خاورمیانه باید علیه ایران متحد شود

۱۴ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۹۱۳۵۴۶ سرخط اخبار

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که روزهای آخر خود در این سمت را سپری می کند، با حضور در نشست «آیپک» تشکیل چارچوب امنیتی برای اتحاد کشورهای خاورمیانه علیه ایران را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «ایهود باراک» شب گذشته در نشست «آیپک» (امور عمومی آمریکا و اسرائیل) از دولت آمریکا خواست «چارچوب امنیت منطقه ای» در خاورمیانه ایجاد شود که کشورهای این منطقه را در برابر چالش های مشترکی چون ترور، امنیت مرزها و دفاع موشکی متحد کند. باراک در صحبت های خود ایران را هم به عنوان یکی از چالش هایی مطرح کرد که کشورهای خاورمیانه باید علیه آن متحد شوند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که یک بار از سمت خود استعفا داده و حالا هم با پایان دوره کابینه سی و دوم باید رسما از سمت خود کنار رود، در این نشست به موضوع صلح با فلسطینی ها نیز اشاره کرد و گفت اسرائیل باید «راهکاری جسورانه برای صلح» مطرح کند که به راهکاری دائم بیانجامد و یا اینکه حداقل به امضای «موافقتنامه موقت اما مناسبی» منجر شود. وی همچنین گفت که اسرائیل ناگزیر است که راهکار دو دولتی را بپذیرد.

باراک نهایتا گفت در صورتی که فلسطینی ها حاضر به پذیرش این راهکار نباشند، «لازم است تا اسرائیل یکجانبه وارد عمل شده و خطوط مرزی را تعیین کند که بقای شهرک ها را تضمین کند و ضمنا اکثریت یهودی در نسل های بعدی در آن حفظ شود». «حضور نظامی بلند مدت در رود اردن» هم از جمله دیگر گام های یکجانبه ای است که باراک می گوید اسرائیل باید بردارد.

رژیم صهیونیستی در حالی بحث مذاکرات را مطرح می کند که ساخت و ساز شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری و قدس شرقی ادامه دارد. اسرائیلی ها تلاش می کنند تا پیش از آغاز مذاکرات سازش مساحت اراضی تحت کنترل خود را افزایش دهند تا از آن به عنوان برگ برنده در گفت وگوها استفاده کنند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بخشی دیگر از صحبت هایش به موضوع پرونده هسته ای ایران اشاره کرد و گفت که به نظر نمی رسد تحریم و دیپلماسی بتواند ایران را از ادامه برنامه هسته ای بازدارد. وی سپس نتیجه گیری کرد که باید همچنان تمام گزینه ها روی میز باشد.

در حالی که اسرائیل تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه است، وزیر جنگ آن می گوید دستیابی ایران به سلاح هسته ای آغازگر مسابقه تسلیحاتی در منطقه است و به تبع آن ترکیه، عربستان سعودی و مصر نیز به دنبال سلاح هسته ای خواهند رفت.

صحبت از تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای و پس از آن آغاز رقابت تسلیحاتی در منطقه در حالی تقریبا هر روز از سوی مقامات صهیونیست مطرح می شود که ایران بارها این ادعا را رد کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم در طی بیش از ده سال بازرسی مستمر تاکنون هیچ مدرکی دال بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران به دست نیاورده است. «مرکز امنیت جدید آمریکا» نیز که یکی از مهم ترین اندیشکده های مشاور کاخ سفید به شمار می آید هم دو هفته قبل با انتشار یادداشتی آغاز رقابت تسلیحاتی در منطقه پس از دستیابی ایران به سلاح هسته ای را رد کرده بود.

«ایهود باراک» در سخنرانی خود به موضوع سوریه هم پرداخت و از عدم تلاش کافی برای سرنگونی دولت سوریه انتقاد کرد و ادعا کرد: انگار هیچ اراده سیاسی برای این کار وجود ندارد.

وی در نهایت از دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و همچنین «لئون پانتا» وزیر دفاع سابق آمریکا به دلیل حمایت هایشان از اسرائیل تقدیر کرد.

آیپک مهم ترین لابی صهیونیست ها در آمریکا به شمار می آید و حامیان اسرائیل با حضور در آن راهبردهای جدید برای تقویت رژیم صهیونیستی و اثرگذاری بر سیاست های آمریکا را بررسی می کنند.

کلید واژه ها: اسرائیل آمریکا سلاح سلاح هسته ای خاورمیانه


نظر شما :