عکس نوشته - آرشیو

دیدار دو منتظر

دیدار دو منتظر

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده در چهاردهمین روز از ماه فوریه 2012 میزبان رئیس جمهوری آتی چین بود. اوباما با انتخاباتی روبه رو است که می تواند او را از کاخ سفید بیرون براند و معاون رئیس جمهور فعلی در انتظار رسیدن به این عنوان رئیس جمهور تا چند ماه دیگر.

ادامه مطلب
بازی تازه تل آویو با تهران

بازی تازه تل آویو با تهران

یک روزنامه اسرائیلی طی خبری با اشاره به انفجار در نزدیکی سفارت این رژیم در دهلی نو نوشت که شاهدان عینی اعلام کرده اند که یک موتورسیکلت سوار بمب را به خودرو چسباند و گریخت. لیبرمن در واکنش به این حملات پیش‌تر اعلام کرده بود که هرگونه حمله به دیپلمات‌های این رژیم در خارج از اسرائیل را تحمل نخواهد کرد.

ادامه مطلب
اذان در مجلس

اذان در مجلس

ممدوح اسماعیل نماینده پارلمان مصر در اقدامی بی سابقه همزمان با فرارسیدن موقع نماز جلسه را قطع کرد و شروع به اذان گفتن کرد. اسماعیل در جلسه صبح امروز بدون توجه به بحث نمایندگان درباره درگیری‌های اخیر در شهر پورت سعید در موقع نماز از جای خودش بلند شد و با صدای بلند اذان گفت.سعد الکتاتنی رئیس پارلمان مصر که از این اقدام اسماعیل عصبانی شده بود از وی خواست تا اذان گفتن را متوقف کند.

ادامه مطلب
آشتی رقبای دیرین

آشتی رقبای دیرین

رهبران فتح و حماس در نشستی به میزبانی قطر پذیرفتند که به اختلافات دیرینه خود پایان دهند و در راه آشتی ملی گام های تازه ای بردارند. در این دیدار حماس پذیرفت تا انتخابات عباس هم رئیس حکومت باشد و هم نخست وزیر تا بدین ترتیب گامی مهم در حل اختلافات موجود میان دو طرف برداشته شود. عکس از النهار

ادامه مطلب
مانور حماس در منطقه

مانور حماس در منطقه

اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در دیدار با "ملک حمد بن عیسی آل خلیفه"، پادشاه بحرین پیرامون پاره‌ای از مسائل مهم از جمله قدس، تجاوزات دشمن صهیونیستی به این شهر برای یهودی سازی آن، شهرک سازی، محاصره نوار غزه، بحران برق و مناسبات دو جانبه به صورت مبسوط به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ادامه مطلب
مرگ راوی ویتنام در خواب‎

مرگ راوی ویتنام در خواب‎

یک ژانویه 1966. جورج اسپر خبرنگار وقت آسوشییتدپرس کنار پسربچه ای در ویتنام عکس گرفت. جورج تنها خبرنگاری بود که در روزهای خون و خشونت در ویتنام از بازگشت به وطن و فرار از مهلکه سرباز زد. جورج ماند تا جنایت علیه بشریت را به ثبت برساند. جورج پنجشنبه شب در خواب و در سن 79 سالگی درگذشت.

ادامه مطلب
صف‌کشی در برابر بشار

صف‌کشی در برابر بشار

کشورهای عضو شورای امنیت روز سه‌شنبه در نیویورک با یکدیگر به رایزنی پرداختند با این امید که شاید بتوانند علیه سوریه به اجماع برسند. به رغم نطق‌های آتشین وزیر خارجه قطر و مواضع تند امریکا این نشست با مخالفت چین و روسیه شکست خورد.

ادامه مطلب