عکس نوشته - آرشیو

تزریق گسترده واکسن کرونا در بریتانیا

تزریق گسترده واکسن کرونا در بریتانیا گالری

یک مادربزرگ ۹۰ ساله اولی نفری شد که واکسن آزمایش و تایید شده کووید-۱۹ را دریافت کرد. بریتانیا از سه شنبه گذشته تزریق واکسن تولید شده توسط شرکت فایزر را آغاز کرد. در صف اول دریافت کنندگان این واکسن، کارکنان بیمارستان ها، پرستاران خانگی و افراد بالای ۸۰ سال قرار دارند. در مرحله اول ۸۰۰ هزار دز واکسن تهیه شده که برای تزریق به ۴۰۰ هزار نفر کافی است.

ادامه مطلب
خشونت در پاریس

خشونت در پاریس گالری

پیش نویس قانون جدید امنیتی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، سر و صدای زیادی به پا کرده و مخالفان زیادی داشته است. در دو هفته گذشته صدها تظاهرات کننده با لباس سیاه در خیابان های پاریس با نیروهای پلیس ضد شورش درگیر شدند و شیشه های مغازه ها را درهم شکستند و موانع کار گذاشته شده در خیابان را به آتش کشیدند. نیروهای پلیس در تلاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد. از جمله مسائل مناقشه برانگیز در این پیش نویس قادر ساختن نیروهای پلیس به نظارت گسترده زمینی و هوایی از جمله استفاده از دوربین های قابل نصب روی لباس و فیلم برداری از وضعیت عادی شهروندان از طریق هواپیماهای بدون سرنشین است. (عکس ها توسط گونزالو فونتس گرفته شده اند.)

ادامه مطلب
کابینه رئیس جمهوری منتخب آمریکا به روایت تصویر
با نامزدهای معرفی شده توسط جو بایدن آشنا شوید

کابینه رئیس جمهوری منتخب آمریکا به روایت تصویر گالری

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب دموکرات، معرفی نامزدهای مورد نظر خود را برای وزرای کابینه آغاز کرده است. او در روند مواجهه با جهان و روابط آشفته ای که پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ به جای مانده، کارشناسان سیاست خارجی و امنیت ملی را برای سمت های حائز اهمیت برگزیده است. (عکس ها توسط جاشوا رابرتز گرفته شده اند.)

ادامه مطلب
به زندگی با کرونا عادت می کنیم
مهمان ناخوانده دنیا

به زندگی با کرونا عادت می کنیم گالری

سال گذشته همین وقت ها بود که خبرها از ووهان چین و بیماری جدید و ناشناخته ای که در آن شیوع پیدا کرده بود، جهانیان را شوکه کرد. آمار بالای مبتلایان و شمار قربانی ها و دشواری قرنطینه اتفاقی دور می نمود و جهان را به همدردی با چین برانگیخته بود. اکنون، در نزدیکی یک سالگی کرونا، همه جهان مجبور شده اند خود را با این بیماری وفق دهند. در حالی که بسیاری از شرکت ها برای معرفی واکسن تلاش می کنند، سازمان بهداشت جهانی می گوید هنوز نمی توان به هیچ واکسنی به شکل راه حل قطعی نگاه کرد. مردم دنیا که ابتدا شوکه و ترسیده در خانه های خود مانده بودند، اکنون زندگی خود را با هماهنگی با تدابیر کرونا پیش می برند.

ادامه مطلب