عکس نوشته - آرشیو

فضاهای خالی در میانه شیوع کرونا

فضاهای خالی در میانه شیوع کرونا گالری

سازمان بهداشت جهانی به تازگی ابتلا به ویروس کرونا را یک بیماری همه گیر اعلام کرده است. بیماری که دست کم در ۱۲۳ کشور در سراسر جهان مواردی از ابتلای به آن گزارش شده و در برخی شهرها به قرنطینه گسترده و در برخی دیگر به خالی شدن میدان های اصلی، سالن های سینما، استادیوم ها و دیگر مراکز گردهمایی جمعی انجامیده است.

ادامه مطلب
ایتالیا در روزهای کرونا

ایتالیا در روزهای کرونا گالری

خیابان ها در سراسر ایتالیا این روزها خلوت تر از همیشه است. دولت در تلاش برای تحت کنترل درآوردن شدیدترین شیوع بیماری در اروپا، تدابیر قرنطینه را به کل کشور بسط داده است. شمار جان باختگان در نتیجه ابتلا به این بیماری دیروز دوشنبه از ۳۶۶ نفر به ۴۶۳ نفر افزایش یافت که بالاترین تلفات در خارج از چین به شمار می رود.

ادامه مطلب
ترکیه می گذارد پناهجویان وارد اروپا شوند

ترکیه می گذارد پناهجویان وارد اروپا شوند گالری

یک مقام در واکنش به جنگ در سوریه اخیرا اعلام کرده که مرزها با اروپا را گشوده است و می گذارد پناهجویان وارد خاک اروپا شوند؛ در پی این مساله، هزاران پناهجو از سراسر ترکیه به سمت مرزهای اروپایی سرازیر شده اند. در همین حال، آژانس محافظت مرزی اتحادیه اروپا موسوم به «فرانتِکس» اعلام کرده که در مرزها با ترکیه «در وضعیت هشدار» قرار دارد و برای حمایت از یونان، به این کشور نیرو اعزام کرده است.

ادامه مطلب
شرق آفریقا در جدال با ملخ ها

شرق آفریقا در جدال با ملخ ها گالری

کشورهای شرق آفریقا در مواجهه با هجوم سیل جدید ملخ هایی که همه دانه ها و زندگی را در منطقه نابود کرده، زمان زیادی ندارند. این بدترین هجوم ملخ ها در چند نسل گذشته در این مناطق به شمار می رود.

ادامه مطلب
در ووهان، مرکز شیوع کرونا، چه می گذرد؟

در ووهان، مرکز شیوع کرونا، چه می گذرد؟ گالری

چین میلیون ها نفر ساکن شهر ووهان را در یک قرنطینه عمومی قرار داده است. منشاء ویروس کرونا هنوز به طور دقیق مشخص نشده، اما باور بر این است که این ویروس اولین مرتبه در یک فروشگاه غذاهای دریایی ظهور یافته.

ادامه مطلب
انتخابات ایران از نگاه رویترز

انتخابات ایران از نگاه رویترز گالری

مردم ایران روز جمعه در انتخابات مجلس شرکت کردند. پیش بینی ها حاکی از آن است که اصول گرایان و محافظه کاران کرسی های بیشتری در مجلس به دست خواهند آورد و این در حالی است که ایران با مشکلاتی همچون افزایش فشارها از سوی ایالات متحده بر سر برنامه هسته ای و احتمال نارضایتی های داخلی مواجه است. برخی ناظران حتی تا جایی پیش رفتند که انتخابات مجلس در ۲ اسفند را آزمونی برای مجبوبیت نظام جمهوری اسلامی در میانه انزوای بین المللی و مشکلات اقتصادی توصیف کردند.

ادامه مطلب