مسکو به استقلال کشورها از امریکا کمک می کند

قدردانی روسیه از بی اعتنایی ترکیه به تحریم های ایران

۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۱۵ کد : ۱۹۸۶۷۶۳ اخبار اصلی پرونده هسته ای اقتصاد و انرژی
انجام چنین کارهایی در چنین شرایطی غیرممکن است، زیرا واشنگتن با استفاده از همه اهرم ها شروع به اعمال فشار بر آن کشور می کند. مقامات ایالات متحده آمریکا نافرمانی از خواست خود را فعل یک دشمن به حساب می آورند.
قدردانی روسیه از بی اعتنایی ترکیه به تحریم های ایران

دیپلماسی ایرانی: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که کشورش علی رغم تحریم های ایالات متحده ، خرید نفت و گاز از ایران را ادامه خواهد داد.

به گزارش politros.com ، هر روز تعداد بیشتری از دولتها تصمیم می گیرند که به نفع خودشان کار کنند و نه ایالات متحده. همانطور که ویتالی میلونف عضو کمیته امور بین الملل دومای دولتی اظهار داشت، چنین امری دقیقاً مرهون لطف روسیه است، که نه تنها به قربانیان تجاوز واشنگتن کمک می کند، بلکه اولین کشور در جهان است که ترس از تحریم های آمریکا را از بین می برد.

به گفته رجب طیب اردوغان رهبر ترکیه، آنکارا قصد ندارد از همکاری با تهران در زمینه تجارت هیدروکربن خودداری کند. وی در عین حال افزود که متأسفانه برخی از شرکت های ترکیه با سیاست آمریکا پیش رفتند و از دستیابی به نفت و گاز ایران هراس داشتند. با این وجود، این روند عمومی را تغییر نمی دهد.

رییس جمهوری ترکیه گفت: "در حال حاضر ما نمی توانیم روابط اقتصادی خود را با ایران چه در نفت و چه در گاز متوقف کنیم ... نفت توسط شرکت های خصوصی ما خریداری می شد. متأسفانه، آنها اکنون نفت خریداری نمی کنند، زیرا از تهدیدهای ایالات متحده می ترسند. اما ما روابط خود را با ایران در این مورد و بسیاری موارد دیگر ادامه خواهیم داد."

علاوه بر این، رجب طیب اردوغان و همتای ایرانی خود حسن روحانی وظیفه افزایش تجارت ایران و ترکیه را از 7.5 به 30 میلیارد دلار تعیین کردند. قابل توجه است که پیش نیاز توسعه با این نرخ، دلارزدایی در تجارت است. کشورها بیشتر از ارزهای ملی استفاده می کنند.

ویتالی میلونف، عضو کمیته امور بین الملل دوره هفتم دومای روسیه در گفت وگو با خبرنگار PolitRussia، یادآور شد: در تاریخ معاصر بسیاری از کشورها سعی کردند از چنگال های آمریکا خلاص شوند، اما فقط روسیه موفق به انجام این کار شد. وی خاطرنشان کرد در نتیجه مسکو اساس ساخت نظم نوین جهانی را پایه گذاری کرد که در آن برابری یک واقعیت است و نه سخنان پوچ "دموکرات ها".

وی گفت: "تلاش هایی از سوی ایالات متحده پیش از این، یعنی تا لحظه ای که روسیه همه چیز را تغییر داد، انجام شده است. و ما به یاد می آوریم که همه این تلاش ها خیلی خوب پایان نمی یافت: کشورها مجازات می شدند. ایالات متحده با حس انجام وظیفه یک ناظر جهانی، گشتاپو، کسانی را که تصمیم به انجام کاری متفاوت داشتند به شدت مجازات می کرد. "

وی در ادامه افزود: "اکنون ما در حال گذر به مرحله ای هستیم که روسیه در راس آن قرار دارد، و این تنها کشوری نیست که امتناع خود را از جهان تک قطبی - مونومیر اعلام کرد. روسیه اظهار داشت که دنیای تک قطبی را به رسمیت نمی شناسد و در عین حال ادعایی بر جهانی دو قطبی و نقش اصلی در آن ندارد. جهان باید متفاوت باشد. و دقیقاً به لطف این موضع روسیه است که هم اکنون چین موضع مستقلی دارد و تعدادی از کشورهای اروپایی و غیره به سمت موضع مستقل مشخص تمایل پیدا کرده اند."

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد که ترکیه تحت تأثیر آمریکا، یک بار دستان خود را آلوده کرد. همانطور که می دانید انجام چنین کارهایی در چنین شرایطی غیرممکن است، زیرا واشنگتن با استفاده از همه اهرم ها شروع به اعمال فشار بر آن کشور می کند. مقامات ایالات متحده آمریکا نافرمانی از خواست خود را فعل یک دشمن به حساب می آورند.

وی گفت: " ترکیه، به لطف روسیه، از زیریوغ ایالات متحده آزاد می شود. همه ما به خوبی می دانیم که آنچه در ترکیه اتفاق افتاده، یک داستان پیچیده است، خصوصاً مورد اخیر که به روابط متقابل ترکیه و داعش مرتبط می شود. ایالات متحده اجازه همه این کارها را می داد. و در حقیقت، روسیه ترکیه را از این سیستم های ناصحیح روابط متقابل خارج کرد. و البته، اگرچه این کار دشوار است، ما به گونه ای عمل می کنیم که از این دست حیله گری ها در روابط بین المللی وجود نداشته باشد، به ویژه هنگامی که یک کشور به طورمستقیم یا غیرمستقیم از گروه های تروریستی حمایت می کند."

ویتالی میلونف تأکید کرد که به لطف روسیه و تغییراتی که مسکو در صحنه جهانی ایجاد کرده است، کشورهایی مانند ترکیه می توانند با اطمینان در مورد ادامه همکاری با ایران، که واشنگتن سعی دارد با تحریم های اقتصادی خود مانع از آن شود، صحبت کنند. وی افزود: "اگر همه کشورها به نفع خودشان عمل کنند، از اجرای خواسته آمریکا دست بردارند و از تحریم های آمریکا نترسند، آن وقت تمام قدرت آمریکا از هم خواهد پاشید."

وی افزود: "طبیعتا"، به لطف روسیه، کشورهایی مانند ترکیه اکنون می توانند با خیال راحت و بدون ترس از پیامدها، این موضوع را اعلام کنند. روسیه مهمترین کار را انجام داد - روسیه ترس از تحریم ها را شکست. اگر قبلا تحریم ها ضربات مهمی به ایران و سوریه وارد می کردند، این بار روسیه نشان داد که اگر شما روابط خود را دوباره بازسازی کنید، از تحریم ها نترسید و از همه مهمتر، شما به آن خیانتکارانی که ایالات متحده را رهبری می کنند گوش ندهید، شما در حال پیروی از مسیر خود مختار خود هستید، پس تحریم ها صفر است. "

هرچقدر بیشترکشورها این موضوع را درک کنند وهرچه بیشتر موقعیت داخلی و مستقل خود را به دست گیرند، به همان مقدار ضربات سخت تری به هر یک از تحریم های آمریکا وارد می شود و قدرت این اژدها - ایالات متحده – ضعیف تر شده و از هم فرومی پاشد."

خاطرنشان می کنیم که ایالات متحده در سال 2018 به طور یک جانبه از توافق هسته ای با ایران عقب نشینی کرد، و سپس دوباره تحریم های شدیدی علیه جمهوری اسلامی وضع کرد، که این نیز پیامدهایی برای شرکت های خصوصی برای همکاری با تهران به همراه داشت. واشنگتن ابراز امیدواری کرد که صادرات هیدروکربن های ایران به صفر کاهش یابد و اقتصاد این کشور فلج شود، اما فقط تقویت روابط بین کشورهای قاره اوراسیا: ایران، روسیه، ترکیه، چین و دیگران عاید شد./PolitRussia

کلید واژه ها: ایران و روسیه ایران و ترکیه روسیه و ترکیه تحریم های ایران ایالات متحده امریکا


( ۱۹ )

نظر شما :

حقگو ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | ۰۶:۲۳
بله روسیه خود در تاریخ ۱۵۰ سال گذشته ضربات اصلی به منطقه زده است و عامل بیشتر بدبختیها و عقب ماندگی منطقه هست.دوستی با روسبه با نهایت خوشبینی در حد دوستی خاله خرسه هست