ادامه اتهام‌زنی‌های مقامات دولت بحرین به ایران

۱۵ دی ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۶ کد : ۱۹۲۶۹۲۴ سرخط اخبار

ادامه ادعاهای مقامات دولت بحرین علیه جمهوری اسلامی ایران، ابراز نگرانی ایران نسبت به تحولات اخیر در کشور مصر، دیدار دیپلمات های ارشد ایران و اتحادیه اروپا برای حل و فصل مسائل باقیمانده در موضوع هسته ای و افزایش واردات طلای ترکیه به واسطه تجارت با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 

ادامه اتهام‌زنی‌های مقامات دولت بحرین به ایران


به گزارش «تابناک»، در ادامه ادعاهای مقامات بحرینی علیه ایران، دولت این کشور یک تبعه بحرینی ساکن در ایران را به طراحی اقدامات تروریستی متهم کرده است. به نوشته «رویترز»، دولت بحرین همچنین مدعی شده همدستان این فرد، در ایران آموزش دیده و انواع کمک ها را نیز از ایران دریافت کرده اند. اسامه العوفی، دادستان کل بحرین اظهار داشته فرد مذکرو، متهم به برنامه ریزی برای ارتکاب اقدامات تروریستی و همچنین استفاده از مواد منفجره برای هدف قرار دادن تأسیسات حیاتی و مکان های امنیتی در بحرین است. العوفی مدعی است که این تبعه بحرینی با تشکیل یک گروه، افراد دیگری را نیز برای آموزش دیدن به ایران فرستاده است.

ادامه اتهام‌زنی‌های مقامات دولت بحرین به ایران


در مطلب دیگری مربوط به تحولات منطقه، خبرگزاری کویت خبر ابراز نگرانی جمهوری اسلامی ایران از وقایع جاری در مصر را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد وزارت خارجه ایران روز گذشته نگرانی خود را نسبت به تحولات و ناآرامی های اخیر در مصر که به کشته و زخمی شدن افراد بسیاری منجر شده، ابراز داشته است. در این مطلب به نقل از مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران آمده: «ایران تحولات اخیر در مصر را که به کشته و زخمی شدن ده ها تن منجر شده، از نزدیک پیگیری می کند و از درگیری ها میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان متأسف است». وی همچنین همه گروه های مصری را به خویشتن داری دعوت کرده است.

ادامه اتهام‌زنی‌های مقامات دولت بحرین به ایران


در مطلبی مربوط به موضوع هسته ای، خبرگزاری «ترند» از دیدار دیپلمات های ارشد ایران و اتحادیه اروپا به منظور حل و فصل مسائل باقیمانده در زمینه توافق هسته ای اخیر خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران می نویسد به زودی عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار خواهند کرد. قرار است در این دیدار، مسائلی که در مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 حل نشده باقی مانده مورد بحث قرار گرفته و درباره آن ها تصمیم گیری شود. به گفته تخت روانچی، مذاکرات دیگری میان کارشناسان ایران و 1+5 برگزار نخواهد شد.

ادامه اتهام‌زنی‌های مقامات دولت بحرین به ایران


در نهایت، در خبری اقتصادی، روزنامه «شانگهای دیلی» از ثبت رکورد جدیدی برای واردات طلا از سوی ترکیه خبر داده که یکی از دلایل آن، تجارت گاز طبیعی در برابر طلا با ایران بوده است. به نوشته این روزنامه، واردات طلای ترکیه در سال 2013 به بیش از 302 تن بالغ شده که نسبت به سال پیش از آن، حدود 150 درصد افزایش داشته است. شانگهای دیلی اشاره می کند که طی یک سال اخیر، ترکیه از ایران گاز طبیعی وارد و بهای آن را در قالب طلا پرداخت کرده است. با این حال، از آنجا که تولید طلای خود ترکیه به اندازه کافی نبوده، این کشور ناچار شده اقدام به واردات طلا از دیگر کشورها کند. کاهش بهای طلا طی ماه های اخیر، از جمله دیگر دلایل افزایش واردات ترکیه بوده است.

کلید واژه ها: ترکیه مصر وزارت خارجه ایران بحرین


نظر شما :