روادید گروهی میان ایران و روسیه لغو می شود

۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۱ کد : ۱۹۷۹۵۸۴ سرخط اخبار

طرفین ضمن ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط دو کشور در همه زمینه ها، عزم خود را برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات مردم با مردم اعلام کردند.
مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه ایران پس از شرکت در ششمین نشست کنسولی ایران و روسیه از نهایی شدن آیین نامه اجرایی موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگری و سند تسهیلات روادید برای خدمه و گروه پروازی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا براساس گزارش سفارت ایران در مسکو، 'علی چگینی' افزود: دو کشور همچنین بر گسترش هر چه بیشتر مناسبات مردمی و فراهم کردن حداکثر تسهیلات روادیدی برای اتباع یکدیگر در خاک خود تاکید کردند.

مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه که ریاست هیات ایرانی در این نشست را برعهده داشت، افزود: طرفین ضمن ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط دو کشور در همه زمینه ها، عزم خود را برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات مردم با مردم اعلام کردند.

وی افزود: در این نشست مسائل و مشکلات بازرگانان، دانشجویان و گردشگران دو کشور در خاک یکدیگر بررسی و ارایه خدمات هر چه بیشتر به آنها بررسی و مورد توافق قرار گرفت.

'ایوان کریلوویچ ولینکین' رییس هیات روسی نیز در این نشست ضمن ابراز رضایت از نتایج و دستاوردهای دو کشور، نشست امروز را گامی بلند در توسعه هر چه بیشتر مناسبات و عملی کردن اهداف روسای جمهور دو کشور برای توسعه روابط راهبردی کنونی توصیف کرد.

موضوع صدور روادید الکترونیک و فرودگاهی برای اتباع طرفین، انتقال محکومین، همکاری قضایی و گسترش همکاری ها برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان و نیز جرایم سازمان یافته، ارتقای همکاری هر چه بیشتر پلیس، وزارتخانه های دادگستری و کشور طرفین مورد تبادل نظر و تفاهم واقع شد.

نشست بعدی کنسولی دو کشور قرار است به میزبانی طرف ایرانی برگزار شود.

کلید واژه ها: ایران و روسیه


( ۲ )

نظر شما :