وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: مصر بزرگترین شریک ماست

۰۱ مهر ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۰ کد : ۱۹۰۷۰۸۹ سرخط اخبار

وزیر اطلاع رسانی سوریه با اعلام اینکه مصر بزرگترین شریک سوریه است، تاکید کرد: سوریه از طرح کمیته چهارجانبه در مصر استقبال می کند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت وگویی با تلویزیون این کشور اعلام کرد: سوریه از همه تلاش ها و طرح ها از سوی هر کشور یا موسسه ای که در راستای خدمت رسانی به دولت و ملت سوریه باشد و نیت صادقانه ای را داشته باشد، حمایت می کند.


وی افزود: دولت سوریه از طرح کمیته چهارجانبه که اخیرا در مصر پیشنهاد شد استقبال می کند.


الزعبی در این گفت وگوی تلویزیونی تاکید کرد: مصر همواره کشوری عربی و بزرگ و بزرگترین شریک سوریه در وحدت و جنگ اکتبر و همه مراحل مهم تاریخ خواهد بود.


وی گفت: امروز سوریه در اوضاعی به سر می برد که از قبل و از زمان آغاز توطئه های علیه این کشور بهتر است.


الزعبی تاکید کرد: در حال حاضر و از لحاظ امنیتی ما در حال نزدیک شدن به زمان پایان بحران سوریه هستیم و این چیزی است که نشانه های آن کاملا واضح است.


وزیر اطلاع رسانی سوریه خاطرنشان کرد: زمانی که از پیروزی سخن می گوییم در واقع از پیروزی سوریه سخن گفتیم نه پیروزی یک فرد یا گروه یا حزب خاصی. همین که ما دشمن و کسانی را که علیه سوریه توطئه می کنند و به این کشور خیانت می کنند شناسایی کنیم نیمی از راه را رفته ایم و نیم دیگر می ماند که آن بخش نیز مربوط به رویارویی با دشمنان است. چه آنان که به داخل سوریه نفوذ کرده اند یا آنانی که از کشورهای بیگانه و توسط دشمنان سوریه حمایت سیاسی و نظامی می شوند.

وی با انتقاد شدید از حاکمان قطر به دلیل دخالت در امور سوریه و دیگر کشورهای منطقه گفت: بخش بزرگی از حاکمان قطر به اخوان المسلمین و القاعده تمایل دارند و به این گروه ها وابسته هستند و این امارت نشین را به پاگاهی برای القاعده تبدیل کرده اند که این امر نه تنها برای خلیج (فارس) خطری بزرگ محسوب می شود بلکه منطقه و جهان را تهدید می کند.
 

کلید واژه ها: سوریه مصر


نظر شما :