تداوم کودک سربازی

مسلح کردن کودکان در پ.ک.ک و نقض حقوق آنها

۱۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۲۳۹۲۴ خاورمیانه انتخاب سردبیر
خبرگزاری فرات، رسانه رسمی گروه شبه نظامی پ.ک.ک در گزارشی خبر از جذب اعضای جدیدی برای خود داده است. پ.ک.ک در خبر خود اعلام کرده است: «۹ جوان دیگر با قرائت بیانیه‌ای، پیوستن خود به صفوف پ‌ک‌ک را اعلام کردند.
مسلح کردن کودکان در پ.ک.ک و نقض حقوق آنها

دیپلماسی ایرانی: بر اساس قوانین بین‌المللی استفاده از افراد زیر ۱۸ سال در امور نظامی به منزله کودک سربازی به حساب آمده و نقض حقوق کودکان به حساب می‌آید، موضوعی که سال‌هاست در پ‌.ک.ک اتفاق می‌افتاد. 

به گزارش دیپلماسی ایرانی، خبرگزاری فرات، رسانه رسمی گروه شبه نظامی پ.ک.ک در گزارشی خبر از جذب اعضای جدیدی برای خود داده است. 

پ.ک.ک در خبر خود اعلام کرده است: «۹ جوان دیگر با قرائت بیانیه‌ای، پیوستن خود به صفوف پ‌ک‌ک را اعلام کردند. این جوانان اعلام داشتند که زندگی آزاد در کوهستان‌ها؛ سبک زندگی عبدالله اوجالان است».

اما در خصوص این خبر پ.ک.ک و به فرض صحت خبر و جدید بودن آن، چند نکته حائز اهمیت وجود دارد:

نخست اینکه یک گروه مسلح، با افتخار خبر پیوستن ۹ کودک و نوجوان را اعلام کند، نشان از عمق فاجعه و ضعف ساختاری و نیروی انسانی آن دارد. در واقع، این گروه مسلح در جنگ با ارتش ترکیه، اکنون به جایی رسیده که باید از پیوستن ۹ نفر به جمع اعضای اندک خود ابراز شادمانی کند و البته این سوال هم پیش می آید که این نفرات کم سن و سال، چگونه قرار است ضعف پ.ک.ک را جبران کنند؟

 اگر این گروه ادعای محبوبیت و مشروعیت روش خود در میان کُردها را دارد، چرا فقط ۹ نفر آن هم با سنین پایین به عضویت این گروه درآمده‌اند؟ چرا افراد مشهور، تحصیل‌کرده و کارآمد به این گروه علاقه‌ای از خود نشان نمی‌دهند؟

 چرا گروه شبه نظامی پ.ک.ک فقط سراغ کودکان و نوجوانان می‌رود؟ چند کودک کُرد دیگر باید قربانی یک جنگ بی‌حاصل و ایدئولوژی مضحک آنها شوند؟ چرا فرزندان سران پ.ک.ک در میان افراد تازه جذب شده حضور ندارند؟

یکی از اتهاماتی که همواره به این گروه و شاخه‌های متعددش وارد است اینکه علی رغم ادعاهای مطرح شده از سوی سران آنها مبنی بر احترام به زنان و کودکان، بیشترین نقض حقوق زنان و کودکان را مرتکب می‌شوند و جهت اثبات آن نیز کافی است تصاویر بسیاری که از کودکان و زنان سلاح بدست این گروه وجود دارد را مشاهده کنید.

این گروه ادعا می‌کند که خواهان احقاق حقوق قومیت کُرد است، اما اقدامات ناامن و بی ثبات کننده این گروه منجر به ایجاد فضای میلیتاریزه در جامعه کُردی شده و هزینه‌های بسیاری را برای مردم کُرد بوجود آورده است.

کلید واژه ها: کُرد سربازان کرد کودک سربازی پ.ک.ک سوریه عراق اقلیم کردستان


( ۳۰ )

نظر شما :

خسرو ۱۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰
فرزندان سران پ ک ک در کشورهای اورپایی ، زندگی اشرافی خود را دارند حتی سرکردگان پ ک ک حاضر نیستند به کوهستانها بیایند چه برسد به فرزندانشان ، پ ک ک تبدیل به یک گروه مثل واگنر شده است برای پول و مخدر می‌جنگد هر سازمان جاسوسی پول بیشتری بدهد برای اهداف او می‌جنگد
رضا ۱۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۵
تا زمانی که شمال سوریه از گروه تروریستی پ ک ک پاکسازی نشود، همین آش و همین کاسه خواهد بود. البته همکان میدانند که این گروه که سی درصد اراضی عمدتا غیر کردی را در اشغال دارد، تنها با حمایت آمریکا و اسرائیل به موجودیت خود ادامه میدهد. این کشورها هم طبیعتا به دنبال منافع خود و استفاده از پ ک ک به ویژه علیه سوریه، ایران و ترکیه هستد.
قویطاس ۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۷
از تعداد کشته های دومین نیروی بزرگ ناتو (تروریــسـتــهای ناتو) در اقلیم کــردســتـــان بــگــو
حامد ۱۷ دی ۱۴۰۲ | ۰۶:۳۰
پانترکهایی از تروریسم حرف می‌زنند که خطرناکترین گروه تروریستی منطقه یعنی داعش را علیه سوریه و کردها ایجاد کردند!
کوروش ۲۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۰
کردها قومیت نیستند. یک ملت هستند و همه مشخصه های ملت را دارند. زبان، تاریخ، فرهنگ، لباس و مراسم های خود را دادند که به طور مشخص با مردم اطراف خود متفاوت است. نام کردستان بسیار قدیمی تر از نامهای بسیاری از کشورهای منطقه است و در نقشه های تاریخی مشاهده می‌شود.