اعتراضاتی که تمامی ندارد

همه دست نتانیاهو را خوانده اند

۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۱۷۴۰۱ اخبار اصلی خاورمیانه
رسانه‌های اسرائیلی از تظاهرات هزاران نفری علیه نتانیاهو در تل‌آویو و دیگر شهرهای اراضی اشغالی خبر دادند. به گزارش سایت شبکه المیادین، برخی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، با وجود حوادث و تنش‌های امنیتی، ده‌ها هزار شهرک‌نشین به تظاهرات مشترک و همزمان در تل‌آویو، حیفا و دیگر شهرهای اراضی اشغالی علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو پیوستند.این رسانه‌ها اعلام کردند، ده‌ها هزار شهرک‌نشین در تل‌آویو و حیفا علیه اصلاحات دستگاه قضایی که کابینه نتانیاهو قصد اجرای آنها را دارد، تظاهرات کردند.خبرنگار المیادین در فلسطین اشغالی گزارش داد، اپوزیسیون اسرائیل به موضعگیری خود برای برگزاری تظاهراتی علیه کابینه نتانیاهو با وجود دو عملیات در قدس به شدت پایبند است.
همه دست نتانیاهو را خوانده اند

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: رسانه‌های اسرائیلی از تظاهرات هزاران نفری علیه نتانیاهو در تل‌آویو و دیگر شهرهای اراضی اشغالی خبر دادند. به گزارش سایت شبکه المیادین، برخی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، با وجود حوادث و تنش‌های امنیتی، ده‌ها هزار شهرک‌نشین به تظاهرات مشترک و همزمان در تل‌آویو، حیفا و دیگر شهرهای اراضی اشغالی علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو پیوستند.این رسانه‌ها اعلام کردند، ده‌ها هزار شهرک‌نشین در تل‌آویو و حیفا علیه اصلاحات دستگاه قضایی که کابینه نتانیاهو قصد اجرای آنها را دارد، تظاهرات کردند.خبرنگار المیادین در فلسطین اشغالی گزارش داد، اپوزیسیون اسرائیل به موضعگیری خود برای برگزاری تظاهراتی علیه کابینه نتانیاهو با وجود دو عملیات در قدس به شدت پایبند است.

حدود ۶۰ هزار شهرک‌نشین در تل‌آویو و حدود ۲۰ هزار شهرک‌نشین در شهرهای دیگر در تظاهرات شرکت کردند. این تظاهرات برای چهارمین شنبه پیاپی از سوی اپوزیسیون رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو برگزار شد، اپوزیسیون به شکل خاص به انحصار قدرت در دستان نتانیاهو و همپیمانانش و قوانین حقوقی که قصذ تصویب آنها را دارد، معترض هستند.شنبه گذشته نیز حدود ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین اسرائیلی در تظاهراتی که یکی از بزرگترین تجمع‌های سیاسی اخیر شهرک‌نشین‌ها بود و در خیابان "کابلان" تل‌آویو برگزار شد، شرکت کردند. شهرک‌نشین‌های معترض پلاکاردهایی علیه سیاست‌های نخست  وزیر رژیم صهیونیستی در دست داشتند.

پس از این تظاهرات نتانیاهو روز یکشنبه همپیمان خود آریه درعی، رئیس حزب شاس را از سمتش به عنوان وزیر بهداشت و امور داخلی برکنار و اعلام کرد: "متاسفم چون مجبورم او را از سمتش در کابینه برکنار کنم." پیش از این دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم برکناری درعی از سمتش را صادر کرده بود. طرح‌هایی که کابینه نتانیاهو برای محدود کردن اختیارات دستگاه قضایی در پیش گرفت، موجب اعتراض شدید گروهی شامل برخی وکلا شد و در نتیجه اختلافات سیاسی در جامعه اسرائیلی گسترش پیدا کرد.اعتراضات در اراضی اشغالی برای تشدید فشارهای داخلی بر کابینه نتانیاهو پس از دو عملیات استشهادی در قدس اشغالی با هفت کشته انجام شدند. فشارها بر کابینه جدید رژیم صهیونیستی که ابتدای ماه جاری میلادی قدرت را به دست گرفت، رو به افزایش است.

- تکرار عملیات استشهادی 

در جدیدترین عملیات‌های استشهادی و مقاومتی فلسطینی‌ها، اشغالگران رژیم صهیونیستی از وقوع تیراندازی در اریحا و تلاش برای زیر گرفتن سربازان این رژیم در ایست بازرسی زعتره در جنوب نابلس خبر دادند.به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیمه‌های شب گذشته اعلام کردند، یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نگهبان شهرک «کدومیم» در شرق قلقیلیه به بهانه اینکه قصد تیراندازی به داخل شهرک را داشته، به شهادت رسید. به گزارش رادیو ارتش اشغالگر، فرد مسلح فلسطینی به شهرک کدومیم در شرق قلقیلیه رسید و تلاش کرد دست به تیراندازی به داخل شهرک بزند؛ اما حراست شهرک اقدام به تیراندازی به سمت این فلسطینی کرد و او را خنثی کرد.

این رادیو افزود: «به شهرک نشینان دستور داده شد در منازلشان بمانند.»شبکه ۱۴ اسرائیل نیز از شهادت جوان فلسطینی بدون وقوع تلفاتی در صفوف شهرک‌نشینان خبر داد. منابع اسرائیلی مدعی هستند، این شهید کلت به همراه داشت و بعد از تلاش برای عملیات در منطقه شمالی شهرک به او تیراندازی شده است. همچنین صداهای آژیر در شهرک کدومیم به صدار درآمدند.

همچنین در یک مورد دیگر یک راننده تریلی تلاش کرد که چند سرباز اسرائیلی را در پاسگاه «زعتره» در جنوب نابلس زیر بگیرد. به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، سربازان اشغالگر به سمت راننده شلیک کردند. خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد، شهرک نشینان به صورت گسترده در پاسگاه زعتره مستقر شدند و در مسیرهای کرانه باختری چندین حمله به فلسطینی‌ها داشتند که بدترین حمله در شمال کرانه باختری روی داد.

طبق گزارش خبرنگار المیادین، شهرک نشینان اتومبیل‌ها را آتش زده و به شهروندان فلسطینی که مانع می‌شدند، حمله می‌کردند. در همین حال ارتش اشغالگر شب گذشته اعلام کرد، عملیات تیراندازی در نزدیکی رستورانی در چهارراه الموغ در نزدیکی شهر اریحا در کرانه باختری رخ داد.به ادعای سخنگوی ارتش این رژیم، یک فلسطینی به رستوران مذکور رسید و تیراندازی کرد و با خودرویی که همراش بود از محل گریخت.اشغالگران اشاره کردند، در پی این اتفاق، اقدام به پاکسازی منطقه و جستجوی عامل تیراندازی کردند.

- مصوبات کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در پی عملیات شهادت‌طلبانه قدس

کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه پس از سه ساعت و نیم جلسه به بررسی پیامدها و نتایج دو عملیات تیراندازی در قدس که ۹ کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشت، پرداخت و تصمیماتی را لحاظ کرد. به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی تصویب کرد منزل شهید خیری علقم، مجری عملیات شهرک نبی یعقوب در قدس اشغالی در اسرع وقت پلمب شود.همچنین مصوب کرد، خانواده‌های مجریان عملیات و همدستانشان از «تامین ملی» محروم شوند و شناسنامه‌ به آنها داده نشود. همچنین قرار شد این مساله در جلسه دولت صبح امروز، یکشنبه بررسی شود. در ادامه مصوبات کابینه امنیتی قرار شد مجوز حمل سلاح به هزاران اسرائیلی داده شده و تدابیر برای اعطای سلاح تسریع شود.

این کابینه امنیتی در مصوبه دیگری تصمیم گرفت ساخت شهرک‌ها را افزایش دهد و نیروهای امنیتی اسرائیل در کرانه باختری و قدس مستقر و بر جمع آوری سلاح از سوی شهروندان عرب متمرکز شوند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیویستی نیز روز شنبه تهدید کرد «پاسخ قوی، سریع و دقیقی» به مجریان و عوامل تیراندازی خونینی که جوان فلسطینی در نزدیکی کنیسه‌ای در اطراف قدس انجام داد، بدهد.نتانیاهو گفت: «برای تنش بیشتر تلاش نمی‌کنیم؛ اما آماده هر سناریویی هستیم. دولت سعی می‌کند مجوزهای بیشتری برای حمل سلاح به شهروندان بدهد تا از خودشان دفاع کنند.»

کلید واژه ها: اسرائیل بنیامین نتانیاهو


( ۱ )

نظر شما :