تا الآن همه چیز بهتر از پارسال است

رشد مطلوب اقتصاد مکزیک

۰۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۱۹۵۵۸ اخبار اصلی اقتصاد و انرژی
موسسه ملی آمار و اطلاعات جغرافیایی مکزیک (‌INEGI)‌ روز بیست و هشتم ماه آوریل اعلام کرد، نرخ رشد اقتصادی برای سه ماه و از ماه ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سه ماه قبل آن ۱.۱ درصد افزایش داشته است. گذشته از اینکه صنایع خدماتی بیش از حد انتظار ظاهر شدند، در صنایع اصلی کشور مکزیک از جمله خودروسازی هم بهبود تولید مشاهده شده است.  
رشد مطلوب اقتصاد مکزیک

نویسنده: کوسوکه شیمیزو 

دیپلماسی ایرانی: تولید ناخالص داخلی مکزیک ازماه ژانویه تا مارس 1.1 درصد افزایش یافته است. موسسه ملی آمار و اطلاعات جغرافیایی مکزیک (‌INEGI)‌ روز بیست و هشتم ماه آوریل اعلام کرد، نرخ رشد اقتصادی برای سه ماه و از ماه ژانویه تا مارس سال 2023 در مقایسه با سه ماه قبل آن 1.1 درصد افزایش داشته است. گذشته از اینکه صنایع خدماتی بیش از حد انتظار ظاهر شدند، در صنایع اصلی کشور مکزیک از جمله خودروسازی هم بهبود تولید مشاهده شده است.  

صنایع خدماتی و مالی و دیگر صنایعی که سومین صنعت بزرگ مکزیک به شمار می آید، از ماه ژانویه تا ماه مارس سال 2023 در مقایسه با سه ماه قبل آن 1.5 درصد و صنایع تولیدی و معادن که دومین صنایع بزرگ مکزیک به شمار می آید، 0.7 درصد رشد داشته است. اما در عین حال صنایع کشاورزی که نخستین صنعت بزرگ مکزیک به شمار می آید، 3.2 درصد کاهش رشد داشته است. این در حالی است که خبرگزاری رویترز بر اساس نظرسنجی که در گذشته از تحلیلگران اقتصادی به عمل آورد، اعلام کرد که انتظار می رود فروش محصولات داخلی مکزیک از ماه ژانویه تا مارس سال 2023 در مقایسه با سه ماه قبل آن 0.8 درصد افزایش یابد. رشد اقتصادی مکزیک از ماه اکتبر تا دسامبر سال 2022 در مقایسه به سه ماه قبل آن 0.5 درصد افزایش داشته است.

بر اساس نظرسنجی که روز سوم ماه آوریل بانک مرکزی مکزیک با استناد به پیش بینی های سی و هفت موسسه از جمله بانک های خصوصی منتشر کرده، نرخ رشد اقتصادی برای کل سال 2023 را 1.4 درصد برآورد کرده است. بانکو بیلبائو، بانک بزرگ اسپانیا در ماه مارس نرخ رشد اقتصادی سال 2023 مکزیک را 1.04 درصد برآورده کرده که در مقایسه با پیش بینی گذشته همین بانک شش دهم درصد افزایش داشته است. نرخ رشد اقتصادی مکزیک از ماه ژانویه تا مارس سال 2023 در مقایسه با سال قبل 3.8 درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش موسسه ملی آمار و اطلاعات جغرافیایی مکزیک، شمار خودروهای تولیدی از ماه ژانویه تا ماه مارس 922 هزار و 177 دستگاه بوده که در مقایسه با مدت ماه مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، سامانه تولید به علت رفع کمبود نیمه هادی ها بهبود یافته است. انتظار می رود که تولید خودرو در نیمه دوم سال نیز در سطح بالایی باقی بماند.

منبع: نیکی / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: مکزیک اقتصاد اقتصاد مکزیک رشد اقتصادی خودروسازی صنعت خودروسازی صنایع مکزیک خدمات بخش خدمات اقتصاد جهانی


( ۱ )

نظر شما :