امریکا پیش بینی بهار سختی را برای اوکراین می کند

تقویت گمانه زنی ها نسبت به پیروزی بزرگ نظامی روسیه

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۰۱۸۱۳۳ اخبار اصلی اروپا
در کوتاه مدت خطر اینکه اوکراین هدف ۳۰۰ هزار سرباز دشمن قرار گیرند وجود خواهد داشت. این یعنی نبردی همه جانبه، جدید و بزرگ که می تواند سرنوشت ساز باشد. آمریکایی ها معتقدند که این بار روسها ممکن است بهتر از سال قبل سازمان یافته وارد عمل شوند و دستاوردهای مهم نظامی و استراتژیک به دست آورند.
تقویت گمانه زنی ها نسبت به پیروزی بزرگ نظامی روسیه

نام نویسنده: جوزپه سارچینا

دیپلماسی ایرانی: در اجلاس رامشتاین تقویم جنگ به روز شده و پیش بینی ها واقع بینانه تر بوده است. لوید اوستین، رئیس پنتاگون بر پیش بینی های شایع توسط مراکز مطالعات متعدد آمریکایی و اروپایی صحه گذاشت و اعلام کرد که در فصل بهار یک درگیری رودررو میان روسیه و اوکراین صورت خواهد گرفت که خشونت بار و گسترده خواهد بود. ارتش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از شرق به غرب تهاجم را به پیش خواهد برد و از سوی دیگر بر فتح خرسون انگشت نهاده است.

در همین حال باید سخنان مارک میلی، فرمانده نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا را نیز در نظر گرفت که روز جمعه در پایان یک  کنفرانس مطبوعاتی گفت که تصور اینکه در سال 2023 اوکراین موفق خواهد شد سرزمین های تحت اشغال روسیه از 24 فوریه 2022 را آزاد کند، دشوار است. چنانچه سخنان اوستین و میلی را کنار هم قرار دهیم به یک سناریوی تاریک دست می یابیم. یعنی احتمال شکست همه جانبه اوکراین در نبرد نظامی در حالی که کمک های تسلیحاتی غرب و متحدانش از همه طرف روانه کی یف است.

نخست اینکه در کوتاه مدت خطر اینکه اوکراین هدف 300 هزار سرباز دشمن قرار گیرند وجود خواهد داشت. این یعنی نبردی همه جانبه، جدید و بزرگ که می تواند سرنوشت ساز باشد. آمریکایی ها معتقدند که این بار روسها ممکن است بهتر از سال قبل سازمان یافته وارد عمل شوند و دستاوردهای مهم نظامی و استراتژیک به دست آورند. دوم اینکه پیشگویی میلی برای سال 2023 به معنای آن است که آمریکا امکان برگزاری مذاکراتی تا آخر دسامبر را پیش بینی نمی کند. یعنی باید منتظر باشیم حداقل یک سال دیگر به عمر این جنگ افزوده شود. پنتاگون به متحدان فشار می آورد تا هر چه زودتر اقدام به اعطای تسلیحاتی کنند، در راس آنها اروپا و در صدر کشورهای اروپایی، آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا هستند. منابع خبری می گویند که آلمان و اولاف شولتز، صدر اعظم آن، تحت شدیدترین فشارهاست. امریکا می خواهد کمک نظامی ای که به ولودیمر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در سفرش به واشنگتن داده بود را هر چه سریعتر عملی کند. جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده اخیرا به کی یف رفت تا جدیت خود را در کمک به اوکراین نشان دهد و ضمن دلگرمی به رئیس جمهوری اوکراین به او ثابت کند که واشنگتن از کمک به اوکراین در جنگ مقابل روسیه دلسرد نشده است.

در همین حال ائتلاف غربی باید به گونه ای خود را تجهیز کند که بتواند در درازمدت خود را پایدار حفظ کند و این کار آسانی نیست. از این جهت به قول زلنسکی زمان اکنون به یک حربه راهبردی تبدیل شده است. به ویژه که بسیاری احتمال می دهند دامنه این نبرد محدود به اوکراین نماند و شامل کشورهای دیگر اروپای شرقی نیز شود. روسیه لهستان، استونی، لتونی و رومانی را به نحوی تهدید کرده است. در این میان بی شک کشوری که بیش از همه کمک تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار داده در صف مقدم تهدید روسیه خواهد بود.

منبع: کوریره دلاسرا (ایتالیا) / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: روسیه و اوکراین روسیه حمله روسیه به اوکراین جنگ اوکراین ایالات متحده امریکا ولادیمیر پوتین بهار امریکا و روسیه امریکا و روسیه و اوکراین امریکا و اروپا اروپا و روسیه امریکا و اروپا و روسیه امریکا و اروپا و اوکراین آلمان اولاف شولتس جو بایدن ولودیمیر زلنسکی


( ۱۰۱ )

نظر شما :

محمد قوچان ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۶
ازهر لحاظ که به دنیای امروز نگاه کنیم گذشته از این که اوکراین در اصل جزئی از خاک روسیه بوده اگر کشوری خود را قدرت برتر جهانی میداند اولین گام باید منافع خوش را در نظر بگیره حالا چه از راه دیپلماسی اگه نشد توسل به راههای دیگر وقتی کشوی مثل اوکراین که قرنهای متمادی باروسیه با هم بودن چرا باید به روسیه پشت میکرد وهم کیشان ومردمی که از هر لحاظ یکی هستند بخاطر یه سیاستمدار جاه طلب باعث به را افتادن جنگی میشه که تمام مردم منطقه ودنیا رو متاثر میکنه اوکراین وریس جمهورش باید حق همسایگیو رعایت واینجوری به ملتش جفا نمیکرد تا اینجوری یقش توسط دیگری گرفته نشه به امید روزی که همه جای دنیا صلح باشه وتمام مردم دنیا در ارامش زندگی کنن
در جواب قوچان ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۴
جناب با عرض معذرت ولی خیر مزخرف میگی! اوکراین خیلی قدیمی تر از روسیه هست و همچون آذربایجان و خیلی از مناطق ایرانی توسط روسیه بلعیده شده! جرات داری همچین ادعاهای مزخرفی رو راجع به این کشورهای مستقل از روسیه بکنی؟ مقاومت سرخت اوکراینی ها هم نشان دهنده وضعیت مردم این کشور هست!‌ عصبانیت روسفیلی هایی همچون شما از یک انسان وطن پرست و قهرمان ملی اوکراین هم کاملا قابل درک هست! در ضمن اگر اخوتی هم بین روسها و اوکراینی ها بود با این حرکت پوتین نابود شد! اوکراین با این جنایاتی که روسیه مرتکب شده تا آخر زمان از روسیه جدا و در مقابل روسفیلی های داخل کشورش بیمه شده!
نگار ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۷:۰۲
چون تجربه چندین سال کار در یک سایت با روس‌ها و اوکراینی ها به طور هم زمان را دارم ، توضیحات کوتاهی خدمت دوستان میدهم، اول این که روس‌ها همواره اوکراینی ها را مثل برادر کوچک مورد تفقد و مهربانی قرار میدادند، معمولاً کارهای تخصصی تر و کمتر کارگری را به اوکراینی ها میدادند و جدایی نشان نمیدادند، البته همان موقع هم پودینه اوکراینی بودند ، یک دسته اوکراینی هایی که زبان مادری آنها روسی بود که فوق‌العاده با روس ها گرم بودند و یک عده دیگر که زبان مادری آنها روسی نبود و در عین استفاده از مزایای پروژه ای که مال روس‌ها بود ، حواsaسشون پیش غربی ها بود ، احتمالا این نکته بتواند تصویر جامعه بزرگتر را نیز به دوستان بدهد.