باهنر: دیپلماسی باید مخلوط لبخند و اخم باشد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۹۱۵۸۰۷ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
باهنر گفت: باید کسی را انتخاب کنید که نقاط ضعف دولت فعلی را نداشته باشد.
باهنر: دیپلماسی باید مخلوط لبخند و اخم باشد

به گزارش خبرنگار مهر از کرج، در ادامه سلسله نشست ها "آگاهی برای حماسه" که در دانشگاه آزاد واحد کرج با حضور کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، عصر امروز در سومین جلسه از این نشست ها محمد رضا باهنر مهمان دانشجویان دانشگاه آزاد کرج بود.

باهنردر ابتدای سخنرانی خود با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا نقاط قوت دولت فعلی ادامه پیدا کند و نقاط ضعف آن برطرف شود، گفت: برای رسیدن به این منظور باید مروری بر اوضاع کشور داشته باشیم و سعی کنیم عادلانه و عالمانه آن را تحلیل کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد به سه لایه خانوار، بنگاه و دولت قابل تقسیم است به چالش های پیش روی هر یک پرداخت و اظهار داشت: در اقتصاد خانوار تورم و گرانی و نرخ بیکاری بیشترین آزار را به مردم می رساند، در هرخانواده  حداقل دو نقر وجود دارند که توان کار کردن و تامین معاش را داشته باشند اما برخی از امکانات برای آنها فراهم نیست.

وی ادامه داد: در بحث بنگاه هایی که کالا یا خدمتی را ارائه می دهند تولید مهترین چالش پیش رو است، عوامل تولید از جمله سرمایه در گردش، نیروز متخصص و کارآمد، مواد اولیه، فناوری و .... مهیا نیست، گاهی تمامی این موارد آماده است اما بازار مصرفی وجود ندارد، این مورد نیز علاوه بر ایجاد مشکل موجب افزایش نرخ بیکاری در جامعه می شود.

باهنر به مهمترین چالش پیش روی دولت نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه دولت که البته فقط منظورم دولت احمدی نژاد نیست،کشور را گران اداره می کند، شاید دلیلش درآمدهای رانتی نفتی است، به اصطلاح دولت زحمتی برای درآمدش نمی کشد و به بیان ساده تر قدر پول را نمی داند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در طی چند سال گذشته از دیپلماسی فعال، با تدبیر و خرد گرا برخوردار نبودیم، گفت: به تعبیر من دیپلماسی باید رفتاری باشد مخلوطی از لبخند و اخم که البته باید لبخند آن در حداکثر و اخم آن در حداقل قرار گیرد.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر بخواهیم اقتصادی پویا و شکوفا داشته باشیم باید اقتصاد کشورمان با اقتصاد بین الملل مخلوط باشد و در جریان داشته باشد، اگر کس معنای خود اتکایی را این بداند که درها را ببنیدم و خود تولید کنیم و خود مصرف کنیم اقتصاد پویا نخواهیم داشت.

باهنر تصریح کرد: در دیپلماسی نباید با کشورها صرفا ارتباط سیاسی داشته باشیم، سطح روابط سیاسی باید ارتباط مستقیم با اقتصاد داشته باشد و این نقطه قابل نقد در دولت فعلی است.

بی انصافی است همه مشکلات اقتصادی را گردن تحریم های بیاندازیم

باهنر با بیان اینکه سطح عمومی قیمت ها، وضعیت اشتغال، رشد اقتصادی، ضریب جینی و... شاخص هایی هستند که می توان با ان نبض اقتصاد را اندازه گرفت، اظهار داشت: برخی می خواهند همه مشکلات اقتصادی را گردن تحریم ها بیاندازند که این امراز نظر من بی انصافی است، جنگ اقتصادی مهم است اما اینکه بخواهیم تمامی مشکلات را اثر تحریم ها بدانیم ظالمانه است.

60 درصد مشکلات اقتصادی به دلیل سیاست های اجرایی غلط ایجاد شده است

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر بخواهیم سهم تحریم ها را در مشکلات اقتصادی اندازه گیری کنیم رقم حدود 30 تا 40 درصدی به این موضوع اختصاص می یابد.

باهنر افزود: علت 60 درصد مشکلات کنونی در اقتصاد به دلیل سیاست های اجرایی غلط، عدم استفاده از خرد جمعی و عدم استفاده از نیروهای مدیرو مدبر بوده است.

وی در ادامه به شاخص های امنیت و سلامت اشاره کرد و گفت: قدر این دو نعمت تا زمانی که وجود دارند نخواهیم دانست، در زمینه امنیت اگر مروری بر وضعیت کشورهای اطراف خود داشته باشیم خواهیم دید چه فجایعی در حال رخ دادن است.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: تقریبا تمامی کشورها به این نکته اذعان دارند که ایران در روابط بین الملل بیشترین دشمن را دارد و تمامی دست نشانده های آنها مانند طالبان منتظرند تا یک بهم ریختگی در کشور ایجاد کنند و مزدشان را از اربابانشان بگیرند اما در کشور هیچ نقطه ای وجود ندارد که از لحاظ امنیتی در وضعیت نارنجی و یا قرمز باشد حتی برای مسئولان رده بالا.

باهنر افزود: کمتر کشوری پیدا می شود که از این امنیت برخوردار باشد.

وی در پایان سخنان خود در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: باید کسی را انتخاب کنید که نقاط ضعف دولت فعلی را نداشته باشد.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری پس از سخنرانی خود به سوالات دانشجویان به صورت کتبی و شفاهی پاسخ داد.

 

کلید واژه ها: اقتصاد اقتصادی ریاست ریاست جمهوری کرج دوره یازدهم ریاست جمهوری دوره یازدهم ریاست تحریم احتمالی دوره یازدهم یازدهم ریاست جمهوری احتمالی دوره یازدهم ریاست یازدهم مشکلات اقتصادی یازدهم ریاست دوره یازدهم احتمالی دوره


( ۱ )

نظر شما :