جوک گریه دار توافق فاشیست‌های اسرائیلی

اسرائیل دست به خودکشی سیاسی می‌زند؟

۰۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۶۰۷۳ اخبار اصلی خاورمیانه
در پی اعلام خبر توافق «بنیامین نتانیاهو» با «ایتمار بن غفیر»، چهره راست افراطی صهیونیست، برای واگذاری منصب وزارت امنیت داخلی به وی، «بنی گانتس»، وزیر دفاع اسرائیل، با انتشار توئیتی نوشت: «این امنیت ملی است یا متلاشی کردن امنیت و ایجاد ارتش مخصوص برای بن غفیر؟»
اسرائیل دست به خودکشی سیاسی می‌زند؟

دیپلماسی ایرانی: در پی توافق برای واگذاری وزارت امنیت داخلی اسرائیل به نماینده «ایتمار بن غفیر»، چهره‌های امنیتی اسرائیلی و فلسطینی به شدت از این تصمیم انتقاد کردند.

در پی اعلام خبر توافق «بنیامین نتانیاهو» با «ایتمار بن غفیر»، چهره راست افراطی صهیونیست، برای واگذاری منصب وزارت امنیت داخلی به وی، «بنی گانتس»، وزیر دفاع اسرائیل، با انتشار توئیتی نوشت: «این امنیت ملی است یا متلاشی کردن امنیت و ایجاد ارتش مخصوص برای بن غفیر؟»

او گفت که توافق بن غفیر و نتانیاهو مسیر کابینه آینده را تعیین می‌کند و نشان می‌دهد که نتانیاهو در پی تجزیه سلطه به وزارتخانه‌های پراکنده به موجب منافع سیاسی است.

گانتس این اقدام نتانیاهو را «لکه ننگی با مخاطرات شدید امنیتی» توصیف کرد و افزود که آینده اسرائیل مهم‌تر از این اقدامات خودسرانه است.

وی افزود که حزبش با همه توان و با هماهنگی دیگر نیروهایی که به ثبات اسرائیل اهمیت می‌دهند در برابر این «حمله امنیتی و اداری که در برابر چشممان رخ می‌دهد» خواهد ایستاد.

او که حاضر به ائتلاف با نتانیاهو برای تشکیل دولت نشده است گفت: «با عملکردی مسئولانه در برابر قانون‌شکنی می‌ایستیم و از همه امکانات برای حفاظت از امنیت و جامعه استفاده می‌کنیم».

«گای آیزنکوت»، رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل، نیز واگذاری وزارت امنیت داخلی به بن غفیر را «یک جوک گریه‌دار» خواند و گفت که دود این آتش به چشم مردم اسرائیل خواهد رفت.

وی افزود که وزیر امنیت داخلی در واقع نخست‌وزیر کابینه امنیتی است و از واگذاری چنین مسئولیت مهمی به بن غفیر انتقاد کرد.

همزمان وزارت امور خارجه فلسطین نیز نسبت به این توافق هشدار داد و آن را اقدامی به‌شدت پرمخاطره دانست و تأکید کرد که با نگرانی بسیار روند توافقات نتانیاهو با «فاشیست‌های اسرائیلی» را دنبال می‌کند.

وزارت امور خارجه فلسطین نسبت به نتایج این توافقات و اختیاراتی که به بن غفیر درباره سرزمین‌های فلسطینیان داده شده هشدار داد و تأکید کرد که چنین توافقاتی به هر گونه تلاش منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای حفظ آرامش در خاورمیانه آسیب می زند.

فلسطین از جامعه بین‌المللی خواست که به مسئولیت خود در برابر این حوادث عمل کند و نتانیاهو را برای جلوگیری از اجرای سیاست‌های نژادپرستانه در قبال مسئله فلسطین تحت فشار قرار دهد.

خبرگزاری رسمی اسرائیل (کان) روز جمعه خبر داد که نتانیاهو با «ایتمار بن غفیر» رئیس حزب «عظمت یهودی» به توافق اولیه برای تشکیل کابینه ائتلافی رسیده است که به موجب آن وزارت امنیت داخلی با اختیارات گسترده شامل مدیریت پلیس مرزبانی در مناطق اشغالی کرانه باختری به بن غفیر واگذار می‌شود.

همچنین وزارت توسعه جلیل و نگب و رئیس کمیسیون امنیت داخلی در کنست و معاونت وزیر اقتصاد نیز به حزب متبوع این چهره افراط‌گرای صهیونیست واگذار شده است.

علاوه بر این، به بن غفیر این اختیار داده شده که وضعیت حقوقی 65 شهرک صهیونیستی در کرانه باختری را حل و فصل کند.

منبع: الجزیره / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: ایتمار بن غفیر اسرائیل دولت توافقی اسرائیل بنیامین نتانیاهو راست افراطی در اسرائیل تشکیل دولت افراطی فلسطین فلسطینیان و اسرائیل اسرائیل و فلسطین فاشیست


( ۷ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۰۵ آذر ۱۴۰۱ | ۲۱:۴۶
این را اشتباه نکنید۔جهود (Jewish) یک نژاد است وکلیمی یا یهودی یک دین۔اسرائیل jewish است۔یعنی نژاد گرا است۔۔فلسطین نه دین ونه نژاد است۔نام سرزمین است متعلق به فلسطینی هاکهJewidh حداقل چند هزار سال در ان نبوده است۔