۳۵ سال پس از فاجعه

چرنوبیل هنوز فراموش نشده است

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۰۲۱۵۰ اخبار اصلی عکس نوشته
بامداد ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ هیچ کسی حتی نمی توانست ذوب شدن رئاکتور شماره ۴ نیروگاه هسته ای در شوروی سابق و اوکراین کنونی را تصور کند، چه رسد به اینکه این حادثه به مرگبارترین حادثه هسته ای جهان در سراسر تاریخ تبدیل شود. این حادثه در لحظه وقوع جان ۳۱ نفر را گرفت و ده ها هزار نفر را به فرار از منطقه وادار کرد. آمار دقیق مرگ و میر ناشی از این حادثه با توجه به موارد متعدد سرطان و دیگر بیماری های مرتبط با آلودگی های هسته ای، مورد مباحثه است. گورباچُف حادثه چرنوبیل را یکی از آخرین میخ ها بر تابوت اتحاد جماهیر شوروی توصیف کرده بود (اتحاد جماهیر شوروی در نهایت در سال ۱۹۹۱ فروپاشید).
چرنوبیل هنوز فراموش نشده است

کلید واژه ها: چرنوبیل و پایان اتحاد جماهیر شوروی چرنوبیل نیروگاه هسته ای


( ۷ )

نظر شما :

كامران ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۰:۰۷
احتمال وقوع فاجعه چرنوبیل دوم در مرزهای شمالی ایران هر روز پر رنگنتر میشود و رسانه های ایران کاملا غافل ار ان هستند. نیروگاه متسامور ارمنستان که همسان با نیروگاه چرنوبیل است علارقم هشدار کارشناسان ،مشغول به فعالیت است و خطرناکترین تهدید زیست محیطی برای منطقه است و فشار دولت و رسانه های ایران برای تعطیلی ان واجب و الزامی است.
خسرو ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۱
از دولت و نظام اسلامی خواهشمندیم مخاطرات نیروگاه مستعمل متسامور ارمنستان را جدی بگیرند اگر اتفاق غیرمنتظره ای مانند زلزله یا مشکل فنی بیفتد خطربزرگی مردم شمال غرب ایران را تهدید میکند نبود دولت مستقل در ارمنستان موجب سهل انگاری در تعطیلی نیروگاه شده است و البته مردم ایروان را خطر بیشتری تهدید میکند کاش پان ارمنی های وطنی در این مورد حساس باشند