اروپایی‌ها بدون اجازه آمریکا آب هم نمی‌خورند

۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۳ کد : ۱۹۸۶۶۳۴ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا ها با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی تا حالا از منافع برجام بهره‌ای نبرده است، گفت: اروپایی‌ها عملا نمی‌توانند بدون اجازه آمریکا طرحی را اجرا کنند فلذا جمهوری اسلامی نیز دل به حرف‌های اروپایی‌ها خوش نمی‌کند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتظار غیر منطقی اروپایی‌ها از ایران برای پایبندی کامل به برجام، بیان کرد: تاکنون جمهوری اسلامی از اروپا همانند آمریکا هیچ اقدام عملی در برجام ندیده است. اروپایی‌ها نتوانسته‌اند هیچ یک از منافع ایران را در برجام تامین کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اروپایی‌ها صرفا در حد حرف در برجام حضور دارند. اروپایی‌ها عملا نمی‌توانند بدون اجازه آمریکا طرحی را اجرا کنند فلذا جمهوری اسلامی نیز دل به حرف‌های اروپایی‌ها خوش نمی‌کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در تصمیم گیری‌های کلان با یکدیگر تفاوتی ندارند. آمریکایی‌ها صرفا اروپایی‌ها را به عنوان یک نیرو جلو می فرستند تا فضا را تلطیف کنند. امروز آمریکا از یک سو پیشنهاد مذاکره می‌دهد و سران اروپایی را در این راستا به تکاپو می‌اندازد اما از سوی دیگر تحریم و فشار حداکثری علیه کشور ما اعمال می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: تلاش سران اروپایی برای مذاکره بین ایران و آمریکا با تحریم‌های آمریکا علیه ایران جور در نمی‌آید. اگر بنا به حفظ برجام باشد اروپایی ها باید در عمل جلو بیایند که بعید به نظر می رسد.

کلید واژه ها: ایران و اروپا اروپا و امریکا


نظر شما :