲۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۸
بین روسای جمهور امریکا تنها رئیس جمهوری که نتان یاهو را خوب وبراستی شناخت پرزیدنت کلینتون بود۔۔یک بار پس از مذاکره باایشان گفت این۔۔۔۔ خیال می کند کی هست۔البته صدمه اش را هم دید۔۔ حتی پرزیدنت پوتین باتمام تیز هوشی اش اورا نشناخت۔هر روز پذیرفتش واحترام به اوگذاشت۔نمی دانست یا نخواست قبول کند که استاد زلانسکی است۔فاشیست در میدان سیاسی امروز و ضد فاشیست در حرف واعمال گذشته برخی رهبران فاشیست اروپائی۔زمانی که هم مرام های اقای نتان یاهو در اروپا درکوره میرفتند هم مرام های ایشان در فلسطین در باغ ها میوه میخوردند۔شما ان انسانها را به این انسانها جهت احقاق حق خود تبدیل کردید۔
خسرو ۲۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۹
غزه قهرمان نشان داد که فلسطین زنده است افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را نابود کرد و روح تازه ای در مقاومت ملت فلسطین دمید حالا باید گروه‌های حزب الله و انصارلله و الفتح وارد جنگ با اسرائیل شوند تا ، آتش بس اجرا گردد وگرنه اسرائیل تلاش خواهد کرد با بمباران و کشتار مردم غزه ، در دل فلسطین ترس ایجاد کرده و دوباره خود را شکست ناپذیر جلوه دهد