اظهار نظر مرسی درباره دخالت نظامی در سوریه

۰۴ مهر ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۰۷۲۴۵ سرخط اخبار

رئیس جمهور مصر بار دیگر با هر گونه دخالت نظامی بیگانگان در سوریه مخالفت و تاکید کرد که کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه در پایان دادن به خونریزی ها در این کشور موثر خواهد بود.
به گزارش فارس، «محمد مرسی» که برای شرکت در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در مصاحبه با تلویزیون «پی بی اس» آمریکا گفت که مصر با هر گونه دخالت بیگانگان در سوریه مخالف است.

وی اظهار داشت که تلاش های دیپلماتیک کمیته چهارجانبه متشکل از مصر، ایران، عربستان و ترکیه در پایان دادن به جنگ داخلی خونین در سوریه که از 18 ماه قبل آغاز شده است، موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با هر گونه دخالت بیگانگان و اعمال زور آنها در حوادث سوریه مخالف است، افزود: من این موضوع را تائید نمی کنم و معتقدم که اگر این موضوع اتفاق بیفتد اشتباه بزرگی خواهد بود و مصر هرگز با آن موافقت نخواهد کرد.

مرسی در ادامه با تاکید بر اینکه «مهم توقف خونریزی های جاری در سوریه است» افزود که مسئولان مصری، ایرانی، ترک و سعودی را دور هم جمع کرده تا راهکارهایی برای پایان دادن به این منازعه ارائه کنند زیرا این کشورها به میزان متفاوت به حوادث سوریه اهتمام دارند و حل بحران سوریه نیز بدون مشارکت این کشورها ممکن نیست.

وی ابراز امیدواری که سران این چهار کشور را در یک اجلاس برای بررسی پرونده سوریه دور هم جمع کند.

کلید واژه ها: سوریه مصر


نظر شما :