اولاف شولتس با نگرانی سفر می کند

گاز و ایران، محور گفت وگوهای صدراعظم آلمان در منطقه

۰۲ مهر ۱۴۰۱ | ۰۷:۰۰ کد : ۲۰۱۴۸۵۴ اخبار اصلی اروپا
سخنگوی دولت اعلام کرد، علاوه بر سیاست انرژی، موضوعات مورد گفت وگو شامل چگونگی برخورد با ایران بر سر برنامه هسته ای اش و مسائل مرتبط با نفوذ این کشور در منطقه و سرمایه گذاری این کشورها در آلمان است. اولاف شولتز در این سفر توسط نمایندگان تجاری همراهی می شود.
گاز و ایران، محور گفت وگوهای صدراعظم آلمان در منطقه

نویسنده: یوهانس زوسمن

دیپلماسی ایرانی: اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان روز شنبه گذشته سفری دو روزه را به سه کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر آغاز می کند. همانطور که استفن هبستریت، سخنگوی دولت اعلام کرد، علاوه بر سیاست انرژی، موضوعات مورد گفت وگو شامل چگونگی برخورد با ایران بر سر برنامه هسته ای اش و مسائل مرتبط با نفوذ این کشور در منطقه و سرمایه گذاری این کشورها در آلمان است. اولاف شولتز در این سفر توسط نمایندگان تجاری همراهی می شود.

از زمان حمله روسیه به اوکراین، دولت آلمان تلاش های فزاینده ای برای کاهش تدریجی واردات انرژی از روسیه انجام داده است. این امر همکاری با سایر کشورها را ضروری می کند. به عنوان مثال، دولت فدرال آلمان می خواهد به زودی گاز مایع طبیعی بیشتری از قطر بخرد. طی سفر صدراعظم به آنجا، احتمالاً این سؤال مطرح خواهد شد که آیا و تا چه اندازه این کشور به عنوان تأمین کننده گاز LNG می تواند در دسترس باشد. شولتز همچنین با امیر تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر که اتفاقا اخیراً در برلین با او دیدار کرده بود، ملاقات خواهد کرد.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد فدرال، تنها چند هفته پس از آغاز جنگ به قطر سفر کرد تا بر سر یک همکاری در زمینه انرژی توافق کند. او روز دوشنبه در لوبمین گفت که کارهای مقدماتی در آنجا انجام شده و اکنون شولتز مطمئناً می تواند قراردادهایی برای گاز مایع در امارات متحده عربی امضا کند. به گفته سخنگوی وی، شولتز در آنجا با امیر محمد بن زاید، ولیعهد امارات دیدار خواهد کرد.

همچنین قرار است شولتز با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی و ولیعهد این کشور، محمد بن سلمان در عربستان سعودی دیدار کند. این دیدار به دلیل دخالت ادعایی ولیعهد در قتل جمال خاشقجی در تقریبا چهار سال پیش، از نظر سیاسی حساس تلقی می شود. استفن هبستریت گفت که این جنایت "مطمئنا جایگاهی" در مذاکرات صدراعظم خواهد داشت.

منبع: دی سایت / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: آلمان اولاف شولتس صدراعظم آلمان روسیه روسیه و آلمان جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین قطر شیخ تمیم بن حمد امیر قطر محمد بن زاید محمد بن سلمان


( ۶ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۰۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۹:۲۳
میخواهند نفت اعراب را بگیرند وپول نفت را هم نوش جان کنند۔از روسیه قدرتمند تر نداشتیم ۔پول نفت روسیهوسرمایه گذاری های این کشور را علی رغم قدرت سخت او بالا کشیدند۔اعراب که قدرتی نیستند۔پول قدرت نرمی است که میتواند قدرت سخت داشته باشد۔درمقابل نفت خوارهای مجانی نه قدرت نرم کارساز است نه سخت قابل رقابت برای اعراب۔کشورهای اسلامی مانند ترکیه و شمال افریقا و جنوب شرقی اسیا هم سرمایه گذاری بعلت دستمزد پا ئین مقرون بصرفه است وهم بخشی از خود اند۔از این احترام ها فریب نخورید۔