سرمایه گذاری روس ها در کردستان عراق

۰۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۹۱۳۰۶۵ سرخط اخبار

خبرگزاری فارس: رهبر منطقه خودمختار کردستان عراق در سفر خود به مسکو علاوه بر دیدار و گفت وگو با رئیس جمهوری روسیه، از امضای چند قرارداد مهم همکاری در زمینه انرژی با شرکت «گازپروم نفت» خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه "مسعود بارزانی" رهبر منطقه خودمختار کردستان عراق و رهبر حزب دموکراتیک کردستان را در کاخ کرملین به حضور پذیرفت. این ملاقات در پست درب های بسته انجام شده و خبرنگاران از محتوای مذاکرات طرفین اطلاع نیافتند.

بارزانی در جریان این سفر که نخستین دیدار رسمی وی به روسیه است، علاوه با ولادیمیر پوتین، با مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه این کشور نیز مذاکره کرد.

در این سفر وزیر انرژی کردستان عراق هم در ترکیب هیئت همراه است تا با مقامات مسکو در خصوص مسائل مربوط به همکاری های تجاری و انرژی به مذاکره بپردازد.

طبق گفته شخص رهبر کردستان عراق که روز گذشته در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، شرکت «گازپروم نفت» روسیه به تازگی چند قرارداد با کردستان عراق امضاء کرده است.

بارزانی در پاسخ به این سئوال که آیا شرکت های روسی از بازار انرژی عراق خارج شده اند، گفت: برعکس، همین چند روز قبل ما چند قرارداد مهم همکاری با شرکت «گازپروم نفت» امضاء کرده ایم. این مسئله ثابت می کند که ما به همکاری خود با روسیه در زمینه انرژی ادامه خواهیم داد.

کلید واژه ها: کردستان عراق انرژی روسیه کردستان عراق رهبر


نظر شما :