وحشت از سرایت ویروس افزایش می یابد

چین، مهاجرت عظیم برای سال نوی قمری

۱۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰ کد : ۲۰۱۷۴۸۲ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
در واقع باید گفت که در فوریه ۲۰۲۰ یعنی قبل از قرنطینه های مکرر، این جابجایی های میلیون ها نفر از مردم چین به انفجار این ویروس در سراسر کشور کمک کرده بود. اکنون این وحشت بازگشته است اما مقامات خود را فقط به دادن توصیه هایی محدود کردند. اینکه مردم جز برای کارهای ضروری جابجا نشوند. اما پیش بینی می شود که در مقایسه با سال گذشته تعداد سفرها دوبرابر شود.
چین، مهاجرت عظیم برای سال نوی قمری

نام نویسنده: پائولو سالوم

دیپلماسی ایرنی: مدت سه سال به خواسته رئیس جمهور این کشور مقامات سعی کردند با ویروس کرونا مقابله کنند تا مانع از انتقال آن گردند. اما بابت آن بهای سنگینی متحمل شدند. شهروندان خشمگین و اقتصاد در هم شکسته. دولت مرکزی پس از شورش های مردمی هفته های اخیر تصمیم گرفت تمامی محدودیت ها را لغو نماید. ابتدا محدودیت های داخلی از ابتدای ماه دسامبر و سپس محدودیت های خارجی: از فردا تمامی تدابیر مربوط به قرنطینه برای مسافران خارجی  و کنترل کووید در هتل ها و مراکز اقامتی برداشته می شوند.

بدین ترتیب در این کشور وسیع بار دیگر ترس و وحشت بازگشته است. به طوری که برای محافظت از افراد آسیب پذیر مانند سالمندان، مردم کم و بیش جوان شروع به رفت و آمد با دوستان بیمار نمودند تا قبل از حرکت برای تعطیلات سنتی سال نو قمری آنها نیز مبتلا شده  و سپس درمان گردند. در واقع باید گفت که در فوریه 2020 یعنی قبل از قرنطینه های مکرر، این جابجایی های میلیون ها نفر از مردم چین به انفجار این ویروس در سراسر کشور کمک کرده بود. اکنون این وحشت بازگشته است اما مقامات خود را فقط به دادن توصیه هایی محدود کردند. اینکه مردم جز برای کارهای ضروری جابجا نشوند. اما پیش بینی می شود که در مقایسه با سال گذشته تعداد سفرها دوبرابر شود.

چین که به شدت از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد انتقاد قرار می گیرد، همچنان از اعطای اطلاعات لازم  در خصوص وضعیت بهداشتی داخلی خودداری می کند. از ماه دسامبر تعداد قربانیان کووید 22 نفر می باشند در حالی که تعداد موارد سرایت به چند هزار محدود شده است. شبکه بی بی سی خبر می دهد که در شبکه های اجتماعی چین تعداد پست های کاربران وحشتزده رو به افزایش است زیرا نگران افزایش تصاعدی قربانیان ناشی از ویروس هستند یعنی افرادی که مرگشان مخفی نگه داشته می شود. این روزها تعداد اعلامیه های فوت در دنیای نمایش و در میان افراد ویژه افزایش یافته است

 نام نشریه: کوریره دلاسرا (ایتالیـا)

کلید واژه ها: چین کرونا سازمان بهداشت جهانی مهاجرت


نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۱۸
تبلیغات منفی در مورد چین شدیدا بالا است۔قلم در دست دشمن است۔چین با جمعیتی در حدود یک میلیارد وپانصد میلیون نفر مبارزه اش با کرونا بسیار بسیار ثمربخش بوده است۔در ابتدا که جمعیت واکسینه نبودند با قرنطینه کاری وسرعت در تولید واکسن وواکسیناسیون وبعد از واکسیناسیون عمومی که انجام شد کاهش وحذف قرنطینه سازی۔چینی ها با هوش علمی و نظم اجتماعی وحفظ اقتصاد ملی با کرونا برخورد کردند۔نتیجه خوبی هم گرفتند۔
نا شناس ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۴:۰۲
کرونا کی تمام می شود؟