عکس نوشته - آرشیو

انتخابات ایران از نگاه رویترز

انتخابات ایران از نگاه رویترز گالری

ایرانی ها روز جمعه در انتخاباتی شرکت کردند که انتظار می رود ریاست جمهوری را به یک چهره اصول گرا که هدف تحریم های ایالات متحده بوده، تقدیم کند. این در حالی است که منتقدان سیاست های جمهوری اسلامی در میانه دشواری های اقتصادی سعی داشتند مردم را به ماندن در خانه و نادیده گرفتن انتخابات ترغیب کنند.

ادامه مطلب
تظاهرات در بریتانیا علیه قرنطینه کرونایی

تظاهرات در بریتانیا علیه قرنطینه کرونایی گالری

مخالفان قرنطینه برای همه گیری کرونا و مخالفان تزریق واکسن در بریتانیا در خیابان های لندن تظاهرات کردند. این در حالی بود که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، برنامه خود برای لغو محدودیت های مرتبط با همه گیری را به مدت یک ماه به تعویق انداخت و هشدار داد در صورت لغو محدودیت ها، گسترش سریع نمونه «دلتا»ی ویروس کووید-۱۹ می تواند به از دست رفتن جان هزاران نفر منجر شود. بسیاری از تظاهرات کنندگان اینطور ادعا کرده اند که محدودیت های همه گیری واقعا برای محدود کردن بیماری نیستند و علیه آزادی شهروندان بریتانیایی و برای کنترل آنها اعمال شده اند. (عکس ها توسط هنری نیکلاس گرفته و در رویترز به اشتراک گذاشته شده اند.)

ادامه مطلب
طاعون «لیزاب دریایی» در دریای مرمره
صنعت ماهیگیری استانبول در معرض نابودی است؟

طاعون «لیزاب دریایی» در دریای مرمره گالری

طاعون «لیزاب دریایی» به تهدیدی در دریای مرمره در ترکیه تبدیل شده است. لایه ای از لجن سبز رنگی که به ‌طور طبیعی شکل می‌ گیرد موسوم به «موسیلاژ دریایی» در سراسر دریای واقع در جنوب استانبول پخش و به تهدیدی برای زندگی موجودات دریایی و صنعت ماهیگیری استانبول تبدیل شده است. این لایه لجنی زمانی شکل می گیرد که جلبک ‌ها در اثر هوای گرم و آلودگی آب بیش از حد از مواد مغذی انباشته می شوند.

ادامه مطلب
المتنبی: محفل روشن فکران و نویسندگان عراقی از دهه ۱۹۵۰ تا کنون
گزارش تصویری ویژه دیپلماسی ایرانی

المتنبی: محفل روشن فکران و نویسندگان عراقی از دهه ۱۹۵۰ تا کنون گالری

خیابان المتنبی یا شارع المتنبی در مرکز شهر بغداد و در حدِفاصل بین رود دجله و خیابان الرشید، از قدیمی ‌ترین خیابان ‌های بغداد به شمار می رود. این خیابان در حقیقت بازار محصولات فرهنگی برای اهالی بغداد بوده است و قدمت آن به اواخر عصر عباسیان بر می ‌گردد و در زمان حکومت عثمانیان در عراق به نام الاکمکخانه خوانده می ‌شد که کلمه ‌ای ترکی و به معنای محل سکونت نظامی ها بود. این خیابان در ابتدا یک مرکز حکومتی قلمداد می شد که علاوه بر کتاب فروشی، میز برای خدمت به مراجعان به ادارات دولتی نیز در آن وجود داشت. اما از سال ۱۹۵۰ به تدریج همه کتاب فروشی ‌های مطرح عراقی به این خیابان نقل مکان و آن را به خیابانی صرفا فرهنگی تبدیل کردند. بسیاری از چهره‌ های برجسته فرهنگی عراقی مانند علامه حسین علی محفوظ از مشتریان دائمی این مرکز فرهنگی بودند. روزهای جمعه اوج فعالیت و رفت و آمد در این خیابان است.

ادامه مطلب
گنجینه عراق که به سختی از حمله آمریکا نجات یافت
گزارش تصویری ویژه دیپلماسی ایرانی

گنجینه عراق که به سختی از حمله آمریکا نجات یافت گالری

موزه ملی عراق گنجینه ‌ای از آثار باستانی بین النهرین، بابل و ایران باستان دارد. این موزه که در شهر بغداد واقع است، پس از حمله ‏سال ۲۰۰۳ ایالات متحده به عراق مورد سرقت و دستبرد دزدان عتیقه قرار گرفت و حدود ۱۵هزار قطعه از ‏آثار تاریخی و فرهنگی موزه ربوده شدند که هنوز برخی از آنها پیدا نشده اند. موزه ملی عراق پس از سال ها تعطیلی به دلیل جنگ، در سال ۲۰۱۵ با حضور حید العبادی، نخست وزیر وقت، بازگشایی شد و عراق توانست بسیاری از آثار ربوده شده را با تلاش ‌‏‎های بین ‏المللی بازپس بگیرد. موزه ملی عراق در سال ۱۹۲۶ به کوشش گرتورد بل، باستان‌شناس بریتانیایی، ساخته شد و در ابتدا، «موزه باستان‌شناسی بغداد» نام داشت. در ادامه، گزارش تصویری اختصاصی دیپلماسی ایرانی از این موزه را مشاهده می کنید.

ادامه مطلب
مرگ در هیمالیا

مرگ در هیمالیا گالری

فقر، ترس، منابع از دست رفته، همگی از مواردی هستند که بحران همه گیری کووید-۱۹ در هند را تشدید کرده اند. هند با جمعیت حدود ۱.۴ میلیارد نفری در در جایگاه دوم کشورهای دارای بیشترین آمار ابتلا به کرونا و در صدر کشورهای دارای بیشترین مرگ و میر ناشی از آن قرار دارد. ویروس کرونا در ۸ هفته گذشته بیش از ۱۶۰ هزار نفر از مردم هند را از بین برده است. بیمارستان‌ ها به شدت تحت فشار قرار دارند و بسیاری از مشاغل در هند تعطیل شده‌ و این مساله به افزایش فقر و گرسنگی در هند انجامیده است. هر چه فاصله از شهرها بیشتر باشد، فقر و کمبود منابع و امکانات بیشتر به چشم می خورد و این، به معنای مرگ و میر بیشتر در مناطق دور افتاده تر است. (عکس ها توسط دانش صدیق گرفته و در رویترز به اشتراک گذاشته شده اند.)

ادامه مطلب
آتش گرفتن نفتکش در نزدیکی ساحل سریلانکا فاجعه آفرید

آتش گرفتن نفتکش در نزدیکی ساحل سریلانکا فاجعه آفرید گالری

آتش گرفتن یک کشتی نفتکش در نزدیکی ساحل سریلانکا یک فاجعه محیط زیستی به دنبال داشت؛ مقامات درگیر پاکسازی ساحل از نفت و بقایای کشتی که آب به خط ساحلی آورده، هستند. دولت سریلانکا هزینه پاکسازی ساحل را حدود ۱۷ میلیون دلار برآورد و از صاحبان کشتی درخواست کرده است که آن را بپردازند. این کشتی موسوم به «ام.وی ایکس-پرس پرل» که از بندر کلمبو حرکت کرده بود، حدود ۶ روز در نزدیکی سواحل سریلانکا در حال سوختن بود و تلاش ها برای کنترل آتش بی نتیجه ماند. (عکس ها توسط دیوکا لیانوات گرفته و در رویترز به اشتراک گذاشته شده اند.)

ادامه مطلب
غزه پس از جنگ خونین با اسرائیل

غزه پس از جنگ خونین با اسرائیل گالری

پس از ۱۱ روز جنگ خونین و بمباران نوار غزه توسط اسرائیل، فلسطینی ها به محل زندگی خود بازگشتند تا با شوک نابودی همه چیز، دست و پنجه نرم کنند. فلسطینی ها که روزهای ۵شنبه و جمعه خشنود از آتش بس حاصل شده با میانجی گری مصر در خیابان ها جشن گرفته بودند، دیری نگذشت که با ناامیدی هم وطنان خود در نوار غزه از خوشی دست کشیدند. این دور از جنگ که شدیدترین درگیری بین اسرائیل-حماس از سال ۲۰۱۴ تاکنون به شمار می رفت، تمام شد اما مشکلات مردم فلسطین همچنان باقی است. (عکس ها توسط محمد سالم گرفته و در رویترز به اشتراک گذاشته شده اند.)

ادامه مطلب
افزایش فشارها برای لغو المپیک توکیو

افزایش فشارها برای لغو المپیک توکیو گالری

پزشکان، ورزشکاران و شهروندان ژاپن نگرانی های خود را درباره برگزاری بازی های المپیک در کرونا در میانه همه گیری جهانی کرده اند. آمار مبتلایان به کرونا در ژاپن افزایش یافته و بسیاری از بیمارستان های این کشور را با مشکل در پذیرش بیماران مواجه کرده و این در حالی است که تنها سه ماه تا آغاز بازی ها زمان باقی است. بازی های المپیک در توکیو قرار بود سال ۲۰۲۰ برگزار شوند، اما تا امسال به تعویق افتادند. (عکس ها توسط نائوکی اُگورا گرفته و در رویترز به اشتراک گذاشته شده است.)

ادامه مطلب