علی اف چند سند همکاری امنیتی در خزر را برای اجرا ابلاغ کرد

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۷ کد : ۱۹۸۲۰۴۵ سرخط اخبار

 'الهام علی اف' رییس جمهوری آذربایجان با امضای مصوبه های مجلس ملی این کشور ، چند پروتوکل ضمیمه به توافقنامه همکاری کشورهای ساحلی خزر در حوزه امنیتی در این دریا را برای اجرا ابلاغ کرد .
به گزارش روز شنبه ایرنا ، مجلس ملی جمهوری آذربایجان در جلسه 23 بهمن ماه گذشته پروتکل همکاری کشورهای ساحلی خزر برای مبارزه با تروریسم و مقابله با جرایم سازمان یافته دردریای خزر و پروتکل همکاری و تعامل نیروهای مرزبانی این کشورها ضمیمه به توافقنامه همکاری در حوزه امنیتی دردریای خزر امضا شده یر 27 آبان ماه سال 1389 را تصویب کرد . 
پروتکل های مبارزه با تروریسم و مقابله با جرایم سازمان یافته و نیز پروتکل همکاری و تعامل نیروهای مرزبانی ضمیمه به توافقنامه همکاری در حوزه امنیتی در دریای خزر 21، مرداد ماه گذشته در اجلاس روسای جمهوری پنج کشور ساحلی ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان در شهر 'آکتائو' قزاقستان به امضا رسید . 
رییس جمهوری آذربایجان همچنین در باره تعیین نهادهای رسمی این کشور مسوول برای اجرای پروتکل همکاری کشورهای ساحلی خزر در مبارزه با تروریسم در دریای خزر ، دستوری را صادر کرد . 
بر اساس این دستور الهام علی اف ، وزارت کشور ، وزارت دفاع ، سرویس امنیت دولتی و نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان نهادهای رسمی مسوول این کشور برای اجرای پروتکل همکاری کشورهای ساحلی خزر درمبارزه با تروریسم در این دریا معرفی شدند .

کلید واژه ها: جمهوری آذربایجان دریای خزر


( ۱ )

نظر شما :