وزیر گردشگری: ساخت ۵۰۰ هتل در دستور کار قرار دارد

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۵ کد : ۲۰۲۸۲۱۱ سرخط اخبار

ایسنا: وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، با بیان اینکه بعد از جذابیت، زیرساخت‌ها لازمه شکل گیری گردشگری هستند، گفت: گردشگری دریا به عنوان یکی از مهمترین شاخه‌های گردشگری در آغازین حرکت خود بوده و دنیا از این صنعت گردشگری بهره‌ بسیاری برده است.

 سیدرضا صالحی امیری روز شنبه ۲۴ شهریور در آیین افتتاح رویداد ۹۰ سالگی تنکابن، با بیان اینکه هویت این شهر مردمان، جوانان و انسان‌های فرهیخته آن است،اظهار کرد: این شهر و این دیار می‌تواند الگوی توسعه برای کشور باشد و این رویداد نود سالگی به همین منظور برگزار شده است و شایسته است از شهردار تنکابن به دلیل خلاقیت و توانمندی برای نشان دادن رخ دیگر تنکابن قدردانی شود.

وی جذابیت را لازمه توسعه صنعت گردشگری و بستری برای معرفی تمدن این مرز و بوم دانست و گفت: گردشگری نمایش قدرت نرم به جهانیان است، حفاری‌های انجام شده، آثار تاریخی، مشاهیر و شعرا همگی جذابیت‌های این مرز و بوم هستند.

وزیر گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی تصریح کرد: برای جلوگیری از ایران هراسی رسانه‌های معاند نیاز است که این جذابیت را به رخ دنیا بکشیم و بگویم ایران امن است و مردمان ما حافظان امنیت هستند.

صالحی امیری از ثبت ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و میراثی در کشور خبر داد و یادآور شد: هرجای این سرزمین حفاری شود، تکه‌ای از تاریخ و باستان پدیدار می‌شود.

وی با تاکید براینکه باور به سرمایه گذاری، رویکرد مدیریت جدید وزارت میراث فرهنگی است،افزود: دولت به تنهایی می‌تواند دست‌کم ۲۰ درصد نیازهای زیرساختی در زمینه گردشگری را برطرف کند، بنابراین باید از ظرفیت بخش خصوصی برای پوشش این بخش استفاده شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه شهرداری ها رکن تحول و توسعه گردشگری هستند،خاطر نشان کرد: سال بعد در این مکان همایش بزرگ سرمایه ‌گذاری برگزار شود و از کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر همسایگان دعوت کرده و آنان را به سرمایه‌گذاری ترغیب کنید.

صالحی امیری بیان اینکه بعد از جذابیت، زیرساخت‌ها لازمه شکل گیری گردشگری هستند، ادامه داد: گردشگری دریا به عنوان یکی از مهمترین شاخه‌های گردشگری در آغازین حرکت خود بوده و دنیا از این صنعت گردشگری بهره‌ بسیاری برده است.

وی از تعهد ساخت سالانه یکصد هتل طبق برنامه هفتم توسعه در کشور خبر داد و گفت: قرار است تعداد شاغلین گردشگری را از ۵۰۰ هزار به یک میلیون برسانیم.

وزیر گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی همچنین از تعهد وزارت میراث فرهنگی در افزایش سرمایه‌گذاری گردشگری از ۲۲۴ میلیون به ۵۰۰ میلیون یورو خبر داد.

صالحی امیری با بیان اینکه مازندران منبع شگفتی از صنایع دستی است ،تاکید کرد: در حال حاضر مسیر صادرات صنایع دستی باز شده است و همه می‌توانند با کمترین هزینه به چرخه صادرات پیوند بخورند و این نیازمند بستر سازی و سرمایه گذاری است.

در ادامه یوسف نوری استاندار مازندران نیز با بیان اینکه گردشگری مازندران نیازمند اقدامات بزرگ و فاخر در زمینه گردشگری است،اظهار کرد: جاده‌های این استان باید در کنار کاربری حمل و نقل به جاذبه تبدیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه تدوین سند دریا محور و سند جامع گردشگری این استان به زودی نهایی و در اختیار سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد،افزود: مازندران قله تولید گردشگری و امنیت غذایی است و در ۱۲ محصول رتبه اول را دارد.

وی تصریح کرد: برنامه جامع گردشکری و برنامه توسعه دریا محور در حال آماده شدن است، این بسته‌ها در حال استخراج هستند تا به بخش غیر دولتی ارائه شود.
 


نظر شما :