کردستان عراق به پناهندگان سوری اجازه ورود داد

۲۵ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۴۰ کد : ۱۹۱۹۹۷۸ سرخط اخبار

 

یک منبع مسئول در گذرگاه مرزی بیشاپور اعلام کرد حکومت کردستان عراق در مناطق مرزی با سوریه به صدها آواره سوری اجازه داد با اتوبوس وارد خاک عراق شوند .
 
به گزارش به نقل از العالم به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، آوارگان سوریه در حضور نمایندگان سازمان ملل وارد منطقه کردستان عراق شدند و به احتمال زیاد به اردوگاهی در استان اربیل منتقل شدند.
 
منابع آگاه درگذرگاه مرزی سیمالکا در خاک سوریه نیز به خبرگزاری سومریه عراق اعلام کردند: حدود چهار هزار کرد سوری درگذرگاه سیمالکا منتظر ورود به منطقه کردستان عراق هستند. بیشتر آنها از مناطق ناآرام سوریه و باهدف پناهندگی به منطقه آمده اند.
 
سیماند عثمان، عضو کمیته پیگیری درگذرگاه سیمالکا در این خصوص گفت: در برابر هجوم آوارگان سوری به منطقه کردستان عراق  و برای انجام اقدامات تجاری بین منطقه و طرف سوری باید گذرگاه سیمالکا گشوده شود.
 
وی بااشاره به اینکه بیشتر آوارگان کرد به دلیل نبود خدمات اساسی و فرصت شغلی راهی منطقه کردستان عراق می شوند،افزود: فعال سازی تجارت بین منطقه و مناطق مرزی سوریه در بهبود وضع اقتصادی و اوضاع کردهای منطقه و کاستن از هجوم انها برای پناهنده شدن در مناطق کردستان خواهد کاست.
 
گذرگاه بیشاپور - سمالکا در50 کیلیومتر غرب استان دهوک قرار دارد.
حکومت خودگردان کردستان پیش از این تصمیم گرفته بود گذرگاه مرزی بیشاپور را به روی آوارگان به جز در شرایط فوق العاده انسانی و بیماران ببندد.

کلید واژه ها: عراق کردستان عراق سوریه


نظر شما :