راز کشته شدن فرماندهان مخالفان اسد

۲۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۰:۵۳ کد : ۱۹۱۲۸۱۸ سرخط اخبار

 

در طول سه ماه گذشته بیش از 150 نفر از فرماندهان ارتش آزاد سوریه – با اعلام نام و نشان – در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیده اند، مساله ای که باعث تحلیل رفتن قوای جنگی، روحیه درگیری و در نهایت از بین رفتن کانال های ارتباطی گروه های متنوع شورشی در سوریه شده است.
 
به گزارش ایران آباد، با کشته شدن اسماعیل محمود المصری فرمانده تیپ توحید – وابسته به اخوان المسلمون سوریه – در شهر جنوبی درعا، آمار کشته های فرماندهان شورشیان تنها در طول هفته گذشته از رقم 50 نفر گذشت.
 
گروه های مسلح شورشی که اعلامیه های مرگ فرماندهان خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند، روز گذشته نیز از هلاکت فرمانده گردان «ابوالفحص» در دیرالزور خبر داد، «ایاد الفران» که فرمانده گروه موسوم به «حمزه بن عبدالمطلب» بود در محله الحویقه در حومه دمشق کشته شد.
 
«علی مسلمانی»، «عامر خالد»، «یاسر اعرابی»، «احمد شیخ احمد»، «منذر الخلیل»، «زیاد البوضانی» و «احمد طراب» از اعضای اصلی گردان الاستشهادیه نیز کشته شدند. کشته شدن فرمانده گروه خطرناک احفاد الرسول بنام ابوعلی و همچنین هلاکت فرمانده گروه تروریستی احرار الشام در ادلب، شاید سخت ترین این ضربات باشد.
 
ارتش سوریه در حمله چهارشنبه گذشته جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح همفکر نزدیک به آنها از منطقه الجوبر دمشق به داخل پایتخت تنها با آتش توپخانه و در ظرف کمتر از سه ساعت همه فرماندهان گروه های حمله کننده را به هلاکت رساند و این مساله عصبانیت و خشم این گروه ها را باعث شد و از این رو آنها افدام به گلوله باران بی هدف مناطق مختلف دمشق و حومه آن کردند.
 
یک منبع مطلع سوری در مورد دلایل تلفات گسترده فرماندهان شورشیان مسلح تاکید می کند که در بیست و سومین ماه از درگیری ها در سوریه، ارتش و سازمان های اطلاعاتی این کشور به آن میزان از پختگی رسیده اند که به آسانی به سازمان درونی این گروه ها نفوذ، اطلاعات لازم را کسب و در موقع مناسب اقدام کنند.
 
وی دلیل دیگر کشته شدن فرماندهان این گروه ها را بریدن بسیاری از عناصر رزمی از آنها می داند و تاکید می کند در آبان ماه شورشیان هنگام حمله به دمشق 45هزار نفر نیرو جمع آوری کردند در حالی که این بار به زخمت به 10هزار نفر می رسیدند، که البته نباید از هلاکت 25 هزار نفر از آنها در حمله اول غافل شد.
 
این مقام نظامی در ادامه تاکید می کند که پیش از این به میزان تلفات وارد شده به توان رزمی شورشیان، نیروی خارجی وارد و جایگزین آنها می شد، اما امروز رغبت کمتری به جنگ در سوریه وجود دارد و دلیل آن نیز مرگ حتمی هر فردی است که وارد درگیری با ارتش می شود.
 
او در ادامه یادآوری می کند که با تحلیل رفتن نیروهای رزمی، فرماندهان شورشیان خود از اتاق های امن و عملیاتی بیرون آمده تا علاوه بر روحیه دادن به افراد خود، کمبود نیرو را جبران کنند، مساله ای که در نبردهای منطقه الجوبر و زملکا به خوبی خود را نشان داد و تعداد زیادی از فرماندهان گروه های تروریستی به هلاکت رسیدند.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :