تا قبل از سال ۲۰۲۴

آلمان روی آرامش نمی بیند

۰۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۷۲۴۳ اخبار اصلی اقتصاد و انرژی
در سال ۲۰۲۲  تورم به بالاترین حد خود یعنی ۷.۹ درصد در مقایسه با ۳.۱ درصد در سال ۲۰۲۱ رسید. بانک مرکزی آلمان نرخ ۴.۱ درصدی دیگر را در سال ۲۰۲۴ پیش بینی می کند. کارستن برزسکی، اقتصاددان ارشد گروه ING، هشدار می دهد: «سرعت و میزان کاهش تورم در سال جدید بسیار نامشخص است.»
آلمان روی آرامش نمی بیند

نویسنده: نینون رنو

دیپلماسی ایرانی: آلمان از زمان اتحاد مجدد، هرگز میزان تورمی به اندازه 7.9 درصد ثبت شده در سال 2022 را تجربه نکرده است. اگرچه ممکن است به اوج خود در اکتبر رسیده باشد، اما سرعت کاهش همچنان در معرض ابهامات بسیاری است. پیش بینی می شود تا  قبل از سال 2024 آرامش واقعی وجود نداشته باشد.

کاهش قیمت انرژی و سپر انرژی که توسط شرکای اروپایی آن مورد انتقاد قرار گرفته، روند تورم شدید را متوقف کرده است. در حالی که در ماه اکتبر به رکورد 10.4 درصدی رسیده بود، دومین کاهش متوالی را در دسامبر ثبت کرد.

در سال 2022  تورم به بالاترین حد خود یعنی 7.9 درصد در مقایسه با 3.1 درصد در سال 2021 رسید. بانک مرکزی آلمان نرخ 4.1 درصدی دیگر را در سال 2024 پیش بینی می کند. کارستن برزسکی، اقتصاددان ارشد گروه ING، هشدار می دهد: «سرعت و میزان کاهش تورم در سال جدید بسیار نامشخص است.»

قیمت مواد غذایی افزایش 20.7 درصدی قیمت در دسامبر را شاهد بوده است. جنگ در اوکراین و کمبود کالاهای ناشی از آن می تواند به این افزایش ها دامن بزند.

راینر دولگر، رئیس فدراسیون کارفرمایان نیز هشدار داد: «چالش‌های فعلی افزایش بیکاری نیست، بلکه کمبود متخصص و نیروی انسانی و همچنین تطبیق مهارت‌ها برای کارکنان است.»

با وجود هجوم بیش از یک میلیون پناهنده اوکراینی در سال گذشته و بحران انرژی که به ابزار تولید صنعتی آسیب رسانده، میزان بیکاری در آلمان طی دوازده ماه گذشته 0.4 واحد کاهش یافته و به 5.3 درصد رسیده است. تعداد افراد شاغل هرگز در سراسر راین اینقدر زیاد نبوده و به طور متوسط در سال 2022 به 45.6 میلیون نفر رسیده است.

توافق‌های اخیر دستمزد تا کنون زیر نرخ تورم باقی مانده است. اتحادیه Ver.di خواستار افزایش 10.5 درصدی برای 2.5 میلیون کارمند بخش دولتی شده است. در پست آلمان، سازمان صنفی حتی افزایش 15 درصدی برای 160 هزار کارمند این گروه را خواسته است.

ایزابل اشنابل، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، می گوید: «تورم می تواند پیامدهایی برای تعیین دستمزد و قیمت داشته باشد. به همین دلیل است که یک دوره طولانی تورم بسیار بالا، مانند دوره ای که در حال حاضر تجربه می کنیم، مشکل ساز است. این نیاز به واکنش قاطعانه را تقویت می کند.»

منبع: لزکو / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: آلمان اقتصاد آلمان اروپا اتحادیه اروپا بحران انرژی بحران انرژی در آلمان بحران انرژی اروپا تورم نرخ تورم


( ۷ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۱
المان از ان کشورهائی است که مانند برخی جاهل ها تا یک پیراهن نو تن خودش می بیند دعوا را میاندازد۔پیراهن پاره میشود۔مردم استانهای ما هرکدام ویژگی خاص خود را دارند همینگونه است کشورها۔المان مدت طولانی ارامش وپیشرفت را نمی تواند تحمل کند۔ سیخ دعوا به او فشار میاورد باید دعوائی راه بیاندازد۔ باشیر در دل امد وبا جان بدر رود۔این زمان همراه نزاع قدرتمندی هم دارد۔المان گنجایش پیشرفت ندارد۔اگر چنین گنجایش و ظرفیتی داشت با پیشرفت جهان را تسخیر میکرد۔گنجایش پیشرفت میخواهید یهودی ها۔چشم بهم بزنی بر شما مدیریت میکنند۔