دیدار نیچروان بارزانی با احمدی نژاد

۲۲ آبان ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۸ کد : ۱۹۰۹۰۹۴ سرخط اخبار
رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: همه مردم عراق باید از آسایش، رفاه و پیشرفت برخوردار باشند و این امر، نیازمند همدلی و همراهی تمام طوایف و گروه های عراقی است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ˈمحمود احمدی نژادˈ روز دوشنبه در دیدار ˈنیچروان بارزانیˈ، نخست وزیر اقلیم کردستان با وی تاکید کرد که ثبات و امنیت لازمه پیشرفت است.
 
وی، روابط ایران و عراق را ریشه دار، عمیق و همه جانبه دانست و اظهار داشت: پیوستگی بین دو ملت ایران و عراق بسیار گسترده و وسیع است و با فعال کردن تمامی ظرفیت های موجود می توان سطح روابط را در همه عرصه ها بیش از پیش افزایش داد.
 
رییس جمهوری ادامه داد: با فعال کردن ظرفیت های موجود به ویژه در زمینه های تجاری و بازرگانی می توان جهش بزرگی در روابط اقتصادی ایران و عراق و پیشرفت و رفاه دو ملت ایجاد کرد.
 
احمدی نژاد تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از روند پیشرفت و استقرار امنیت در عراق به طور کامل پشتیبانی و حمایت می کند.
 
وی با اشاره به وضعیت سوریه و دیدگاه مشترک دو کشور در خصوص حل و فصل اوضاع این کشور براساس تفاهم و همدلی افزود: مساله سوریه از طریق جنگ و درگیری حل نمی شود.
 
به گفته وی، حاکم شدن هر کسی از طریق جنگ به معنای ادامه روند کنونی است اما با تفاهم ملی و انتخابات آزاد می توان وضع موجود را سرو سامان داد.
 
رییس‌جمهوری با بیان اینکه غربی ها به دنبال راه حل جنگ در سوریه هستند، اضافه کرد: آنها تداوم سلطه خود را در گرو اختلاف و کینه بین ملت ها می دانند که در این میان متاسفانه عده ای نیز در منطقه با آنها همراهی می کنند.
 
نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت تقویت روابط همه جانبه در زمینه های اقتصادی و سیاسی با ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع سخت به ما کمک کرده است و امروز نیز برای آبادانی و یکپارچگی خود به پشتیبانی برادرانه ایران نیاز داریم.
 
وی گسترش همه جانبه روابط با ایران را دارای اهمیت بسیار دانست و اضافه کرد: مصمم به گسترش روابط سیاسی نیز هستیم.
 
نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به مسائل سوریه اشاره و تاکید کرد: در خصوص حل و فصل مساله این کشور دیدگاه مشترکی با جمهوری اسلامی ایران داریم.
 
وی اظهار داشت: معتقدیم تنها راه حل بهبود وضعیت سوریه ، تفاهم و همدلی است و استفاده از سلاح و زور جز گسترش دامنه ناامنی در منطقه نتیجه ای نخواهد داشت.

کلید واژه ها: عراق سوریه جمهوری اسلامی ایران


نظر شما :