تلاش کنگره آمریکا برای تحریم خودروسازی، معادن و ذخایر ارزی ایران

۰۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۹۱۶۵۱۷ سرخط اخبار

کنگره آمریکا در حال تهیه طرح جدیدی برای افزایش تحریم ها علیه ایران است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این طرح، تحریم ها را علیه بخش های خودرو، معادن و ذخایر ارزی یورو دولت ایران افزایش می دهد و تلاش می کند کل صادرات نفت این کشور در مدت یک سال متوقف شود.

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این طرح پیشنهادی اعلام کرده است که رئیس جمهور آمریکا می تواند بخش های دیگری از اقتصاد ایران را به عنوان بخش های استراتژیک تعیین کرده و شامل تحریم کند.

تحریم های فعلی آمریکا علیه ایران در حال حاضر بر بخش های مالی و انرژی از جمله صادرات نفت متمرکز هستند.

با وجود تحریم های واشنگتن اما همچنان 6 کشور چین، هند، ترکیه، کره جنوبی، ژاپن و تایوان به خرید نفت از ایران ادامه می دهند. این کشورها به دلیل اینکه  از سال 2012 تاکنون، واردات نفت از ایران را به میزان زیادی کاهش داده اند توانسته اند از تحریم های واشنگتن، معافیت موقت بگیرند.

براساس طرح جدید تحریم های ایران، از این 6 کشور خواسته می شود در مدت یک سال واردات نفت از ایران را به صفر برسانند تا صادرات نفت ایران به طور کامل متوقف شود.

"اد رویس" رئیس جمهوریخواه کمیته کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: "هم اکنون زمان ضربه زدن به ایران است. بدون درآمدهای نفتی، پولی برای سلاح شیمیایی یا حزب الله لبنان باقی نخواهد ماند."

رویس ادامه داد: باهم، به مقابله با صادرات نفت ایران می رویم، به سران ایران ضربه می زنیم و مانع از دسترسی آنها به ذخایر ارزی این کشور در بانک های خارجی می شویم."

کنگره آمریکا در تحریم های خود قصد دارد مانع از تبدیل پول ایران در بانکی در چین از یورو به یوان و سپس انتقال آن به ایران شود.

این تحریم ها همچنین شامل افراد مرتبط با نقض حقوق بشر در ایران یا انتقال فناوری های مورد کاربرد در این گونه اقدامات به این کشور  می شود.

پیش بینی می شود این پیش نویس قانون به راحتی در مجالس نمایندگان و سنا تصویب شود تا در تابستان آینده برای امضا در اختیار رئیس جمهور آمریکا باشد.

کلید واژه ها: تحریم آمریکا صادرات نفت صادرات


نظر شما :