تقلای دموکرات ها به نتیجه می رسد؟

وقت کشی بایدن

۲۳ تیر ۱۴۰۳ | ۰۶:۰۰ کد : ۲۰۲۷۰۹۵ اخبار اصلی آمریکا
ئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پس از آنکه در سخنرانی خود در نشست ناتو، هنگام دعوت از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برای سخنرانی، او را ولادیمیر پوتین خطاب قرار داد، در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که خود را بهترین گزینه برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ می‌داند. جو بایدن گفت: «کارهای زیادی داریم و باید کار را تمام کنیم».
وقت کشی بایدن

دیپلماسی ایرانی: رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پس از آنکه در سخنرانی خود در نشست ناتو، هنگام دعوت از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برای سخنرانی، او را ولادیمیر پوتین خطاب قرار داد، در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که خود را بهترین گزینه برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ می‌داند. جو بایدن گفت: «کارهای زیادی داریم و باید کار را تمام کنیم».

به گزارش شرق، بایدن افزود که درخواست دیگران مبنی‌بر کناره‌گیری او به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها «شتاب‌زده» بوده و از رأی‌دهندگان خواست که در ماه‌های آتی به نظرسنجی‌ها نگاه کنند، چراکه کارزار انتخاباتی او هنوز به‌طور رسمی شروع به کار نکرده است. بایدن وعده داد که مأموریت دولت را برای یک دوره دیگر ادامه خواهد داد. متعاقب عملکرد بایدن در مناظره ۲۷ ژوئن با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، شماری از رسانه‌ها، کارشناسان، حامیان مالی و نمایندگان دموکرات از بایدن خواستند که از رقابت کناره‌گیری کند. بایدن در پاسخ به منتقدان بارها اعلام کرده که قصد کناره‌گیری ندارد.

از شب مناظره تاکنون، بایدن به‌طور فعال به‌دنبال جلب حمایت بوده است. او اخیرا از فدراسیون کار آمریکا و کنگره سازمان‌های صنعتی در واشینگتن بازدید کرد.لیز شولر، رئیس فدراسیون کار آمریکا که مدیریت ۶۰ اتحادیه کارگری ملی و بین‌المللی را بر‌عهده دارد، به بایدن گفت: «ما در انتخابات پشت شما هستیم».

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در جریان نشست ناتو در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او پرسید درباره ادامه حضور بایدن در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا چه نظری دارد، گفت: «متوجه نمی‌شوم». مکرون افزود: «او همتای من و رئیس‌جمهور آمریکاست. ما از حضور او به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا خوشحالیم». در همین‌حال، یک مشاور سابق باراک اوباما ادعا کرده است که رئیس‌جمهور جو بایدن تلاش می‌کند «وقت‌کشی کند» تا زمان معرفی یک نامزد جدید برای جایگزینی او در فهرست نامزدهای حزب دموکرات بگذرد و دیگر دیر شود.

براساس نظرسنجی جدید واشنگتن‌پست، رأی‌دهندگان پس از عملکرد مفتضحانه و فاجعه‌بار بایدن در مناظره ماه گذشته بر این باورند که دوره او در قدرت به پایان رسیده است و بیش از نیمی از رأی‌دهندگان آمریکایی می‌گویند که رئیس‌جمهور باید از رقابت ۲۰۲۴ خارج شود. با وجود اینکه بایدن مقاومت می‌کند و می‌گوید که سر جای خود باقی می‌ماند، چند نفر از مشاوران ارشد او با دموکرات‌های ناراضی در سنا دیدار خواهند کرد تا حزب را از شایستگی رئیس‌جمهوری در اداره کشور مطمئن کنند.

به‌گزارش ایندیپندنت، دیوید آکسلرود، استراتژیست ارشد سابق برای کمپین‌های ریاست‌جمهوری اوباما، گفته است که بایدن از راهکار دیگری برای متقاعدکردن حزب استفاده می‌کند: صرف زمان تا انتخابات. آکسلرود به سی‌ان‌ان‌ گفت: «من فکر می‌کنم او تلاش می‌کند وقت‌کشی کند. و آن‌گاه برای آنکه بخواهید تغییری ایجاد کنید زمان بسیار کمی باقی می‌ماند»./شرق

کلید واژه ها: جو بایدن دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا باراک اوباما


( ۳ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۲۳ تیر ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۶
واقعیت این است که پرزیدنت بایدن از نظر سلامتی سلامتی و هوشیاری لازم برای داشتن مجوز مختص بخود استفاده از سلاحهای هسته ای امریکا را ندارد۔ممکن است یک باره اشتباه کند وپرت وپلا دستور دهد۔ باید هم اکنون محترمانه استعفا دهدو خانم هاریس مسئول گردد۔این به نفع امریکا وجهان وخود او است۔هرروز زودتر بهترخانم هاریس هم اولین رئیس جمهور امریکا میشود وامتیازات لازم را میگیرد۔۔