محبوبیت «سفر به چین»

فرصتی شگفت انگیز برای دیدن چین واقعی

۰۱ تیر ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۲۶۷۱۳ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
«ایمن، مدرن، ساکت، تمیز، لذیذ، پرشور، مهربان»، کلیدواژه‌های پرتکرار در ویدئوهای بلاگرهای خارجی است و به مخاطب این احساس را می‌دهد که در ارتباط و تعامل با یکدیگر، موانع اطلاعاتی شکسته شده و فاصله میان دل‌ها نزدیک‌تر است.
فرصتی شگفت انگیز برای دیدن چین واقعی

دیپلماسی ایرانی: به گزارش بخش خاورمیانه رادیوو تلویزیون چین CMG، گردشگران خارجی اخیرا به چین هجوم آورده‌اند و «سفر به چین» (China Travel) به سطحی جدید از محبوبیت و شهرت هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری رسیده است: به این ترتیب نه فقط صحنه با عظمت «نقاط دیدنی مملو از خارجی‌ها» به چشم می‌آید، بلکه ویدئوهای سفر و گردشگری با موضوع «سفر به چین» هم در شبکه‌های اجتماعی خارج از کشور از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده است.

به چشم خود دیدن این کشور به تجدید شناخت کمک می‌کند و با حضور در آن می‌توان چین واقعی را بهتر درک کرد. در حقیقت «سفر به چین» واقعا به یک سفر «تعصب‌شکنانه» برای بسیاری از خارجی‌ها تبدیل شده و این «تضاد» شهودی‌ترین احساس بسیاری از گردشگران خارجی پس از لذت بردن از کوه‌ها و رودخانه‌های زیبای چین است. برخی بلاگرهای سفر خارجی حتی گفتند «فریب رسانه‌های غربی را خورده‌اند».

خانم «شیائو شی» بلاگر استرالیایی پس از سفر به چین متوجه شد که شناخت قبلی اش از چین از طریق گزارش‌های خبری «بسیار کوته بینانه» بوده است.

«احمد جابر» فود بلاگر عراقی که در سراسر چین غذاها را امتحان کرده، به صلح و آرامش چین غبطه می‌خورد. صدای ناگهانی ترقه بازی طی تعطیلات عید بهار امسال باعث شد ناگهان به یاد زادگاهش که بر اثر جنگ ویران شده بیفتد، و همچنین باعث شد مخاطبان چینی از شرایط مملو از آرامش کشورشان که به سختی حاصل شده، آه بکشند.

خانواده پنج نفره «هاچینسون» از انگلیس اوایل صبح در خیابان‌های چین قدم می‌زدند و آرامش و تمیزی خیابان‌ها را «شگفت انگیز» توصیف کردند. این خانواده بریتانیایی در مواجهه با تعجب کاربران چینی گفتند نمی‌دانند چند مکان در جهان وجود دارد که در ساعات اولیه صبح جمعه تا این حد ساکت و امن است.

«ایمن، مدرن، ساکت، تمیز، لذیذ، پرشور، مهربان»، کلیدواژه‌های پرتکرار در ویدئوهای بلاگرهای خارجی است و به مخاطب این احساس را می‌دهد که در ارتباط و تعامل با یکدیگر، موانع اطلاعاتی شکسته شده و فاصله میان دل‌ها نزدیک‌تر است.

طبق داده‌ها، در سه ماه اول سال جاری میلادی تعداد خارجی‌هایی که به چین سفر کردند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر شده است و مجموع ویزاهای صادر شده برای خارجی‌ها با رشد 118.8 درصدی نسبت به سال گذشته به 466 هزار عدد رسید.

همچنین یک میلیون 988 هزار خارجی با استفاده از سیاست بدون ویزا وارد این کشور شده‌اند که در مقایسه با سه ماه نخست 2023 یک جهش انفجاری 266.1 درصدی را نشان می‌دهد.

این قطعا یک شروع خوب محسوب می‌شود. با اجرای مستمر مجموعه‌ای از تدابیر برای تسهیل مبادلات میان مردم چین چین و اتباع خارجی، مانند بهینه سازی سیاست‌های ویزا توسط چین، سفر به این کشور برای گردشگران خارجی «راحت‌تر» خواهد بود.

کلید واژه ها: چین سفر به چین گردشگری گردشگری چین تاریخ چین مردم چین گردشگران اقتصاد چین


( ۲ )

نظر شما :