عکس نوشته - آرشیو

اسرائیل و حماس در شدیدترین درگیری از ۲۰۱۴

اسرائیل و حماس در شدیدترین درگیری از ۲۰۱۴ گالری

درگیری در نوار غزه به شدیدترین تبادل آتش بین اسرائیل و حماس از جنگ ۲۰۱۴ تا کنون تبدیل شده و نگرانی ها درباره خارج شدن وضعیت از کنترل افزایش یافته است. اسرائیل تا جایی پیش رفته که ساختمان ۱۲ طبقه دفتر رسانه آمریکایی اسوشیتد پرس و دیگر رسانه هایی مانند الجزیره را با موشک هدف گرفت با این ادعا که حماس از ساختمان استفاده می کرده است.

ادامه مطلب
یک مراسم مذهبی و ۴۵ کشته در اسرائیل

یک مراسم مذهبی و ۴۵ کشته در اسرائیل گالری

دست کم ۴۵ نفر در جریان یک مراسم مذهبی در اسرائیل جان خود را از دست دادند. هجوم بالای جمعیت یهودی ارتدکس افراطی- حدود ۱۰۰ هزار نفر- در مسیر کوه مرون در شمال سرزمین های اشغالی دلیل جان باختن این افراد بود.

ادامه مطلب
چرنوبیل هنوز فراموش نشده است
۳۵ سال پس از فاجعه

چرنوبیل هنوز فراموش نشده است گالری

بامداد ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ هیچ کسی حتی نمی توانست ذوب شدن رئاکتور شماره ۴ نیروگاه هسته ای در شوروی سابق و اوکراین کنونی را تصور کند، چه رسد به اینکه این حادثه به مرگبارترین حادثه هسته ای جهان در سراسر تاریخ تبدیل شود. این حادثه در لحظه وقوع جان ۳۱ نفر را گرفت و ده ها هزار نفر را به فرار از منطقه وادار کرد. آمار دقیق مرگ و میر ناشی از این حادثه با توجه به موارد متعدد سرطان و دیگر بیماری های مرتبط با آلودگی های هسته ای، مورد مباحثه است. گورباچُف حادثه چرنوبیل را یکی از آخرین میخ ها بر تابوت اتحاد جماهیر شوروی توصیف کرده بود (اتحاد جماهیر شوروی در نهایت در سال ۱۹۹۱ فروپاشید).

ادامه مطلب
هند در میان شعله های جنازه های سوزان

هند در میان شعله های جنازه های سوزان گالری

هند در هفته های گذشته با وخیم ترین وضعیت در همه گیری کرونا مواجه بوده است. در بیمارستان ها امکانات اولیه و ضروری برای مقابله با کووید-۱۹ همچون اکسیژن و تخت برای بستری وجود ندارد. شمار قربانیان این همه گیری به حدود ۲۰۰ هزار نفر رسیده و در برخی شهرها با بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر، جنازه ها به طور دسته جمعی سوزانده می شوند.

ادامه مطلب
در قدس اشغالی در رمضان هم آرامش ندارد

در قدس اشغالی در رمضان هم آرامش ندارد گالری

دو گروه از تظاهرات کنندگان- جوانان فلسطینی و ملی گراهای افراطی اسرائیلی- در شهر قدس اشغالی درگیر شده اند. قدس اشغالی در بطن اختلافات فلسطین و اسرائیل است و تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، به انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به قدس اشغالی مشکلات در این شهر را به چند برابر افزایش داده است. جوانان فلسطینی که از آغاز ماه رمضان با هجوم تظاهرات کنندگان اسرائیلی و شعارهای ضد-عرب آنها مواجه شده اند، در مقابل دست به خشونت زده و سطل های زباله در خیابان ها را به آتش کشیده اند.

ادامه مطلب