یکی به نعل یکی به میخ زدن پاشینیان

ناتو و عضویت ارمنستان

۰۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۲۴۷۰۷ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
ناتو که در قالب ترکیه در آذربایجان حضور دارد، می‌خواهد به هر طریق ممکن زنجیره حضور خود در مرزهای شمالی ایران را با حضور در ارمنستان تکمیل بکند.
ناتو و عضویت ارمنستان

دیپلماسی ایرانی: گونتر فلینگر، رئیس کمیسیون اروپا در گسترش ناتو در پیامی در صفحه کاربری خود نوشت: «باید همه اینها را تجزیه و تحلیل کنیم و بفهمیم که منافع ملی ارمنستان چیست، چه چیزی سودمند است، چه چیزی فواید کوتاه مدت دارد، چه چیزی میان مدت، چه چیزی طولانی مدت است.»

مدیر موسسه «توسعه دولتی نوین روسیه» نیز با هشدار در خصوص احتمال حضور ناتو در ارمنستان گفت، تا زمانی که ارمنستان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی باشد، هیچ پایگاه نظامی آمریکا نمی‌تواند در این کشور وجود داشته باشد.

به گزارش مرکز مطالعات آذربایجان، این در حالی است که یکی از بزرگترین سفارتخانه‌های آمریکا با ۲ هزار کادر پوششی در ارمنستان واقع شده است.

ناتو که در قالب ترکیه در آذربایجان حضور دارد، می‌خواهد به هر طریق ممکن زنجیره حضور خود در مرزهای شمالی ایران را با حضور در ارمنستان تکمیل بکند.

یکی از اهداف جنگ ۲۰۲۰ قره‌باغ حضور رسمی و علنی ناتو و صهیونیست‌ها با پوشش کمک و صلحبان در مرزهای شمالی جمهوری اسلامی ایران بود.

با این حال نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان با بیان اینکه روسیه یک شریک امنیتی ارزشمند برای ارمنستان باقی خواهد ماند، گفت: منحصر در روسیه نخواهیم شد و به دنبال عضویت در ناتو نیستیم.

پاشینیان با اشاره به اینکه ارمنستان دیگر نمی‌تواند منحصراً به روسیه تکیه کند و باید با آمریکا و فرانسه نیز روابط امنیتی برقرار کند، افزود: همان‌طور که در ابتدای جنگ روسیه و اوکراین نیز تاکید کردم، ما متحد روسیه نیستیم اما این به معنای انتخاب بین روسیه و غرب نیست چرا که همکاری‌های امنیتی ما با واشنگتن یا پاریس مانع همکاری امنیتی ما با مسکو نخواهد شد.

نخست‌وزیر ارمنستان با اذعان به اینکه ایروان ممکن است در مورد عضویت خود در سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO)  تجدیدنظر کند، یادآور شد: در ارمنستان بحث‌هایی وجود دارد که آیا عضویت در سازمان پیمان امنیت جمعی با منافع بلندمدت این کشور مطابقت دارد یا خیر؟ و یا حتی اگر مطابقت دارد، این تطابق تا چه اندازه است.

پاشینیان با بیان اینکه هدف اصلی سیاست خارجی دولت وی برقراری و استمرار صلح در قفقاز جنوبی است، تاکید کرد: عضویت در ناتو مساله‌ای نیست در حال حاضر به دنبال دستیابی به آن باشیم و در این خصوص هیچ مذاکره‌ای انجام نداده‌ایم.

وی افزود ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هیچ کس نمی‌تواند بگوید فردا صبح چه اتفاقی خواهد افتاد و اگر کسی فکر می‌کند که وضعیت کل جهان، آرام‌تر از وضعیتی است که دولت یا شهروندان ارمنستان در آن وضعیت بسر می‌برند، سخت در اشتباه است.

کلید واژه ها: ارمنستان سازمان پیمان امنیت جمعی روسیه روسیه و ارمنستان ایران و ارمنستان نیکول پاشینیان ترکیه ناتو عضویت در ناتو عضویت ارمنستان در ناتو


( ۱۵ )

نظر شما :

خسرو ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۰:۲۳
اگر ارمنستان بخواهد عضو ناتو شود مثل اکراین خواهد شد در ضمن دلیل اصلی ترور نشدن پاشینیان توسط افراطی های ارمنی ، تیم محافظ تفنگداران دریایی آمریکایی هستند در قالب کارکنان سفارت آمریکا در ارمنستان ۳۰۰۰ نفر کماندوی آمریکایی وجود دارند ولی در قره باغ و آذربایجان هیچ کماندوی آمریکایی وجود ندارد سیاه‌نمایی نکنید آذربایجان با روسیه و ایران روابط متوازن دارد
رسول نوایی ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۳:۲۵
ناتو کیست؟ ناتو همان آمریکاست! دفتر مرکزی ناتو. ۹۰ در صد بودجه ناتو ، مغز متفکر ناتو در اصل خود آمریکاست، بقیه آتش بیار معرکه و سیاهی لشکر هستند، بدون آمریکا ناتو معنی ندارد، جمعیت رفاه زده اورپا حال و حوصله جنگ ندارد، واز ترسشان به آغوش امریکا( ناتو) پناه برده اند، آمریکا هم در حال دوشیدن اعضای ناتو است، هر موقع شیرشان تمام شود به امان خدا رهایشان خواهد کرد، حالا که آمریکا در تمامی ممالک اطراف ایران حضور فعال دارد چه فرقی با ناتو در میان میباشد ؟ ( حضور ۸۶ هزار نظامی آمریکا در ممالک خلیج فارس،عراق،سوریه، ترکیه،اسراییل، اردن، مدیترانه،دریای سرخ،وووو پس اینکه ارمنستان کوتله مهماندار ۲۵۰۰ پرسنل امریکایی است،و دو ماه پیش با نیروهای آمریکا رزمایش نظامی انجام میداد،وهنوز نظامیان آمریکا در ایروان به عیش نوش مشغولند، وپاشنیان نوکر حلقه بگوش هر گونه اوامرشان را عملی میکند، یعنی با عضویت رسمی ارمنستان در ناتو چه فرقی داد؟. اینکه ارمنستان با فرانسه پیمان نظامی و استراتژیک امضا میکند هیت کارشناسان اورپا در مرز ارمنستان با اذربایجان کشیک میدهند چه فرقی با عضویت ارمنستان در ناتو میباشد،؟ منطقه قفقاز در آتش توهمات ارامنه گرفتار شده و آبستن حوادث غیر منتظره از طرف ارامنه و اربابانشان میباشد، ارمنستانی که رسما ادعای ارضی بر سرزمین همسایگان دارد و کوه آغری ( آرارات) که جزو خاک ترکیه است را سمبل ملی خود کرده،و هنوز در پی اشغال مجدد قره باغ است چگونه میتواند پیمان صلح را امضا و از آتش وجنگ دوری کند؟ ارمنستان با کشاندن پای دشمنان اسلام( آمریکا،فرانسه،هند،....) به منطقه در پی راه اندازی جنگ جهانی سوم است تا بلکه بتواند مثل جنگ جهانی اول از نعمات جنگ بهره مند شود، تا به رویاها وتوهماتش نایل شود....
ناشناس ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۷:۱۵
هر چه زمان بیشتر بگذرد بیشتر مشخص می شود جنگ به اصطلاح ۴۴ روز ( که به عنوان متلکی در مقابل جنگ ۳۳ ، نامگذاری شد ) نه در باکو و نه در مناطق تحت درگیری بلکه مستقیم در خود ایروان برنامه ریزی شد تا ناتو به آنچه که می خواهد برسد . اگر به جای گسترش جغرافیای آذربایجان به سمت غرب ، گسترش جغرافیایی ارمنستان به طرف شرق ، مطلوب ناتو بود ، مطمئنا جای رجز خان ( الهام ) و توجیح گر ( نیکول ) الان عوض شده بود . تصور من اینست که غربیها با بازی " اوکراین بیا به ناتو " تمرکز روسها را به مرزهای غربیش جلب کردند تا از مناطق جنوبی ، غافل شوند . این وسط تنها عاملی که می ماند مغز حکام کشورهای جنوبی روسیه در آسیای میانه و قفقاز است . اگر به دنبال توسعه ی پایدار و بدون ریسک باشند تلاش خواهند کرد خود را از منازعات شرق و غرب دور نگه دارند و گوشت بین چرخ دنده ی دعوای شرق و غرب ، نشوند اما اگر توهم رسیدن به مک دونالد و کنتاکی هوش از سرشان ببرد آنگاه شاید مانند اوکراین به جای مک دونالد ، بمب نصیبشان شود و آنهم نه روسی که آمریکایی ... باید صبر کرد و دید ...
کوروش داریوش راده ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۸
خیلی عالی. در صورت عضویت ارمنستان در ناتو، با چراغ سبز روسیه آذربایجان زنگه زور را خواهد گرفت و مسلمین به سرزمین های خود بازگشته و جهان تورک یکپارچه خواهد شد. از شهر اورومچی چین تا استانبول ترکیه تبریز و تهران ایران و کل جهان ترک. بسیار عالی
پاسخی کوتاه به روشنفکران قوم گرا ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۱:۳۹
کورش داریوش راده : زنگه زور با وجود عضویت ارمنستان در ناتو و احتمال بعید چراغ سبز روسیه به باکو خط قرمز و واکنش ایران سنگین خواهد بود زیرا ناتو به باکو و ارمنستان رحم نخواهد کرد تا تجزیه روسیه پیش خواهد رفت ترسی که روسها با تهاجم نظامی پاسخ خواهند داد .جهان ترک خیالی شما هم در اتش این جنگ خواهد سوخت گوشت دم توپ ناتو روسیه و چین خواهید شد رسول نوایی : ادعا سرزمینی باکو و ترکیه نمی بینید ؟؟؟غرب و شمال غربی و شرق ایران تا خلیج فارس ادعا دارند اگر ارامنه کوه ارارات بعلت قداست و لنگر کشتی نوح سمبل خود میداند ترکها ادعا و توهم بشتری دارند . کشور به ظاهر اسلامی باکو و ترکیه که پا اسراییل به منطقه باز کند و هرجا یهودیان سکنی گزیدند فتنه ای به پا کردند (قران بخوان )سرنوشت بسیار بدی در انتظارشان ترکیه و باکو و کشورهای همسایه منجمله ایران است خسرو : ترور پاشینیان یعنی تبدیل رویا باکو و ترکیه به کابوس .
حامد ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۹
پانترکها اگر واقعا نسبت به حضور نظامیان خارجی در ارمنستان حساس هستند و ریاکاری نمیکنند چرا سالها نسبت به حضور ارتش اسرائیل در باکو و فعالیت موساد و فرستادن پهباد اسرائیلی از باکو به سمت تجهیزات هسته ای و بار کردن و دزدان اسناد هسته ای توسط اسرائیل با همکاری علیف سکوت کردند!؟ ضمنا همین حالا ترکیه عضو ناتو است و نظامیان آمریکایی در شرق ترکیه و در اینجرلیک پایگاه دارند چرا این مشکلی ندارد!؟ مردم ایران را شما پانترکها چه فرض کرده اید که هر دروغی را به راحتی بیان میکنید؟