جزایری:انفجار در فردو را تکذیب می‌کنم

۰۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۹۱۲۱۳۹ سرخط اخبار

معاون فرهنگی و امور بسیج ستاد کل نیروهای مسلح، با بیان این که دشمن به این نتیجه رسیده است که در صورت آغاز حمله به ایران، آنها تمام کننده جنگ نخواهند بود، اظهار کرد: نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران این توانمندی را دارا هستند که دشمن را در نقاط دور دست تعقیب و با آنها برخورد کنند.

 


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار جزایری در جلسه ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به این که به علت دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی دشمن توان حمله نظامی را به ایران را ندارد، تصریح کرد: امروزه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به این توانمندی رسیده اند که دشمن را در نقاط دور از دسترس تعقیب و با آنها برخورد کنند.

 


وی با اشاره به این که بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران امروز به لحاظ دفاعی یک واقعیت مسلم است، اظهار کرد: موقعیت جمهوری اسلامی ایران به لحاظ دفاعی قابل مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی نیست، نیروهای مسلح ما در گذشته تحت تاثیر نیروهای خارجی بودند، اما امروز ما به لحاظ تاکنیکی و تکنیکی در شرایط خوبی به سر می بریم.

 


مسوول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، در ادامه با بیان این که قدرت اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم است، خاطر نشان کرد: ما باید از فرصت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها استفاده کنیم و انتخاباتی در شان ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم.


وی افزود: نیروهای مسلح تلاش می کنند که حضوری هدفمند، هوشمند و با نشاط و فراگیر داشته باشند، با توجه به گستردگی کشور نیروی های انتظامی و بسیج به دست اندرکاران برگزارکننده انتخابات کمک می کنند.


جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طبق قانون اساسی نیروی های مسلح وظیفه حراست از ارزش های انقلاب اسلامی را برعهده دارند، تصریح کرد: نیروهای مسلح رفتار دشمنان خارجی به خصوص سرویس های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را رصد می کنند.


مسوول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به این که دشمن از طریق ابزار نرم و تهاجم فرهنگی تلاش می کنند، در باورها، افکار، رفتار و ساختار تغییر ایجاد کند، اظهار کرد: وظیفه همه ما این است که راهکار های مناسبی برای مقابله با دشمنان پیدا کنیم. امروز دشمنان حوزه های نرم جامعه را مورد هدف خود قرار دادند و ما باید علاوه بر این که از تمامیت ارضی خود دفاع می کنیم از حوزه های نرم جامعه نیز دفاع کنیم.


به وی گفته وی گفتمان جمهوری اسلامی ایران توانایی قالب شدن بر سایر گفتمان ها را دارد و این اتفاق در آینده نزدیک رخ می دهد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمن در عرصه های سخت، نرم و نیمه سخت جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار داده است، اظهار کرد: با این وجود خود دشمنان اعتراف دارند که نتوانستند جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرند.

 


جزایری اهم برنامه های نیرو های مسلح را در دهه فجر به شرح اعلام کرد: گلباران مسیر حرکت امام خمینی(ره) از فروردگاه تا بهشت زهرا، رژه هزار نفره موتورسواران، دیدار کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مقام معظم رهبری در روز 19 بهمن، اجرای برنامه های متنوع در ناو جماران، اعزام کاروان های تبلیغاتی ناجا به نقاط مرزی، راهپیمایی از ستاد نیروی هوایی ارتش تا مدرسه علوی، جشنواره ها و همایش های بصیرت افزایی و نمایشگاه دستاوردهای دفاعی و نظامی.

 


معاون فرهنگی و امور بسیج ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به این که دشمن سعی می کند در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران مشکلاتی ایجاد کند، گفت: تلاش می کنیم ردپای دشمن را درفضای مجازی بشناسیم و زمینه های دفاعی لازم را در برابر تهاجم دشمن در این زمینه فراهم کنیم.

 


جزایری همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به این که پیروز جنگ سوریه دولت و مردم سوریه هستند، اظهار کرد: جبهه مقاومت اجازه انهدام سوریه را به هیچ قدرتی نمی دهد.

 


وی با اشاره به این که سوریه مراحل حادی را پشت سر گذاشته است، خاطرنشان کرد: همان طور که ماه های قبل پیش بینی کردم صف طویل دشمن که علیه مردم و دولت سوریه می جنگد، قادر نیست مردم و دولت این کشور را تحت تاثیر مخرب خود قرار دهد.

 


جزایری در پاسخ به این سوال که نقش جبهه مقاومت در تحولات سوریه چگونه است اظهار کرد: جبهه مقاومت اجازه انهدام سوریه را به هیچ قدرتی را نمی دهد.

 


معاون فرهنگی و امور بسیج ستاد کل نیروهای مسلح درباره ادوات نظامی که قرار است در دهه فجر رونمایی شود، اظهار کرد: برنامه های برای رونمایی ادواتی از جمله تانک ، جنگنده جدید، در عرصه های موشکی و عرصه ماهواره داریم که امیدواریم در دهه فجر بتوانیم آنها را رونمایی کنیم.

 


وی افزود: موشک های که قرار است رونمایی شود موشک های دوربرد، میان برد و کوتاه برد است.

 


جزایری در پاسخ به این سوال که آیا انفجاری در سایت فردو رخ داده است، گفت: من انفجار در سایت فردو را تکذیب می کنم.

 


وی همچنین درباره انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: اسراییل در عرصه های اجتماعی دارای مشکلات عدیده ای است، اتفاقات زیادی در جامعه رژیم صهیونیستی رخ می دهد و مردم با این رژیم دچار چالش شده اند، در عین حال رسانه های قالب اجازه نمی دهند این اخبار پخش شوند.

 


معاون فرهنگی و امور بسیج ستاد کل نیروهای مسلح افزود: هیچ انتظار و توقعی در بهبود شرایط این رژیم نمی توان داشت زیرا هر دولتی که در این کشور حاکم باشد به این دلیل که غاصب است محکوم به شکست است.

 


وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد نقش آفرینی ترکیه در مسائل منطقه ای ، اظهار کرد: ترکیه نباید اجازه دهد که بیگانه ها بیش از این در منطقه حضور نظامی داشته باشد به نفع کشورهای منطقه است که بیگانگان را از منطقه خارج کنند با این حال وجود نیروهای بیگانه در ترکیه هیچ تهدیدی برای ایران به حساب نمی آید.

 


جزایری در مورد فعالیت نیروهای مسلح در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: هدف اصلی نیروهای مسلح این است که تلاش کنیم در حد گسترده و هوشمند در انتخابات شرکت کنیم.


وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که برنامه نیروهای مسلح برای مقابله با تحریم ها چیست گفت: دشمنان تلاش بی وقفه ای دارند که به وسیله تحریم ها دولت و مردم را به تمکین وادار کنند، اما ما طبق گفته ی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.


وی با بیان این که تحریم ها خسارت زیادی بر ما وارد کرده است گفت: تلاش می کنیم که نیازهای واقعی نیروهای مسلح را در اختیار مراکز ذیربط در دولت قرار دهیم و دولت نیز وعده داده است که بودجه لازم را برای نیروهای مسلح تامین کند. امیدواریم تحریم ها اثر سوء بر نیروهای مسلح نداشته باشد
 

کلید واژه ها: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دشمن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اظهار سوریه فجر که دشمن اشاره به این که با اشاره به این دهه فجر اشاره به این با بیان این بسیج دشمنان بیان این که انقلاب انقلاب اسلامی با بیان این که تلاش می رونمایی ستاد کل نیروهای مسلح فرهنگی و امور بسیج و امور بسیج ستاد بسیج ستاد کل نیروهای امور بسیج ستاد کل تحریم فرهنگی و امور ستاد کل کل نیروهای مسلح امور بسیج ستاد و امور بسیج بسیج ستاد کل ستاد کل نیروهای بسیج ستاد کل نیروهای این که دشمن امور بسیج و امور فرهنگی و


نظر شما :