ممانعت آمریکا از ارسال دارو به ایران جنایت جنگی است

۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۸ کد : ۱۹۹۰۲۵۹ سرخط اخبار

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به ممانعت آمریکا از ارسال دارو به ایران گفت: اصرار و سماجت ایالات متحده و تحریم‌های همه جانبه علیه کشورمان، بخشی از بغض و کینه و عداوت و دشمنی عمیق آمریکا با جمهوری اسلامی است.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره ممانعت آمریکا از ارسال دارو به ایران و مصداق جنایت جنگی محسوب شدن این اقدام گفت: این کار دولتمردان آمریکایی جنایتی تمام عیار علیه ملت ایران است.

وی افزود: تحریم‌های آمریکا در شرایط عادی یک جنایت است و در شرایط فعلی کشور فوق جنایت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اظهار داشت: باعث تاسف است که عده‌ای باز هم با آگاهی از ظلم آمریکا در حق مردم ایران، سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند.

** اظهار دوستی آمریکا با ملت ایران فریب است

گودرزی گفت: اگر ذره‌ای انسانیت در وجود سران نظام سلطه از جمله دولتمردان آمریکایی داشته باشند بایستی در شرایط فعلی حداقل تحریم‌های دارویی ملت ایران را برمی‌داشتند اما اصرار و سماجت آمریکا و تحریم‌های همه جانبه که حاکی از بغض و کینه و عداوت و دشمنی عمیق آمریکا با ملت ایران است.

وی گفت:‌ اینکه آمریکای‌ها ادعا می‌کنند دوست ملت ایران هستند و در برخی مواقع اظهار دوستی می‌کنند دروغی بیش نیست و صرفا به روحیه تزویر و فریبکاری آمریکا بازمی‌گردد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود:‌ متاسفانه ما امروز شاهدیم با وجود مشکلات ویروس کرونا و نیاز شدید به تامین داروهای مورد نیاز مقابله با آن؛ متاسفانه آمریکا دست از تحریم‌های ظالمانه خود برنمی‌دارد.

** باید علیه دولتمردان آمریکا پرونده قضایی تشکیل دهیم

گودرزی تصریح کرد: مردم ایران در دوره‌های مختلف نشان داده‌اند که با عزم راسخ و اراده جمعی و روحیه بالا و توکل به خدا و به میدان آمدن تمام ظرفیت‌ها توانسته‌اند که از گردنه‌ها عبور کنند و قطعا از این گردنه هم عبور خواهیم کرد و به فضل پروردگارمان آینده کشورمان روشن است.

وی از دستگاه دیپلماسی خواست ممانعت آمریکا از ارسال دارو به ایران را در دادگاه‌های حقوقی دنیا پیگیری کرده و علیه دولتمردان ایالات متحده پرونده قضایی تشکیل دهیم. ضمن اینکه آنهایی که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند، رسوا کنیم و آمریکای جنایتکاری که بین ملت‌های دنیا بی‌آبرو هستند، بی‌آبروتر کنیم.

کلید واژه ها: ایران و امریکا تحریم ایران تحریم دارو


( ۳ )

نظر شما :