ولایتی: گاهی با یک سخنرانی روابط خارجی به هم می‌خورد

۱۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۳:۵۹ کد : ۱۹۱۶۹۴۸ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
لزوما تجربه و تخصص مترادف با سالخوردگی نیست چه بسا کسی درجات دانشگاهی را ظرف چند سال طی کند و به دلیل استعدادی که دارد خود را به خوبی نشان دهد.
ولایتی: گاهی با یک سخنرانی روابط خارجی به هم می‌خورد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی نامزد ریاست جمهوری یازدهم بعدازظهر امروز در دیدار با کمیته اساتید دانشگاه ها و دانشجویان ستاد خود اظهار داشت: بنده در دولت خود هم از افراد باتجربه و هم از نیروهای جوان استفاده خواهم کرد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به نقش جوانان تصریح کرد: لزوما تجربه و تخصص مترادف با سالخوردگی نیست چه بسا کسی درجات دانشگاهی را ظرف چند سال طی کند و به دلیل استعدادی که دارد خود را به خوبی نشان دهد.

وی با بیان اینکه دولت بنده دولت متمم است، یادآور شد: افراد متدین، باتجربه، متخصص، معتدل و مشورت پذیر باید به صحنه بیایند و در واقع با کسانی که این خصوصیات را داشته باشند، می توان همکاری کرد.

ولایتی ادامه داد: برای مبارزه با فساد باید از افراد امتحان پس داده استفاده کرد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه همکاری با اساتید دانشگاه برای ما بسیار مغتنم است، افزود: افراد بسیاری وجود دارند که متخصص هستند و امتحان خود را پس داده اند. اما با کوچکترین بهانه ای خانه نشین می شوند؛ دعا می کنیم آنچه خیر جمهوری اسلامی است و موجب می شود دغدغه های نظام و رهبری پاسخ داده شود، همان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب طرفدار رابطه با دیگر کشورها بوده است، گفت: دیدگاه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص توسعه روابط با دیگر کشورها وجود دارد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه کشورهای دیگر نیز تمایل به برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران دارند، گفت: سیاست خارجی محتاج فعالیت و تلاش است. اما باید با تدابیر مناسب این ظرفیت ها از قوه به فعل درآوریم.

وی با تاکید بر اینکه مصلحت جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط با دیگر کشورها است، گفت: در این بین کشورهای منطقه و همسایگان ما از اولویت نخست برخوردارند؛ باید رفت و آمد بین ایران و دیگر کشورها آسان شده و از همه ظرفیت ها در سیاست خارجه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر روابط دیپلماتیک خود را به صورت مصاحبه مطبوعاتی اعلام نمی کند، یادآور شد: گاهی با یک مصاحبه بی حساب یا یک سخنرانی غیرمدبرانه، روابط با یک یا چند کشور به هم می خورد و میزان تاثیرگذاری سخنان هر یک از افراد نیز با توجه به مسئولیتی که دارند، سنجیده می شود.

ولایتی در ادامه گفت: آنچه در بیداری اسلامی انجام شده در واقع یک نوع دیپلماسی عمومی است.

به گزارش فارس، در این نشست جمعی از اساتید دانشگاه و همچنین غلامرضا خواجه سروی مسئول کمیته دانشجویان و اساتید دانشگاهی ولایتی و معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم نیز حضور داشتند.

کلید واژه ها: جمهوری اسلامی جمهوری یازدهم ریاست جمهوری نامزد ریاست نامزد ریاست جمهوری ریاست جمهوری یازدهم نامزد ریاست جمهوری یازدهم ریاست یازدهم اساتید نامزد


نظر شما :