عکس نوشته - آرشیو

سرنوشت ترودو در دست کانادایی ها

سرنوشت ترودو در دست کانادایی ها گالری

مردم کانادا برای تعیین سرنوشت جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور و شخصیتی کاریزماتیک که ۴ سال پیش با وعده «شیوه های آفتابی» روی کار آمد، پای صندوق های رای رفتند. ترودو اخیرا دو رسوایی گسترده را پشت سر گذاشته است و تا پیش از انتخابات مشخص نبود که همچنان در قدرت می ماند یا خیر. نهایتا پس از شمارش آراء معلوم شد که او می تواند دولت اقلیت تشکیل دهد؛ اگرچه در این روند به حمایت گروه کوچک تر چپ گرا نیاز خواهد داشت.

ادامه مطلب
خیابان های لبنان صحنه نمایش خشم مردم از حکومت نخبگان شد
تظاهرات در لبنان از دید رویترز

خیابان های لبنان صحنه نمایش خشم مردم از حکومت نخبگان شد گالری

ده ها هزار تظاهرات کننده با تجمع در خیابان ها، کناره گیری نخبگان سیاسی از دولت را خواستار شدند و آنها را به فساد در اقتصاد و رساندن آن به آستانه فروپاشی متهم کردند.

ادامه مطلب
جدایی طلبان کاتالونیا محکومیت رهبرانشان را به چالش کشیدند
درگیری در اسپانیا از دریچه رویترز

جدایی طلبان کاتالونیا محکومیت رهبرانشان را به چالش کشیدند گالری

دیوان عالی اسپانیا ۹ رهبر جدایی طلب کانالونیا را به دلیل نقشی که در جریان تلاش ناموفق برای استقلال ایفا کردند، به ۹ تا ۱۳ سال حبس محکوم کرد. این تصمیم تظاهرات گسترده در منطقه را در پی داشت و سبب شد آینده مناقشات بار دیگر در هاله ای از ابهام فرو رود.

ادامه مطلب
فاجعه انسانی در مرز سوریه با ترکیه

فاجعه انسانی در مرز سوریه با ترکیه گالری

ترکیه عملیات در شمال شرقی سوریه را به بهانه ایجاد منطقه حائل برای بازگرداندن پناهجویان سوری به کشورشان آغاز کرد، اما از همان ابتدای امر مشخص بود که کردها بیشترین آسیب را متحمل خواهند شد. ترکیه روز جمعه حملات هوایی علیه جنگجویان کرد را تشدید کرد تا اندازه ای که هشدارها درباره یک فاجعه انسانی دیگر در سوریه را در پی داشت.

ادامه مطلب
به بهانه عملیات ترکیه در سوریه

به بهانه عملیات ترکیه در سوریه گالری

برنامه ترکیه برای مداخله نظامی در شمال سوریه می تواند یک مرتبه دیگر نقشه درگیری ها در این کشور را تغییر دهد و یک ضربه مهلک به نیروهای کرد که در مبارزه با تروریست های داعش نقش به سزایی ایفا کرده اند، وارد می آورد و در عین حال، به افزایش کنترل ترکیه بر منطقه مرزی مشترک با سوریه می انجامد.

ادامه مطلب
بغداد در دود و خون
گزارش تصویری رویترز از تظاهرات مهلک در عراق

بغداد در دود و خون گالری

عراق از سه ‌شنبه ۹ مهرماه شاهد تظاهرات اعتراض آمیز مردمی بوده است. تظاهرات کنندگان به وضعیت اقتصادی، نبود شغل برای فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی و کمبود خدمات معترض هستند. مرکز بغداد، پایتخت عراق، و خیابان های نزدیک به منطقه سبز همچنان نا آرام است. همچنین برخی منابع خبری اعلام کرده اند در سامرا، کاظمین و نجف نیز نا آرامی وجود دارد و مرز خسروی بسته است. مقامات عراقی در استان ‌های نجف، بابل، میسان و ذی‌قار ممنوعیت آمد و شد اعلام کرده‌اند. منابع خبری از احتمال توافق نمایندگان تظاهرکنندگان عراق در گفت ‌و گو با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور، بر سر برخی خواسته هایشان، گفته اند. سه روز تظاهرات مردمی در عراق دست کم ۲۷ کشته بر جا گذاشته است.

ادامه مطلب
میدان جنگ تظاهرات هنگ کنگ

میدان جنگ تظاهرات هنگ کنگ گالری

همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین (سه شنبه اول اکتبر) هزاران تظاهرکننده در خیابان های هنگ کنگ حضور یافتند تا به حکومت چینی بر این شهر انتقاد کنند. این تظاهرات در نتیجه تیراندازی نیروهای پلیس هنگ کنگ به معترضان به تظاهراتی خونین تبدیل شد.

ادامه مطلب