ناگفته های هفته از زبان دیپلماسی ایرانی

از خواهش ترک ها از ایرانی ها تا خوانندگی رپ زن اوباما

۲۴ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۱۹۹۰۹ اخبار اصلی خاورمیانه
خواهش ترک ها از ایرانی ها، خوانندگی رپ میشله اوباما، موهبت الهی خواندن فوتبال توسط پاپ، کشف سلاح و بمب در خانه رئیس مجلس اسبق عراق، ساخت مساجد متحرک در مسکو و ادعای کشته شدن چند ایرانی در انفجاری در دمشق از جمله ناگفته های این هفته دیپلماسی ایرانی هستند.
از خواهش ترک ها از ایرانی ها تا خوانندگی رپ زن اوباما

دیپلماسی ایران: ناگفته های هفته از زبان دیپلماسی ایرانی" نام مجموعه ای است که هر هفته در روزهای پنج شنبه منتشر می شود. در این مجموعه اخباری که عموما در مقاله ها، یادداشت ها، منابع خبری، روزنامه ها و پایگاه های خبری جهان منتشر می شوند و از چشم بسیاری از خبرگزاری ها و منابع خبری دور می مانند، استخراج شده و در اختیار خوانندگان قرار می گیرد:

انصراف بانک انگلیسی از فعالیت در امارات

بانک انگلیسی بارکلز اعلام کرد که بر اساس استراتژی تازه اش فعالیت های خود را در امارت متحده عربی تا آن جا که ممکن است کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این بانک جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد اما منابع آگاه گفته اند که دستورات غیر رسمی دیگری نیز این بانک اتخاذ کرده که نشان از آغاز دور تازه ای از بحران اقتصادی در انگلیس و تلاش برای کم کردن فعالیت های مالی شرکت های انگلیسی در خارج از این کشور می دهد.

این بانک از ماه اگوست 2012 تا کنون 3700 نفر از کارکنانش را اخراج کرده است.

کنفرانس ژنو 2 زودتر از اکتبر برگزار نمی شود

روسیه اعلام کرده است که تمایل بسیار دارد که کنفرانس ژنو 2 درباره سوریه در سریعترین زمان ممکن برگزار شود اما نشانه ها حاکی از آن است که امیدی به برگزاری آن تا قبل از ماه اکتبر نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جینادی گانیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اعلام این خبر گفت که مذاکرات بیشتری تا پایان ماه اگوست انجام خواهد شد اما بعید است که به توافق تازه ای حاصل شود.

نزدیک به شش ماه است که امریکا و روسیه توافق کرده اند تا کنفرانس ژنو 2 برای حل بحران سوریه را برگزار کنند که تا به دلیل اختلاف های فراوان موفق به برگزاری آن نشده اند.

زن اوباما رپ می خواند

میشله اوباما، همسر رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا اعلام کرده است که به زودی یک آلبوم موسیقی رپ را منتشر می کند.

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال، آلبوم وی شامل 19 آهنگ است که آهنگ های «آن چه نمی خوری» و «سبزی را دوست داریم» از جمله آنها هستند.

گفته شده است که این آلبوم در محیط زیست تهیه و منتشر می شود. قرار است شماری از مهمترین آهنگ سازان میشله اوباما را در ساخت این آهنگ ها یاری دهند.

خواهش ترک ها از ایرانی ها

روزنامه الحیات، چاپ لبنان گزارش داد که دولت ترکیه برای آزادی گروگان های خود که شامل دو خلبان این کشور هستند، دست به دامن ایرانی ها شده و ضمن تماس با آنها خواستار پا در میانی مقام های ایرانی برای آزادی آنها شده اند.

هفته گذشته دو خلبان لبنانی در منطقه ای در نزدیکی فرودگاه بین المللی بیروت ربوده شدند که هنوز خبری در دست نیست. مقام های ترکیه امیدوارند که ایران به کمک حزب الله بتواند اثری از این خلبان ها پیدا کند.

پناه بردن مسیحیان عراق به کردستان

پس از اعمال جنایات های متعدد تروریستی علیه شهروندان مسیحی عراقی بسیاری از مسیحیان عراق به کردستان پناه برده اند اگر چه در آن جا نیز از رفتارهای بد کردها شکایت دارند.

به گزارش روزنامه الحیات، چاپ لبنان، بیش از 65 هزار خانواده مسیحی طی افزایش ناامنی ها به کردستان عراق پناه برده اند که در وضعیت نه چندان مناسبی به سر می برند.

با این حال سعدی قریاقوس، کشیش مسیحی می گوید که کردستان در حال حاضر ایمن ترین مکان برای مسیحی های عراق محسوب می شود اگر چه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

ادعای کشته شدن چند ایرانی در انفجاری در دمشق

وبسایت شبکه العربیه به نقل شورای نظامی مخالفان سوری مدعی شد که ارتش آزاد سوریه با انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در میان محلی که تجمع ایرانی و عناصری از حزب الله بوده اند، باعث کشته شدن شماری ایرانی، حزب الله و سوری شده اند.

این انفجار در خیابان امین بحی الشاغور در قلب دمشق، پایتخت سوریه روی داد.

روز یکشنبه گذشته تلویزیون سوریه تصاویری را پخش کرد که نشان می داد یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه البزوریه در دمشق منفجر شده است اما خبری از کشته شدگان این حادثه نداد.

النصره 263 کرد را گروگان گرفته است

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جبهه النصره 263 شهروند کرد را در حلب به گروگان گرفته است.

به گزارش روزنامهخ القدس العربی، چاپ لندن، این افراد در شهرهای تل عرن و تل حاصل که هر دو کردنشین هستند در اطراف شهر حلب واقع شده اند به گروگان گرفته شده اند.

نیروهای کردستان اعلام کرده اند که به کمک نیروهای پیشمرگ کردستان عراق تلاش دارند که این گروگان ها را آزاد کنند اما تا کنون کاری از پیش نبرده اند.

کشف ۳۰۰ لباس نظامی و سلاح گرم در منزل رئیس سابق مجلس عراق

یک منبع مطلع در لشکر بغداد خبر داد که در منزل شخصی محمود المشهدانی، رئیس سابق مجلس عراق، ۳۰۰ لباس نظامی و سلاح های گرم و سنگین بدون مجوز پیدا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی المواطن نیوز، این منبع گفته که در پی بازرسی نیروهای مسلح از منزل المشهدانی کشف شده است و افزوده که در این عملیات هیچ فردی بازداشت نشده است.

این در حالی است که محمود المشهدانی در بیانیه ای رسمی کشف چنین موادی در منزل خود را تکذیب کرده است.

 ساخت مساجد متحرک در مسکو

شهردار مسکو در حال بررسی چگونگی ساخت مساجد متحرک در پارک های این شهر است.

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال، هدف از این کار میزبانی از نمازگذاران روسی در مناسبت های دینی و اعیاد اعلام شده است.

در صورت تصویب این طرح یک صد مسجد متحرک که گنجایش میزبانی از یک صد تا 150 نمازگذار باشد، ساخته خواهد شد.

پاپ: فوتبال هدیه الهی است

پاپ فرانسیس دوم در دیدار با فوتبالیست های ایتالیا و آرژانتین گفت که فوتبال هدیه ای الهی است که به ما رسیده است.

به گزارش خبرگزاری انسای ایتالیا، وی در دیدار با فوتبالیست های ایتالیا و آرژانتین گفت: «فوتبال هدیه ای الهی است و از شما می خواهم که در این ورزش ممارست کنید و ضمن قبول مسئولیت استعدادهای خود را در این ورزش نشان دهید.»

وی هچنین از فوتبالیست ها خواست که انسانیت و جوانمردی را در فوتبال مد نظر قرار دهند.

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: سوریه عراق میشله اوباما


نظر شما :