نتانیاهو از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه بسیار ناراضی است

۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰ کد : ۱۹۸۰۷۲۷ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد مکالمه تلفنی روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره خروج نظامیان آنها از سوریه، اکنون گفته می‌شود که نتانیاهو از این تصمیم بسیار ناراضی است.

خبرنگار شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در وبگاه «آکسیوس» نوشت که مقامات اسرائیلی نزدیک به نتانیاهو می‌گویند او از تصمیم ترامپ برای خارج شدن از سوریه بسیار ناخشنود و ناامید شده است اما تلاش هم می‌کند که این ناراحتی در مقابل افکار عمومی آشکار نشود.

شامگاه گذشته (پنجشنبه) دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و همچنین «ادامه همکاری برای مقابله با ایران» با ترامپ تلفنی گفت‌وگو کرده است.

نتانیاهو که همزمان سمت وزارت جنگ و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را هم بر عهده دارد، روز گذشته پس از اعلام تصمیم آمریکا، گفته بود رژیم متبوعش با حمایت واشنگتن به حملات هوایی در سوریه، که به گفته او با هدف مقابله با ایران صورت می‌گیرد، ادامه می‌دهد.

چهارشنبه شب دولت آمریکا به صورتی غیرمنتظره اعلام کرد ظرف دو تا سه ماه آینده تمام نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج و حملات هوایی در این کشور را هم پایان می‌دهد. ترامپ ابتدا گفت دلیل این تصمیم تحقق هدف شکست داعش است، اما روز پنج‌شنبه در توییت تازه‌ای گفت مبارزه با داعش وظیفه آمریکا نیست و این ایران، روسیه و سوریه هستند که به عنوان «دشمنان محلی داعش» باید با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

با وجود ابراز اطمینان نتانیاهو از ادامه حمایت آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی در سوریه، روز پنج‌شنبه چند وزیر کابینه او از تصمیم ترامپ انتقاد کرده و آن را «تصمیمی بد و نادرست» توصیف کردند.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ بنیامین نتانیاهو سوریه


نظر شما :